Toon posts:

[dvdspeler] "stophandje" dwingt me te wachten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een dvdspeler (niet die in computer maar zo 1 die onder je tv zit) van een goedkoop merk. als ik een dvd instop krijg ik eerst een waarschuwing te lezen dat je 16 jaar of ouder moet zijn en dan komen de regeltjes van buma of zo en dan wat reklamezooi. als ik tijdens dit gebeuren een knopje van AB indruk krijg ik een "stophandje" en moet ik wachten totdat ik eindelijk in menu ben aanbeland en dan pas kan ik forwarden, chapters overslaan, subtitles toevoegen, andere taal selekteren.

dat is best irritant als je een dvd huurt en halverwege de film blijft hij hangen en je haalt de dvd eruit om schoon te maken moet je na het inleggen alweer wachten tot dat ik weer de controle krijg en ik weeral de subtitles aan kan zetten enz

is er hier NIETS tegen te doen? hebben duurdere A-merken dit ook? kan ik wat modden of zo (zoals je een Playstation mod om illegale cd te kunnen laten lezen).

Verwijderd

Je kan hem kopiëren zonder "warning message".

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Bij mijn dvd-speler krijg ik geen handje, maar een cirkel met een diagonale lijn erdoor heen.
Maar het zelfde idee. Ik druk op zo'n situatie op de menu knop, mijn dvd speler schiet dan meteen naar het hoofd menu ik druk op de play knop en m'n film begint met spelen.

Verwijderd

Topicstarter
@euss dat is een idee. maar niet echt van toepassing op mij omdat ik geen dvd brander heb en niet al die dvd wil overkoppieren om de warning messages te ontwijken.

ik huur best vaak dvd van videoland en daar gaat mijn probleem hoofdzakelijk over....

@damster, ik zie net dat ik dat wel kan :X . ik had play, forward, next/past chapter, subtitles en nog 100 van die knoppen uitgeprobeerd maar nu net zie ik dat als ik dvd instop alles overkan slaan met de menu toets.

men men men i feel ashame....

ik heb deze dvd speler geleend en vroeg het aan diegeen van wie dit ding al 2 jaar is en hij zei dat dat niet mogelijk was. en aangezien ik het zelf ook geprobeerd had geloofde ik hem.....

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 18:55 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja, dit is inderdaad ronduit kut. De meeste spelers houden zich netjes aan wat de disc hen opdraagt namelijk. Vaker dan niet kun je ook de menu toets niet gebruiken :/
Volgens mij heb ik wel 's een disc gezien die zelfs de stop-knop uitschakelde tijdens die stukjes :r

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 10-01-2004 19:22 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:08

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 18:43:

[..]

dat is best irritant als je een dvd huurt en halverwege de film blijft hij hangen en je haalt de dvd eruit om schoon te maken moet je na het inleggen alweer wachten tot dat ik weer de controle krijg en ik weeral de subtitles aan kan zetten enz
Huh? Bijna alle DVD-spelers gaan dan gewoon verder waar je gebleven was. Heb jij dan zo'n goedkoop B-merk dat 'ie nog geeneens een disc-memory heeft?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Als je de lade open doet, dan gooien de meeste spelers hun geheugen leeg.
Als je op stop drukt, en dan op play dan gaan de meeste spelers inderdaad door waar ze zijn gebleven. maar bij een lade openen dus niet.

Maar ik maak meestal voordat ik een geleende film kijk de dvd schoon.
Nog geen film tegengekomen die het niet deed.
Maar probleem opgelost met die menu knop denk ik. :)

[ Voor 42% gewijzigd door job op 10-01-2004 19:42 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wildfire schreef op 10 januari 2004 @ 19:38:
[...]

Huh? Bijna alle DVD-spelers gaan dan gewoon verder waar je gebleven was. Heb jij dan zo'n goedkoop B-merk dat 'ie nog geeneens een disc-memory heeft?
Onze (Sony DVP-S7700) doet dat zover ik weet ook alleen als je de dvd er in laat zitten. Eject (of 2x op stop drukken)-> reset.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmm, interessant. of wildfire vergist zich en hij heeft een betere dvd speler dan de posters inclusief mijzelf(nou ja van mij, tis geleend en ik koop later nog wel wat, waar zou ik op moeten letten bij het kopen van een dvdspeler eigenlijk?).

maar inderdaad soms zitten dvds bij die je zo kan forwarden direkt na het inleggen van dvd, soms kan je TIJDENS het film afspelen op knoppie subtitles drukken en krijg je ondertitels maar bij bepaalde films moest ik toch terug naar de menu om ondertitels aan te zetten want die knoppie deed het dan niet.

maar er is geen truuk of mod of iets doorverbinden om volledige controle over de dvd te krijgen zonder stophandje?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 22:33 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zowel de Philips DVDR70 van mijn vader als zijn voormalige Revoy DVD-speler onthielden het, met een discgeheugen zodat je er ook gerust een keer een ander schijfje in kon doen.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Met mijn Philips Matchline speler wordt ook het geheugen gereset als de dvd eruit gehaald wordt, maar volgens mij gaat mijn PS2 wel gewoon verder.

Verwijderd

Topicstarter
Wildfire schreef op 10 januari 2004 @ 22:33:
Zowel de Philips DVDR70 van mijn vader als zijn voormalige Revoy DVD-speler onthielden het, met een discgeheugen zodat je er ook gerust een keer een ander schijfje in kon doen.
sorrie, ik ben geneigd te denken dat je het fout onthouden hebt, ga eens een dvdtje kijken en haal de dvd eruit halverwege de film en zet er een ANDERE dvd erin zoals je net zegt en vervolgens zet je je dvd weer erin, gaat die dvd dan weer verder op het punt waar je het stop zette?

ik wil nog wel geloven dat als je een dvd eruit haalt en het schoonblaast en gelijk weer terug legt hij verder gaat waar hij gestopt was. maar in de tussentijd een andere dvd erin en dan zou hij verdergaan op het punt waar hij gebleven was?

nee sorrie....

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 23:43:
[...]

sorrie, ik ben geneigd te denken dat je het fout onthouden hebt, ga eens een dvdtje kijken en haal de dvd eruit halverwege de film en zet er een ANDERE dvd erin zoals je net zegt en vervolgens zet je je dvd weer erin, gaat die dvd dan weer verder op het punt waar je het stop zette?

ik wil nog wel geloven dat als je een dvd eruit haalt en het schoonblaast en gelijk weer terug legt hij verder gaat waar hij gestopt was. maar in de tussentijd een andere dvd erin en dan zou hij verdergaan op het punt waar hij gebleven was?

nee sorrie....
Die Revoy iig zeker, dat heb ik destijds nog eens getest. Als ik het me goed herinner hield dat ding zelfs de status van meerdere DVD's bij.

Pagina: 1