Toon posts:

Amiga 500, even een stomme vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb mijn fijne Amiga weer eens van de plank getrokken in mijn ouderlijk huis, heb dat ding de afgelopen 11 jaar ofzo niet meer aangeraakt.
Maar het werkt nog gewoon allemaal en ik wil dus graag weer eens wat demo's en spelletjes gaan spelen.
Nu weet ik alleen niet meer hoe ik dat ding iedere keer moet resetten als ik een ander spel wil laden zonder de voeding uit/aan te moeten zetten.
Dus als iemand het nog weet, zeg het maar je maakt het me een stuk gemakkelijker :)

Nadat het goede antwoord gegeven is mag dit topic wat mij betreft meteen dicht.

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-03 17:47
Ctrl+Amiga+Amiga :Y)

Verwijderd

de lange smalle poort die er achterop zit daar kun je pen 1 en pen 3 doorlussen met een stukje draad zo deden wij dat vroeger :+

Verwijderd

Hehe hij heeft toch wel 1 MB intern he?

Anders kan je niet eens Platoon draaien! :P

Die goeie ouwe tijd..

Verwijderd

Er zat toch een reset knopje bovenop?

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-03 17:47
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 19:48:
de lange smalle poort die er achterop zit daar kun je pen 1 en pen 3 doorlussen met een stukje draad zo deden wij dat vroeger :+
Kweenie op welke poort je precies iets wilt kortsluiten, maar achterop de 500 zit geen lange smalle poort. Bedoel je niet de poort aan de zijkant? Daar zijn het dan pin 1 en 53 ofzo. Of pin 18 op de CPU en ground.

Hmmm 17 en 16 misschien op de parallel poort. Maar doe toch maar niet.
*Doet stoffig boek weer weg*

[ Voor 12% gewijzigd door Tycoontje op 10-01-2004 20:03 ]

Verwijderd

ik weet nog toen ik m'n a1200 in een tower zette dat ik een kabeltje van het keyboard voor de resetknop moest hebben

Verwijderd

Topicstarter
Tja wat zouden we zonder 1 MB moeten he :)
Ik heb ooit nog eens gedacht om dat ding te gaan uitbreiden maar nu vind ik het wel genoeg om weer eens wat herinneringen op te halen.
Bedankt voor de reacties het werkt en ik ben weer blij :9

Verwijderd

SV650S deed het stoffig boek open en ik blader er even in :7
maar wij deden dat echt zo tot mijn broer het ook een keer probeerde toen ik niet thuis was hij pakte de verkeerde en de zekering die erin zat was stuk dus hij dacht dat de amiga kapot was.
maar probeer het toch maar op een andere manier.

Verwijderd

Volgens mij moet het toch echt met de aan/uit knop hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 20:44:
Volgens mij moet het toch echt met de aan/uit knop hoor.
Neehoor tycoontje had helemaal gelijk, ik kon me namelijk ook niet meer herinneren dat ik dat ding iedere keer met de aan/uit knop moest resetten.
Nog even wat klooien op dat ding(probeer uit te vinden hoe dat met protracker ook al weer moest, zo moeilijk kan het niet zijn).

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 10:05

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

SPEEDBALL II Rules!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ik zat gisteren nog onderin een kast te snuffelen en daar kwam ik mijn oude trouwe A1200 tegen. Ik heb hem even een aai over zijn bol gegeven. :)

CTRL-AMIGA-AMIGA is idd de juiste combo voor een reset. Op mijn A500 had ik een schakelaartje gezet voor het switchen tussen 512Kb/1MB. Daar kon je hem ook mee resetten, maar dat kon je maar beter niet doen want daarmee kon je je uitbreidingskaart slopen. :X

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Verwijderd

Topicstarter
Oke bij deze het zeer vriendelijke verzoek aan diegene die nog een aantal Amiga spellen heeft liggen(goed werkende back up natuurlijk) zich hier te melden :)
Ben geloof ik weer verslaaft aan het raken, helaas werken toch nog een hoop spellen niet meer goed.
Bak met disks hebben beneden in de berging gestaan met gevolg dat na een dikke 10 jaar niet alles meer werkt zoals het hoort te werken.
Hopelijk komt iemand nog ergens een aantal discs tegen(als ik ze mag copieren is het ook goed!) en wil hij/zij me verder helpen, dit zou wel erg leuk zijn.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is geen uitwissel/kopieer forum, en ook deze oude spellen zit copyright op.

Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.