Creative Audigy of onboard

Pagina: 1
Acties:

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-07 22:13
eY ik hep net een nieuwe mainboard gekocht,
de Abit NF7 Serie.

Hierop zit een onboard geluidskaart:
- 6 channel AC 97 CODEC on board
- Professional digital audio interface supporting 24-bits S/P DIF OUT

of m'n Creative Audigy Player 5.1

Welke is beter? Het is toch namelijk niet mogelijk om ze 'beide' te gebruiken. Want op die onboard zit een optical-out wat m'n minidisk wel intressant vind.

Dus, gaat de onboard m'n audigy voorbij?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38
Aangezien je ze allebei hebt kan je het zelf toch uitproberen? En waarom zou het niet tegelijk kunnen werken? :)

The devil is in the details.

• quakerix
December schreef op 10 januari 2004 @ 20:12:
Aangezien je ze allebei hebt kan je het zelf toch uitproberen? En waarom zou het niet tegelijk kunnen werken? :)
Ik ga het zeker proberen maar ik zou het graag ook willen weten of het technisch bijv. beter is de audigy of onboard.

Beide, tsjah "vroeger" flipte m'n compaq helemaal toen ik er een audio-kaart inzette. Moest alles overal disablen..

Ik ben nu drivers aan het installen voor Creative, we will c.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:29
mja, wilde net vragen, je kutn ze toch gewoon allebei installeren, en dan voor geluid je audigy gebruiken, en voor optical out je onboard :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Onboard chipsets zijn VEEL beter dan een aantal jaren terug. Veel mensen hebben daar genoeg aan. DTS, EAX zit er allemaal op.

Je kan echter alle onboard chipsets uitzetten in BIOS en dan zonder problemen een geluidskaart van eigen keus gebruiken.

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Het is wel mogelijk beide kaarten tegelijk te gebruiken.
Dus installeer ze beide als jeje optische uitgang wilt blijven gebruiken, mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar creative omdat die kaarten van alles 5.1 proberen te maken(wat ook aardig lukt). Niet het echte 5.1 maar wel al het geluid over de vele speakers heen drukt.
Als jeje optische uitgang wilt gebruiken moet je even in windows aangeven dat je die hardware wilt gaan gebruiken en je optische uitgang werkt.
Zo heb ik jaren lang mijn tv geluid aangestuurt om divx op tv te kijken zonder kabels om te moeten gooien.

• quakerix
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 20:17:
Onboard chipsets zijn VEEL beter dan een aantal jaren terug. Veel mensen hebben daar genoeg aan. DTS, EAX zit er allemaal op.

Je kan echter alle onboard chipsets uitzetten in BIOS en dan zonder problemen een geluidskaart van eigen keus gebruiken.
Ja, ik zie idd. dat die onboard kaartjes steeds meer supporten. Maar ik vroeg me dus af, is dit gloednieuwe moederbord m'n audigy kaartje voorbij gestormd?

• quakerix
ik hep idd. nu beide aangesloten en het werkt perfect.

had ik ff niet verwacht :) - had verwacht dat het net zoals "vroeger" was :P

Maja, ik dnk dat die Creative toch van m'n onboard wint.

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
:)

Ik vind creative nog steeds heersen ten opzichte van onboard maar onboard krijg je tegen woordig echt zo goed als gratis. Plus het feit dat ze inderdaad goed zijn.
Pagina: 1