Volgorde TV-kanalen MMC 8.8.0.0 + Mono Geluid ?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
Hoi allemaal,

ik heb met een Hercules Radeon 9800SE AIW met afstandsbediening waarmee ik via de coaxkabel televisie kan kijken op mn monitor. werkt allemaal perfect. alleen kan ik geen mogelijkheid ontdekken om de (automatisch) gevonden kanalen in een andere (logische) volgorde zetten. :'( Ook kunnen de kanalen niet ge-fine-tuned worden. Ik heb wel 2 sites gevonden waar alle frequenties opstaan voor de kanalen :

http://www.uithoorn.nl/gemwinkel/frequenties.htm
http://home.planet.nl/~richaqua/tv.htm

maar als ik deze handmatig instel, zijn ze niet goed scherp en er is geen mogelijk om ze te fine-tunen.....

Wie weet hier een oplossing voor ?

Klopt het dat het geluid wat de tuner doorgeeft naar mn geluidskaart Mono is ? :| Dit zou op zich niet zo'n probleem zijn, maar ik baal er wel van dat dit geluid nu alleen uit mn rechterspeaker komt. Weet iemand hier misschien wat op ?

Oja, nog 1 klein vraagje, heeft er iemand een gebruiksvriendelijk programma om van die mega-grote videocaptures makkelijk DivX-formaten te maken ?

Mijn Dank is Groot _/-\o_

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 18:40

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Wat betreft het mono geluid, heb je het stekkertje van de radeon naar de geluidskaart in je microfoonpoort zitten? die is namelijk mono. prop hem eens in je line-in.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• mieg_1981
sorry, het gaat om het programma ATI MultiMediaCenter 8.8.0.0. :P

• mieg_1981
ik heb m al via de line-in aangesloten. als ik m op de microfoon-ingang aansluit krijg ik zelfs maar geluid uit één box. Met de line-in ingang krijg ik wel geluid uit 2 boxen, maar dit zijn maar de 2 rechterboxen van mn totaal 5 boxen (5.1 setje). help ! :/

Verwijderd

MMm, er hoort wel gewoon geluid uit bijde luidsprekers te komen, maar echt stereo geluid is wel zeldzaam bij tv kaarten tenzij het natuurlijk een dvb kaart is.

Met virtualdub kan je het beste en makelijkste je grote opname's omzetten. Je kan trouwens beter de vp6 codec gebruiken, die is sneller en beter dan de divx codec _/-\o_ .

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

als je hem automatich laat scannen vind ie bij mij iets van 45 kanalen.
als je dan in setup op een gevonden kanaal gaat staan, klik je op details, hier kan je eeb beschrijving invullen en bij audio het kanaal op stereo zetten.

alleen heb ik bij een hoop zenders dat het geluid een beetje stoort, hier heb ik nog geen oplossing voor gevonden.

en finetunen gaat niet naar mijn idee

get rich or die try'in

Pagina: 1