Toon posts:

[VB.NET] IRC Sockets

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey Allemaal!

Is hier misschien iemand die mij kan helpen met een VB.NET probleem?
Ik probeer een IRC client te schrijven die altijd naar dezelfde server, met hetzelfde kanaal connect.. als chatclient voor mn website.

Ik heb ook een voorbeeld applicatie gevonden, maar het enige wat die doet is het connecten naar de irc server.
Als ik probeer een kanaal te joinen en de channeldata of users wil laten zien, lukt dat niet.. Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt!

mailadres@verwijderd.nu

[ Voor 7% gewijzigd door curry684 op 10-01-2004 19:39 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Wat lukt er niet?

* gorgi_19 zou graag foutmeldingen en code willen zien, maar bovenal eigen probeersels van de topicstarter :)

[ Voor 95% gewijzigd door gorgi_19 op 10-01-2004 19:04 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 12:14
begin eens met de IRC-RFC door te lezen, daarin staat op welke manier je commando's naar de server moet sturen

Icons are overrated

Verwijderd

Topicstarter
THanks voor je snelle reply!
Ik heb deze code gevonden:

https://www.planet-source...pAccessCode=tp%2FV1448182

Da's een zip met het project.
Ik probeer die om te bouwen, zodat je de server-messages niet ziet..
Maar direct na de connect in een kanaal komt (wat ik hardcoded er in zet natuurlijk).

Dus er hoeven geen mogelijkheden te zijn om server of kanaal te veranderen..
Wil alleen weten welke gebruikers er in de chat zijn, en wat ze zeggen in het kanaal..

En het demo project laat alleen het begin van de irc sockets code zien.. hoe je connecten moet..

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Hoi canphaz, en welkom op GoT :)

De insteek waarmee je dit topic opent is niet echt de goede voor Programming & Webscripting. Dit subforum gaat over het zelf ontwikkelen van software. Jij hebt gewoon een stuk code ergens vandaan getrokken, en wil dat wij dat voor je aanpassen zodat het iets anders werkt. Oftewel geen interessant programmeerprobleem, oftewel op slot :)

Lees de volgende 2 topics eens door over het reilen en zeilen in Programming & Webscripting:
P&W FAQ - De "quickstart"
P&W FAQ - Het FAQ/Beleid topic

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.