Firewire kaart vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:00
Ik heb vandaag een firewire kaart gekocht (een sweex met een NEC chipset: http://www.sweex.com/product.asp?pid=281)
Ik heb die kaart nu in me PCI-slot geplaatst, en in windows XP wordt de kaart ook gewoon herkenten geinstaleerd, maar nu zie ik dat er ook een connector voor de voeding op de firewire kaart zit :?

[Webcampic van de connector op me Firewire kaart]

Is het nodig om de voeding daarop aan te sluiten? Ik kan hier namelijk nix over vinden in de handleiding of op de site van sweex. Ik dacht dat het PCI slot gewoon stroom gaf :? ?
Ik heb de search gebruikt, maar kon daar geen antwoord vinden op mijn vraag. Ik wil mijn firewire kaart trouwens gebruiken voor een iPod :)

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Als het zo werkt, lijkt het me goed :) Maar als je problemen gaat krijgen kun je het gewoon proberen aan te sluiten, zal er niet voor niks opzitten. Maar ik zou het zo laten en alleen aansluiten als je problemen krijgt :)

edit:
Misschien als je hem niet aansluit een lagere snelheid :P

[ Voor 15% gewijzigd door jordz. op 10-01-2004 21:45 ]

Arch Linux

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan zijn dat als je apparaten hebt die al hun stroom uit de firewire port trekken dat het pci slot te weinig stroom kan leveren. Dus zit die molex connector erop om ervoor te zorgen dat deze apparaten toch gevoed kunnen worden.

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Terw_Dan schreef op 10 januari 2004 @ 21:46:
Het kan zijn dat als je apparaten hebt die al hun stroom uit de firewire port trekken dat het pci slot te weinig stroom kan leveren. Dus zit die molex connector erop om ervoor te zorgen dat deze apparaten toch gevoed kunnen worden.
Ja dat kan natuurlijk ook, bijvoorbeeld mn mp3 speler wordt ook gevoed door een usb poort, kan natuurlijk ook met firewire :)

Arch Linux