Toon posts:

[XP] User kan niet op een normale manier inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!!

Ik heb een probleempje met Windows. :( Als ik mijn computer opstart gaat alles goed tot hij bij het aanmeldingsscherm komt. Mij computer beept dan een keer en dan lijkt het alsof hij blijft hangen. Ik zie alleen de tekst Windows is bezig met opstarten en zie een wit balkje, rechts van die tekst. Dan lijkt het of hij niets meer doet. De muis kan ik nog wel bewegen. Als ik dan 'ctrl+alt+delete' druk komt er happerend een aanmeldingsbalkje. Dan druk anuleren en dan kan ik me pas aanmelden op een ongewone wijze.

Ik heb windows XP Home edition.

CPU: P4 2,8
Moederboord: Asus P4C800 deluxe
Mijn videokaart is Ati AIW 9800se (ik had hem gisteren gesoftmod)

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Verwijderd

heb je al in veilige modus opgestart?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Welke versie van Windows hebben we het over ? Ik gok een uit de XP-tak ?
* moto-moi slaat zichzelf
Voor de rest heb ik even de topictitel aangepast, want van de kreet Probleem met Windows worden we natuurlijk ook niet veel wijzer :+

[ Voor 6% gewijzigd door moto-moi op 10-01-2004 23:40 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veilig modus al geprobeerd maar ik weet niet wat ik daar moet doen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 23:20:
Ik heb veilig modus al geprobeerd maar ik weet niet wat ik daar moet doen.
Je zou voor de laatst bekende werkende configuratie kunnen kiezen, deze is de laatste configuratie waarmee er voor het latst succesvol is ingelogd. Je kan ook kijken of de pc in velige modus (eventueel met netwerk of commando prompt) wel wil opstarten. Daar even in de event viewer kijken wat er toch allemaal aan de hand is.

Heb je de afgelopen tijd nieuwe programma;s geinstalleerd ? Of dingen gewijzigd in het register of bestanden willekeurig verwijderd ?

Je kan ook met de Windows-cd de 'repair' functie proberen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn wachtwoord uitgezet en nu start heel snel op. Maar hij opent gelijk allemaal interbrowsers achter elkaar. Ik denk dat het mijn keyboard is, die elke keer als ik opstart een paar knoppen ingedrukt doorgeeft.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 00:54:
Ik heb mijn wachtwoord uitgezet en nu start heel snel op. Maar hij opent gelijk allemaal interbrowsers achter elkaar. Ik denk dat het mijn keyboard is, die elke keer als ik opstart een paar knoppen ingedrukt doorgeeft.
Kijk ook ff of er in 'C:\Documents and Settings\%username%\start menu\programs\startup' een lijst met koppelingen staat. Ook voor all users.

Heb je ook al eens opp spyware gescand ? En op virussen ?? Daar lijkt het imho meer op ...

Mijn spoorwegfotografie

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Ik ben ook geneigd te geloven dat het aan 't keyboard ligt...
Vooral die beep wijst erop. Probeer es op te starten zonder keyboard? Moet je denk ik wel even in je bios uitschakelen dat ie de aanwezigheid van een keyboard checkt. Als je dan zonder probs een inlogscherm krijgt ligt 't idd aan je keyboard.

XBO: Michaël#3318

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nefiorim schreef op 11 januari 2004 @ 02:10:
Ik ben ook geneigd te geloven dat het aan 't keyboard ligt...
Vooral die beep wijst erop. Probeer es op te starten zonder keyboard? Moet je denk ik wel even in je bios uitschakelen dat ie de aanwezigheid van een keyboard checkt. Als je dan zonder probs een inlogscherm krijgt ligt 't idd aan je keyboard.
Hmm... mijn Asus P4S8X-X en P4R800-VM piepen beiden standaard bij het opstarten, na de post..

Het feit dat je vaag beeld hebt, kan ook aanduiden dat het aan je videokaart en kornuiten kan liggen :)

Mijn spoorwegfotografie

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hij heeft zijn Videokaart gesoftmod, dus iki denk dat hij dar moet gaan zoeken :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Na het instaleren van een nieuwe videokaart heb ik ook met dit probleem 2 weken zitten sukkelen.
Vandaag heb ik de nieuwste drivers voor de videokaart opgehaald bij de leverancier (NVIDIA) en zie het probleem is verholpen.
Een goede raad:

Ga nooit zomaar vanuit dat de driver werkt die standaard in de Windows instalatie CD zit.
Deze is meestal al lang veroudert waardoor de problemen ontstaan.

Achja, als je het eenmaal meegemaakt hebt, dan vergeet je zoiets niet meer zo snel.

Soms heb je nog van die |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een andere keyboard aangesloten en hij deed het zonder problemen. :)

Bedankt voor jullie hulp. _/-\o_
Pagina: 1