[Integrated VGA]DirectX foutmeldingen

Pagina: 1
Acties:

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-08 21:30

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Ik heb m'n oude computer (P4 2.4ghz, Aopen AX4GR) als server gezet omdat m'n AGP slot kapot was (geen videokaart, geen computer:+) [oke, eigenlijk een andere reden, maar daarvoor verwijs ik je me naar m'n avatar]

Maar nu heb ik de Onboard videokaart gebruikt om hem te kunnen configureren, maar als ik dan kijk bij videokaartinformatie staat er dit:
Afbeeldingslocatie: http://213.73.175.36/Plaatjes/GoT.PNG

Ik heb directx geintalleerd, maar spelletjes spelen gaat er niet mee.
Klopt die 64mb wel? Of is deze VideoOut alleen voor "no-3d"?

[ Voor 5% gewijzigd door Gromba op 10-01-2004 22:05 . Reden: typos ]

Gromba.nl

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kan wel 64 mb zijn.
kijk ook eens in de bios hoeveel mb je de onboard videokaart toewijst ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Hoeveelheid videogeheugen wil niks zeggen over hoe snel hij is. Kijk maar naar de 256MB modellen van nu.

Net zoals met processors er een Megahertz mythe bestaat(bestond?), is er met grafische kaarten een MB mythe. Een GeForce 4TI 4200 64MB is retesnel. Maar een GeForce 2 MX 200 met 64MB is niet vooruit te branden.

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Maar 64MB, dan kan je er toch wel IETS mee doen? :)

Gromba.nl

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 17:37

makje

Professioneel prutser

PeterBroere schreef op 10 januari 2004 @ 22:08:
Maar 64MB, dan kan je er toch wel IETS mee doen? :)
Jawel, daar kun je grote resoluties mee doen :P

Helaas zorgt veel geheugen (an sich) niet voor een vloeiende 3d weergave, dat moet de grafische chip zelf doen en daarvoor is die van jou niet gemaakt, die is voor 2d gemaakt.

9800x3d

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan je helemaal geen spellen spelen (in de zin van ze straten geeneens) of haal je maar een paas fps?

En nogmaals, dat 64MB zegt helemaal _niets_ over de snelheid :)

• TomT
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Die 64 MB is waarschijnlijk gejat van je RAM. ER zit geen apart VideoRAM op je board.

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Ik denk ook dat het shared memory is

En bij spelletjes gaat het opstarten niet eens (DirectX errorr :Y) )

Gromba.nl

• Pollewob
  • Niet online
Welk spel? En welke DX versie heb je geinstalleerd dan? En is die wel goed geinstalleerd?

Verwijderd

Intel Extreme Graphics heeft toch geen T&L, misschien dat je daarom niks kunt spelen?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Die 64Mbyte is inderdaad shared memory. Sterker nog, onder Windows ís het niet eens altijd 64Mbyte. Deze in de chipset geïntegreerde vga-kaart alloceert namelijk zoveel geheugen alstie op dát moment nodig heeft (met een maximum van 64Mb als ik me niet vergis).

Overigens is gamen met die kaart per definitie hopeloos; dan kun je nog beter een fatsoenlijke PCI VGA kaart erin proppen ;)

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Pollewob schreef op 10 januari 2004 @ 22:16:
Welk spel? En welke DX versie heb je geinstalleerd dan? En is die wel goed geinstalleerd?
Met 3d Mark 2001 SE krijg ik een fout dat de Graphic Card niet goed is, dus ik denk dat het gewoon vanaf m'n ram komt.

Heb ik nu eigelijk $256-64 = 192 mbram? :?

Gromba.nl

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:51
PeterBroere schreef op 10 januari 2004 @ 22:19:
Heb ik nu eigelijk $256-64 = 192 mbram? :?
Yep :) tenzij je met hele hoge resoluties werkt, zou ik dus even wat minder geheugen toewijzen aan de grafische chip :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• w0w
  • Laatst online: 10:43

w0w

Heb ik nu eigelijk $256-64 = 192 mbram?
Volgens mij niet :? Als je vga kaart het niet nodig heeft, wordt het niet gebruikt, en wordt het wel gebruikt door je pc an sich, want het is shared :?

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Zover ik weet ben je die 64 MB altijd kwijt (start maar eens een memtest: Die geeft ook keihard 192 MB aan dan ipv 256 en test ook maar 192).

De AGP Aparture size echter had wel iets te maken met systeemgeheugen toewijzen aan grafische applicaties... en dat was wel een maximum.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Volgens Intel specs moet ook het video ram dynamisch aangegeven worden. Maar 't BIOS rapporteert memory-64mb voor oudere (DOS) toepassingen...jammergenoeg worden die gegevens ook door moderne progseltjes gebruikt :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

/Mierenneukmodus:
Onboard VGA heeft een losse chip onboard, hier zit de VGA controller in de chipset geintegreerd, dus is het Integrated

/ontopic:
Integrated VGA zuigt, dat is een waarheid als een koe die des te meer opgaat bij toch al bandbreedte-beperkte vroege P4 DDR chipsets. Maar het zuigt doordat het modder- en moddertraag is, niet doordat het errors genereert en weigert te draaien.

IMHO is dit gewoon een driver/DirectX probleem. Ik lees nergens dat je a) moederbord chipset drivers en b) specifieke VGA drievers geinstalleerd hebt. Begin daar maar eens mee.

Zelfs de beste drivers zullen dit gedrocht niet snel laten zijn, maar moeten je op z'n minst het spel/benchmark inlaten om je te laten ervaren hoe traag het is :P

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1