Wat ik wil lijkt eigenlijk te simpel voor woorden, maar kom er toch niet uit.
Probleem: M'n pagina bestaat ruwweg uit twee gedeeltes:
- een bovenkant met een vaste hoogte
- een onderkant die de rest moet opvullen (verticaal gezien)
hier een test-probeerseltje:
Wat er in dit probeersel fout gaat is dat bottom nu net zo groot wordt als dat de pagina hoog is. Er verschijnt dus een verticale scrollbalk en als ik die naar beneden trek dan komt dibla precies boven aan te staan. (Dit is trowens in Mozilla. IE maakt er nog een groter potje van - daar wordt ie zelfs nog hoger waardoor dibla zelfs weer uit beeld verdwijnt)
Heb ook al wat zitten klooien met de dispay: table; property, maar dat hielp niet.
Ben ondertussen al een uur aan het zoeken met de search, maar alle problemen die in de buurt van de mijne komen gaan telkens over een div die net zo groot als de pagina moeten worden ofzo. Niet met nog 1tje er boven die een vaste grootte heeft
Hoe los ik dit nu op?
Probleem: M'n pagina bestaat ruwweg uit twee gedeeltes:
- een bovenkant met een vaste hoogte
- een onderkant die de rest moet opvullen (verticaal gezien)
hier een test-probeerseltje:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <title></title> <style type="text/css"> body { margin: 0px; padding: 0px; } #main { background-color: #CCC; height: 100%; } #top { background-color: #F00; height: 300px; } #bottom { background-color: #00F; height: 100%; } </style> </head> <body> <div id="main"> <div id="top"> bla </div> <div id="bottom"> dibla </div> </div> </body> </html> |
Wat er in dit probeersel fout gaat is dat bottom nu net zo groot wordt als dat de pagina hoog is. Er verschijnt dus een verticale scrollbalk en als ik die naar beneden trek dan komt dibla precies boven aan te staan. (Dit is trowens in Mozilla. IE maakt er nog een groter potje van - daar wordt ie zelfs nog hoger waardoor dibla zelfs weer uit beeld verdwijnt)
Heb ook al wat zitten klooien met de dispay: table; property, maar dat hielp niet.
Ben ondertussen al een uur aan het zoeken met de search, maar alle problemen die in de buurt van de mijne komen gaan telkens over een div die net zo groot als de pagina moeten worden ofzo. Niet met nog 1tje er boven die een vaste grootte heeft
Hoe los ik dit nu op?