liteon CDRW, in elkaar zetten, ring over ?

Pagina: 1
Acties:

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 20:53
Ik was dus me kast aan het stofvrij maken (en nieuwe voeding, geheugen erin)daarom heb ik me voorkant er ook afgehaald, daarbij bleef ie dus of de een of andere manier achter het frontje van me liteon brander hangen.
resultaat de brader stond ongeveer een cm. open en wou niet meer open of dicht, dat inmiddels opgelost door em open te maken en de lade weer correct(?) te monteren.
nu viel er alleen een ring uit die moet zijn losgekomen toen ik em uit de pc haalde, en ik heb geen idee waar die moet.

Ik heb al geprobeerd em op de meest logische plaats te doen op 1.
dit werkt dus niet want dan gaat de cd slingeren, en hij leest em niet (apparaat niet klaar) misschien is de afstand te groot?

even ter verduidelijking.

1. Waar de cd op ligt, met een gripmatje ?
2. Waar de bovenkant van de cd tegen aankomt, op het deksel van de drive en het kan ronddraaien.
3. De ring die over is.

Het pennetje van in het midden van 2 valt dus in 1 zodat de cd stevig vast zit.
Ik heb hier dus geen andere topics over gevonden :'(, dus ik hoop dat iemand me kan helpen.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/cj.glas/liteon1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/cj.glas/liteon2.JPG

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
naar mijn idee lijkt het op zo'n ringetje wat vaak bovenop een spindel zit, maar dat zal het vast niet zijn. Doet je brander het als je het ringetje simpelweg weglaat? dan zou ik me er geen zorgen over maken?

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-02 14:09

amd187

Ondertitel

lijkt inderdaad verdacht veel op zo'n spindel ring :)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
amd187 schreef op 10 januari 2004 @ 22:04:
lijkt inderdaad verdacht veel op zo'n spindel ring :)
Ja volgens mij is het er ook een. @TS: weet je zeker dat dit niet van een spindel cdtjes komt?

• harry64
Het lijkt idd op een ring van een spindel, maar ik ben 99,9 % zeker van dat het eruit viel toen ik de drive uit de pc haalde en het klepje open maakte. :(

En de pc stond beneden toen ik ermee bezig was, en de spindels liggen boven :)

[ Voor 22% gewijzigd door harry64 op 11-01-2004 12:13 ]

Verwijderd

Je hebt niet toevallig een keer een CD-R + ring van een spindel in je drive gepropt?

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 12:16:
Je hebt niet toevallig een keer een CD-R + ring van een spindel in je drive gepropt?
dit lijkt me idd het meest voor de hand liggend!

• harry64
Jah ik stop meestal dingen waar ze niet horen :S
Ik heb dan echt geen id waar ie dan moet, maar als ik nu een cd in de drive doe gaat ie aanlopen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

harry64 schreef op 11 januari 2004 @ 12:59:
Jah ik stop meestal dingen waar ze niet horen :S
Ik heb dan echt geen id waar ie dan moet, maar als ik nu een cd in de drive doe gaat ie aanlopen.
Zodra er krassen op de onderkant van de cd komen, moet de ring onderin je drive (dan ligt de cd hoger)

en andersom ook natuurlijk .... dus even een oud cdtje vies maken en erin stoppen, dan krast het als 'ie gaat aanlopen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-02 15:06

Nessuno

io sono nessuno

lol toeval maak net een spindel open en dit is volgens mij duidelijk een ringetje uit een spindel (heb al heel wat opticals open gemaakt
en ben dit nog nooit tegen gekomen
als je de maat ff geeft dan meet ik die van mij even op en kunnen we zien of ze het zelfde zijn

Na rose e cient spin

• harry64
Ik heb dus geen idee hoe dit erin is gekomen (misschien me broertje? :p), maar ik heb dus me brander weer helemaal inmekaar en hij loopt op dit moment een cdtje te branden. Geluukig lijkt ie op dit moment in orde... dus ff afwachten hoe de cd eruit komt.

• harry64
mhh
2 x een cd gebrand 1 datacd (op cdrw) die niet werkte maar waarvan de data wel te lezen was en 1 audiocd (op cdrw) die wel werkte :(
Ik denk dus dat jullie gelijk hebben en die ring van een spindel ofzo komt.

[ Voor 69% gewijzigd door harry64 op 11-01-2004 15:24 ]

Pagina: 1