Oud windows spel draait te snel

Pagina: 1
Acties:

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik heb hier nog een oud spel van Sonic 3 en Knuckles en ik dacht laat ik dat maar weer eens doen.

Maar wat is nou het probleem?
Het spel draait wel gewoon in xp zonder problemen, maar ja je kent het misschien wel dat oude games geen limiter hebben en puur op de processor snelheid draaien.

Nu heb ik al in FAQ gezocht en gegoogled en nergens kan ik een dergelijk programma vinden die het kan limiteren tot het spel speelbaar wordt.

Het spel draait zelfs zo snel dat ik een level binnen 10 seconden uit kan hebben >:)

Wie kent/ heeft een programma die het limiteerd tot een redelijk aantal frames per seconde dat het weer speelbaar word.

Er is dus geen oude pc meer waar ik het wel op kan spelen :)

Verwijderd

Ik heb wel eens iets gelezen / gehoort van een progje dat je proc belast waardoor een (oud) spel beter speelbaar wordt.
Dit kon eventueel meerdere keren worden opgestart om het gewenste effect te verkrijgen.

Ik dacht dat de naam iets in de trend was van slow.exe of slowme.exe.

Even Googlen zal wel een uitkomst bieden.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

Je kunt met de application compatibility kit van microsoft oa dit soort snelheidsproblemen oplossen. Een andere manier is om zelf je pc te cripplen en bv het lvl 2 cache van je processor uitschakelen. Je kunt dan wel eerst een minuut of veel wachten tot windows eenmaal is opgestart ;)

Localhost is where the heart is

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
ik heb een proggie genaamd slow.exe van de jurrasic park cd en werkt ideaal, verminderd de snelheid met 50%, maar werkt onder dos... :( Misschien werkt ie wel (mail maar als je hem wilt, jah hijs freeware)

Ik zou je pc gewoon terugklokken naar 200mhz.....

[ Voor 16% gewijzigd door elgringo op 10-01-2004 22:38 ]

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Hmmm, je zou kunnen proberen het in DOS mode te runnen (en dan niet die neppe shit van Windows XP ofzo, nee via een opstartdiskette booten en dan het spel runnen), maar ik weet niet of dat een oplossing bied.
Zoniet, dan moet je het gaan emuleren of je processor underclocken. Of anders vraag koop je voor 10 euro uit de viavia een 486 :)

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 22:37:
Hmmm, je zou kunnen proberen het in DOS mode te runnen (en dan niet die neppe shit van Windows XP ofzo, nee via een opstartdiskette booten en dan het spel runnen), maar ik weet niet of dat een oplossing bied.
Zoniet, dan moet je het gaan emuleren of je processor underclocken. Of anders vraag koop je voor 10 euro uit de viavia een 486 :)
Sonic is een windows spel :)

if broken it is, fix it you should

• Tundreq
Dus er zijn niet echt programma's die de frames echt limiteren.

Ik heb Seti al eens aangezet om hem te vertragen en zelfs een hogere prioriteit te geven maar daar gaat het spel niet langzamer van lopen.

En terugklokken is geen optie, ik denk niet dat ik hem zolangzaam kan krijgen.

@ SilenStorm werkt het echt je level 2 cache uitschakelen :)

486 is te langzaam moet ongeveer zo'n 166 tot 200 zijn en heb geen geld over voor dat ene spel :)

[ Voor 14% gewijzigd door Tundreq op 10-01-2004 22:41 ]

• Tundreq
Heb net level 2 uitgeschakeld, en het duurt al erg lang en wat denk je, drukt me kameraad op de reset 8)7 |:( :X

En level 2 cache uitschakelen lijkt een mogelijkheid als ik kijk hoe langzaam die pc nu is.

Zal zo zeggen als het gelukt is, als ie uiteindelijk wel helemaal is opgestart :)

Het is niet gelukt door level 2 cache uit te schakelen, hij wordt er zo sloom van dat zelfs het spel stottert, en het programma slow werkt bij mij ook al niet.

Iemand nog een andere oplossing

[ Voor 26% gewijzigd door Tundreq op 10-01-2004 23:19 . Reden: Antwoord ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:36
Je L2 cache uitschakelen is meestal niet zo'n slim idee, want dan moet je computer alles vanuit je RAM gaan zitten doen en hij moet z'n snelheid juist net hebben van die cache.

Erg veel framelimiters heb ik niet kunnen vinden via Google, maar misschien dat je wat met deze tutorial kan. Daarmee kan je zelf een framelimiter maken :P

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 11-01-2004 10:36 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

met het programma cpu-killer kan je de processor zover belasten dat je systeem trager wordt,
werkte bij mij prima met een win95 spel dat te snel ging

http://www.cpukiller.com/products/cpukiller/

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

Het lvl2 cache uitschakelen was meer een uiterste maatregel. Ik bedoelde in eerste instantie gewoon de application compatibility kit, die hier gratis te downloaden is.

Localhost is where the heart is

• Tundreq
Heb nu van alles uitgeprobeerd en Cpu Killer werkt zeer goed, de compatibility kit van ms kan ik verder niks mee voor dit spel, dit werkte dus niet.

Maar ga nu weer sonic 3 & knuckles doen :)
Pagina: 1