Toon posts:

[ftp] doorrouten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb op mijn winnt server een ftp servertje draaien, deze zit achter een router.

Als ik lokaal een verbinding maak gaat alles perfect. Als ik via mijn internet ip een verbinding maak gaat het fout. Dan krijg ik de foutmelding "Data Socket Error: Connection refused" en "List Error"

Op dit moment route ik alleen poort 21 door naar mijn winnt server. Op het moment dat ik bv poort 1 tm 5000 door route, dan een verbinding maak via mijn internet ip gaat alles goed.

Nu heb ik vaag wel eens begrepen dat je met poort 21 de handshake maakt, maar dat het data verkeer via een andere poort gaat. Klopt dit?? En weet iemand dan welke poort ik nog meer moet forwarden??

Alvast bedankt!

Verwijderd

Als je server op poort 21 draait moet je die inderdaad forwarden, als ie op een andere draait moet je die natuurlijk forwarden. Je moet voor ftp ook poort 20 forwarden.

Lees eens het portmappings toppic. Daar staat het antwoord in op je vraag.

Succes

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Je kan met het auto-forwarden van een enkele poort wel een eind komen. Ik heb zelf in het lokale netwerk een pc met FTP server draaien, gebruik daar maar 1 poort voor. Het is vaak een kwestie van uitproberen en goed opletten wat je in passive en active mode zet.

Verwijderd

Topicstarter
Jup! Voordat ik dit berichtje poste heb ik al even gezocht... als ik poort 20 en 21 doorroute blijf ik dit probleem houden.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Port 21 geblocked door je ISP misschien ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Nop... die staat open...

ik kan er namelijk wel op connecten, maar volgens krijg ik dus de bovenstaande foutmeldingen. De inhoud van mijn ftp is dan niet meer te listen etc.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je wel kunt connecten, maar niet listen is het gewoon een port20/PASV probleem

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1