Mobo vindt hdd alleen op slave

Pagina: 1
Acties:

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
Hey mensen, ik zit met een probleempje.

Ik heb een moederbordje geruild via het oude ruiltopic, alleen nu ik heb thuis heb en ik mijn hdd er op aan sluit doet deze het alleen als ik hem als slave instel.

Ook als ik een cd rom er aan hang dan doet hij het alleen als hij slave is.

Dit geld voor bijde ide controllers, 1 en 2.

Als ik cdrom aan slave ide 2 doe, en hdd aan slave ide 1, dan vindt hij ze bijde, maar dan kan ik niet opstarten via cdrom :(

Het maakt me niet uit of hij aan de slave of primary hangt, als hij maar op kan starten :)

Ik heb al gezocht via de zoek functie en op google maar ik kan niets relevants vinden :(

Ik heb er ook al met de vorige eigenaar over gesproken, maar die zegt dat het mobotje uit een werkend systeem kwam, no point ik geloof hem wel :)

Het is een Aopen AX6LC
Met een Pentium 2 233 mhz processor
2x 32 mb sdram

edit: ik heb ook al met de instellingen van de jumpers gespeeld, maar dat haalde ook niks uit..

[ Voor 6% gewijzigd door mimic op 10-01-2004 20:11 ]

Verwijderd

Harde schijven controllers staan toch aan? check bios-instellingen.

Verwijderd

Om van een cdrom op te starten moet hij inderdaad als primary geïnstalleerd zijn. Anders zal het niet werken.

Waarom hij de HD of cdrom niet herkend als deze als MASTER ingesteld staat, weet ik niet.

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 20:44:
Harde schijven controllers staan toch aan? check bios-instellingen.
Uiteraard anders vond hij ze ook niet als slave ;)
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 21:36:
Om van een cdrom op te starten moet hij inderdaad als primary geïnstalleerd zijn. Anders zal het niet werken.

Waarom hij de HD of cdrom niet herkend als deze als MASTER ingesteld staat, weet ik niet.
Hij kan ook wel van de secondary ide booten hoor, maar dan moet de hdd er niet bij aan, en dat is nou juist mijn probleem :(

[ Voor 7% gewijzigd door mimic op 11-01-2004 01:53 ]

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Is de hdd nog wel goed?
Ik heb eens een de master setting van een hdd gemold door even met men vingers tegen de print te komen bij het losmaken van een kabel. Doet het enkel nog als slave of master via cable-select.
Heb je cable-select al geprobeerd?

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Heb je ook al een andere IDE kabel geprobeerd?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
StRuJeKeR schreef op 11 januari 2004 @ 15:34:
Is de hdd nog wel goed?
Ik heb eens een de master setting van een hdd gemold door even met men vingers tegen de print te komen bij het losmaken van een kabel. Doet het enkel nog als slave of master via cable-select.
Heb je cable-select al geprobeerd?
Hdd is 100% zeker weten goed, getest in 2 andere systemen, zowel slave als master en CS
Tatsu schreef op 11 januari 2004 @ 16:44:
Heb je ook al een andere IDE kabel geprobeerd?
Ja, wel 3, 40 en 80 aderig.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Wat voor een merk/type harddisk is het?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
Tatsu schreef op 11 januari 2004 @ 17:19:
Wat voor een merk/type harddisk is het?
het is een Western Digital Caviar 21600 1,6 Gb, en ik heb tevens een Western Digital WD400 40 gb 7200 rpm geprobeerd.

Verwijderd

MiMiC schreef op 11 januari 2004 @ 22:11:
[...]

het is een Western Digital Caviar 21600 1,6 Gb, en ik heb tevens een Western Digital WD400 40 gb 7200 rpm geprobeerd.
En die WD 40 gig werkt wel als master?
Zoniet, zit je kabel achterste voren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 22:38 ]

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 22:37:
[...]

En die WD 40 gig werkt wel als master?
Zoniet, zit je kabel achterste voren.
Ja ook die 40 gieg werkt, en ik weet zeker dat mn kabel niet verkeerd om zit (FaQ gelezen ;))
Pagina: 1