Toon posts:

full-duplex geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat deze vraag al eerder gesteld is, maar ik kan deze niet terugvinden (via search). Ik heb eindelijk weer geluid om mijn NT machine omdat ik een versterker gevonden heb voor mijn AWE64 ... alleen is het geen full-duplex meer (daar lijkt het aan te liggen), als ik bv. een MP3 afspeel in WinAmp, dan hoor ik mijn ICQ geluiden niet meer. Wie weet raad?

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Ehm, full-duplex is toch dat de geluidskaart tegelijkertijd kan opnemen en afspelen?

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Inderdaad, Full Duplex heeft geen reet te maken met het feit dat jij je ICQ-geluidjes niet meer hoort.
Vind ik trouwens vreemd, want de ICQ-geluiden en WinAmp spelen allebei via je WAV-fader de geluiden af...
Misschien een ICQ-instelling die niet goed staat?
Kaj.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik wist dat die term niet precies zo was, maar ik kon even geen andere term bedenken. Opnemen en afspelen tegelijk gaat goed. Ik zal ff 2 WinAmps naast elkaar draaien. Nee, device is in use zegtie.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Gebruik jij nt?

Of windows 2000?

Ik heb namlijk zelfde probleem met win2000, maar op het moment dat ik winamp en icq uitzet en daarna weer opstart doen ze het allebei weer door elkaar.

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 13:56
Effe over full-duplex en de AWE64: Dat ding is maar 3/4 duplex :( Als je 16 bit opneemt is de weergave tegelijkertijd ALTIJD 8 bit (lekker lo-fi dus).

Verwijderd

Ik heb met mijn AWE64 nooit ICQ geluiden en Winamp tegelijk kunnen horen. Volgens mij kan dat ook helemaal niet. Maar ik kan natuurlijk ook al tijden iets fout doen.....

Verwijderd

't zit zo: als een programma de wave-mapper als geluid-uit gebruikt, kan er geen ander geluid tegelijk afgespeeld worden. maar als een programma directsound gebruikt, is het mogelijk dat een ander programma dat óók directsound gebruikt, het geluid door dat van het ene programma kan spelen. maar programma's die de wavemapper gebruiken kunnen weer géén geluid maken als er een directsound-programma aanstaat.
begrijpen we het nog? :P

dus: je moet de sound-out van winamp op directsound zetten, en dan kun je bv tegelijkertijd wel het geluid van filmpjes enzo horen (omdat mediaplayer ook directsound gebruikt).

Verwijderd

Topicstarter
Sir, dank voor je zeer verhelderende uitleg (serieus). Ik draai NT4 (nog) dus Direct-X is een no-no. Ik ga volgende week upgraden naar Windows 2000 Prof. (en de server naar Adv.Server ;) dus dan zijn mijn probs hopelijk opgelost!!!!

Mike

Verwijderd

ligt inderdaad aan geluidskaart met soundblasterLive! ken het wel

Verwijderd

Ligt dus NIET aan de geluidskaart! Ik kon WinAMP, Mediaplayer en vanalles tegelijk afspelen op mijn oude AWE32. Je hebt een nieuwere Mediaplayer nodig, die enkele DLL's vevangt. Nu weet ik niet of dat offcieel van Bill/Steve komt, of dat dat door een of andere hobbyist gemaakt is.
Ik kwam hier bij toeval achter nadat ik een of andere shareware pakketje had geinstalleerd waarmee je MP3' door elkaar kon mixen. De naam ontschiet mij echter even (sorry, wordt oud denk ik).

't Is in ieder geval te verhelpen met een driver of een ander stukje software.

En op m'n nieuwe kaartje (XLerate Pro) kan ik zonder stotteren eens stuk of 10 tegelijk afspelen. De beperkende factor is hier de HDD (niet snel genoeg om de data aan te leveren) en niet de soundcard.
Pagina: 1