Toon posts:

[kapot?] A7N8x-De Luxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een erg vaag probleem.
Vandaag een stapel nieuwe onderdelen gehaald, waaronder o.a.:
Asus A7N8X-De Luxe
Aopen Case
350 Watt Voeding
256 Mb DDR400
Athlon XP2400+

Eerst natuurlijk alles in elkaar gezet (drives enz.), de pc bleek niet door te willen starten.
Alle onderdelen eruit gehaald en alleen met mobo+proc+mem+ videokaart geprobeerd te starten. Ook niets.

Het lijkt alsof de pc niet in de bios komt, de fan's gaan draaien, maar ik krijg geen beeld of piep te horen.
Zodra de pc in de bios zou moeten komen (naar mijn gevoel) gaat hij weer uit.

Wat is er geprobeerd:
-Pc kaal draaien (mobo/proc/mem/voeding/video) in alle mogelijke combinaties, zelfs alleen mobo + voeding + proc + koeler.
- Andere voeding (300 watt Aopen)
- Andere videokaart
- Zonder batterij/met clear CMos
- De speakers aangesloten, geen meldingen
- Geheugen in andere banken

Ik kom gewoon niet in de bios!!! |:(

Iemand enig idee? :/

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 21:43
Sluit boxen aan op je analoge geluidsconnector ( die groene, middelste van de drie). Dan kan je een chinees vrouwtje horen praten met een mogelijk error. Wat voor type geheugen heb je?, hoeveel fsb en hoeveel cas. Dat was namelijk bij mij het probleem op het zelfde bordje. Ik had 400FSB van corsair, heb het toen gewisseld naar 433 (333 had ook gekunt).

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben zelf ook bezig met deze pc in wording.

De speakers zijn aangesloten, maar de pc sluit gewoon na 5 min af zonder ook maar enig teken leven.

Het mobo is compleet gemonteerd afgeleverd door Norrod, d.w.z cpu en mem zaten al op het mobo tijdens de aankoop. (koeler ook, die was gratis btw :P )

Er zit op dit moment 256Mb twinmos DDR400 ingeprikt.

Morgen even ander mem en koeler proberen, daarna kan het alleen nog maar de proc of het mobo zijn.

Klinkt dit verhaal als DOA, ik zie ineens vele andere topics over de Asus A7N8X-De Luxe.
Het lijkt wel of de huidige serie erg brak is ;(

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• arjants
  • Niet online
Het blijkt dus aan de proc te liggen.
De koeler was door de leverancier 180graden gedraaid gemonteerd!
De core raakte dus maar een klein stukje van de koeler en is waarschijnlijk dus gefrituurd...

Heb nu een email gestuurd en hoop er het beste van.
(zij hebben hem verkeerd gemonteerd meegegeven iig)

Wel raar dat het mobo voor de rest geen piep/spraak liet horen...

Hij werkt nu even als 1600+ :o

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met random afsluiten/rebooten. Ik heb vervolgens de frequentie van de ram teruggedraaid van 400 MHZ naar 333 MHZ en de problemen waren afgelopen. Zo ver ik weet is de ram die er inzit PC2700 400 MHZ, maar jah, het heeft het wel opgelost.

Valt te proberen, of kom je helemaal niet in de BIOS?

• arjants
  • Niet online
Ik kom inderdaad niet in de bios, krijg er zelfs geen geluid uit.
(in het boekje staat dat als de proc dood zou zijn het mobo het aan zou geven maarja...)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bij de laatste A7N8X revisies is het noodzakelijk om de 4pins ATX 12V connector op het mobo te aansluiten. Let daar ook op :) Voor de rest verwijs ik je naar Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor alle denkbare tips.

• jeroenvanthoog
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 12:09
Heb je de BIOS al gereset, dat wil vaak nog wel eens een bordje tot leven wekken, gewoon batterij eruit en stroom kabel los en starten totdat de fan's weer stil vallen, of JP1 even omzetten.

Dan kan je proberen je mem eruit te trekken en hopen dat ie piept, idem voor videokaart. Zo niet, dan is ie echt dood.

Succes

Verwijderd

BalusC schreef op 12 januari 2004 @ 11:29:
Bij de laatste A7N8X revisies is het noodzakelijk om de 4pins ATX 12V connector op het mobo te aansluiten. Let daar ook op :) Voor de rest verwijs ik je naar Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor alle denkbare tips.
IK heb een asus a7n8x de luxe rev 2.0 en ik heb alleen mijn atx power connector er in. Doe ik nu iets fout?

Heb het boekje helemaal door genomen, maar ik lees niks over een 4 pins atx 12v connector?

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Hmmz idem en hier werkt ie gewoon zonder die connector aangesloten :)

Maarja als je mobo geen enkel teken van leven geeft...

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap