Ik heb al verschillende apache servers gedownload en geprobeerd (onderandere van apache.org) maar als ik er 1 installeer, hoor ik rechtsonder in mn startbalk een icoontje te krijgen met een groen play-knopje erin, maar in die van mij komt een rood stop-knopje. Als ik hem open is de lijst leeg en als ik localhost oproep, krijg ik een foutmelding met daarin "kan de pagina niet vinden". Hoe krijg ik dat din aan de gang?(ik heb windows 98 en heb de .bat file die in de map staat al gebrobeerd)
Het lijkt me handig als je dan even aangeeft wat je er fout gaat (foutmeldingen?) en wat er in evt. logs terug komt - op httpd.apache.org is heel wat documenttatie te vinden en zoals het er voor staan kunnen we weinig anders dan gokken of je daar naar verwijzen 
offtopic:
Trouwens welkom op GoT
Het lijkt me handig als je ovor je volgende topic even FAQ topicstart doorleest
Trouwens welkom op GoT
Het lijkt me handig als je ovor je volgende topic even FAQ topicstart doorleest
edit:
Gadver, vergeet ik die howto helemaal
Gadver, vergeet ik die howto helemaal
[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 10-01-2004 23:02 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Mag ik dan aannemen dat je server ongeveer gelijk geconfigureerd (de installatie mag ik aannemen dat die wel is gelukt en dat je hem als daemon draait - config probleem dus) is zoals bij [rml][ Howto] Apache, PHP, MySQL, .htaccess & Virtual Hosts[/rml]? lees desnoods alleen het apache stuk en kijk je als je de instellingen op die manier maakt wel de 'if you see this page installation was successful' pagina krijgt te zien bij http://localhost 
Mag ik informeren naar welke bat file je precies bedoeld?
Mag ik informeren naar welke bat file je precies bedoeld?
[ Voor 24% gewijzigd door G33rt op 10-01-2004 21:58 ]
Het icoon in de system tray wat je bedoelt heet "Apache Monitor" en als die aangeeft dat Apache offline is, dan is de Apache Service offline. Als je Apache hadnmatig start heb je (volgens mij) ook niets aan die monitor..
Anyway, ik vind de firepages wel leuk bundels hebben; als je de laatste 4.x neemt en die installer gebruikt dan kan het haast niet mis gaan en heb je direct alles geinstalleerd staan. Met het batch filetje in de installer kan je Apache vervolgens zelf als service installeren (en automatisch laten starten). De Apache monitor zie je dan niet meer (gewoon zelf starten dus).
http://www.firepages.com.au/
Anyway, ik vind de firepages wel leuk bundels hebben; als je de laatste 4.x neemt en die installer gebruikt dan kan het haast niet mis gaan en heb je direct alles geinstalleerd staan. Met het batch filetje in de installer kan je Apache vervolgens zelf als service installeren (en automatisch laten starten). De Apache monitor zie je dan niet meer (gewoon zelf starten dus).
http://www.firepages.com.au/
Wees consequent, maar niet altijd
Nou wat er dus precies misgaat, Als ik heb installeer en de bat file open, start hij de monitor wel, maar de monitor vindt niks om te starten. Als ik op Start klik, geeft hij aan dat er niks is geinstalleerd terwijl ik dat toch echt doe. Ik heb in een eerdere topic gelezen dat dat misschien aan je poort kan liggen dat je dus IPV HTTP:\\LOCALHOST\, HTTP:\\LOCALHOST:8080\ Moet invullen, maar hoe weet ik op welke poort mijne draait?
weet je zeker dat je op httpd.apache.org heb gekeken of [rml][ Howto] Apache, PHP, MySQL, .htaccess & Virtual Hosts[/rml] heb gelezen? daar staat dit namelijk precies uitgelegdVerwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 11:12:
Moet invullen, maar hoe weet ik op welke poort mijne draait?
reinstall je apache desnoods en ga die howto volgen voor configuratie oid, dan lukt het echt wel
[ Voor 4% gewijzigd door G33rt op 13-01-2004 11:19 ]
Oki, dank je, je reageert snel trouwens!! Ik heb em al verscheidene keren gereinstallt, maar ben niet zo een talentje...
. Mn enige doel is PHP en MySQL leren en een degelijke site maken.
OKe, ik ben nu php aan het instralleren op http://www.php.net/downloads.php maar welke moet ik kiezen? een van die binaries toch?
Lees [rml][ Howto] Apache, PHP, MySQL, .htaccess & Virtual Hosts[/rml] nou maar, dan kom je er echt wel uit. gebruikt verder ook even het edit-icon als je info toevoegd binnen 24 uur en niemand heeft nog na je gepost, anders komt het over als kicken
Denk erom dat die Apache monitor alleen de Apache service probeert te starten, en niet de standalone versie! Meestal moet je (na de installatie) Apache eerst zelf als service installeren, dit wordt (vaak) niet automatisch gedaan.Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 12:28:
Ok alles installeerd, maar de boel doet het nog niet. Zelfde probleem
Kijk dus even in je services lijstje (Start --> Run --> services.msc) en zoek daar even iets met Apache.. Als je dat niet kan vinden dan weet je dus waar de kink zit en hoef je alleen nog even zelf de service te installen en dan moet het werken!
Zo installeer je Apache als service; je mag zelf de naam voor de service kiezen:
en zo haal je em weer weg (voordat je gaat uninstallen moet je eerst de service weghalen):apache -n servicenaam -k install
PS: "Dat iets start als service" wil dus zeggen dat het programma al draait voordat je gaat inloggen. Het is dus user-onafhankelijk.. wist je waarschijnlijk al wel maar aangezien je zelf zei dat je niet zo'n talent was, kon het geen kwaad om het nogmaals te vermeldenapache -n servicenaam -k uninstall
Wees consequent, maar niet altijd
Hij draait windows98, dus heeft geen services. Apache starten in de directory waar je het geinstalleerd hebt, moet voldoen.Ook schreef op 14 januari 2004 @ 08:20:
[...]
PS: "Dat iets start als service" wil dus zeggen dat het programma al draait voordat je gaat inloggen. Het is dus user-onafhankelijk.. wist je waarschijnlijk al wel maar aangezien je zelf zei dat je niet zo'n talent was, kon het geen kwaad om het nogmaals te vermelden
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Dat komt omdat je Windows98 draait (zoals ik hierboven al zei)Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 14:36:
Ok... services.msc doet het niet bij start --> uitvoeren, hij kan em niet vinden...
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Oh ok. Maarja, het apacheprobleem is en blijft er. Ik denk dat ik het maar moet opgeven. Zijn er nog andere programmas ipv apache waarmee ik ongeveer hetzelfde kan (php en MySQL op mn eigen computer laden)?
Pagina: 1