Toon posts:

Geen geluid bij afspele DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen geluid bij het afspelen van DVD's. Dit geldt zowel voor Mediaplayer 9 als ook WinDVD 5 platinum. Wel perfect beeld, maar geen geluid. Het ligt niet aan kabeltjes, want ik heb wel geluid als ik een audio cd afspeel. Dus ook niet aan volumeregelaar. Verder heb ik:

-XP pro NL
- Pentium IV
- Norton 2004

Heb van alles geprobeerd, maar niets lukt meer sinds ik harde schijf geformatteerd heb.

Hopelijk kunnen jullie me helpen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 18:32:
Ik krijg geen geluid bij het afspelen van DVD's. Dit geldt zowel voor Mediaplayer 9 als ook WinDVD 5 platinum. Wel perfect beeld, maar geen geluid. Het ligt niet aan kabeltjes, want ik heb wel geluid als ik een audio cd afspeel. Dus ook niet aan volumeregelaar. Verder heb ik:

-XP pro NL
- Pentium IV
- Norton 2004

Heb van alles geprobeerd, maar niets lukt meer sinds ik harde schijf geformatteerd heb.

Hopelijk kunnen jullie me helpen
Geeft de MediaPlayer een melding dat ie codecs gaat zoeken? Het kan zijn dat je de AC3-codec mist, welke nodig is voor DD en DTS. Oh ja, welke geluidskaart heb je? Sommige geluidskaarten moeten handmatig omgezet worden naar weergave van digitale bronnen voor AC3. Dit is meestal het geval bij Hercules-kaarten welke digitaal aangesloten zijn op een DD-receiver. Graag wat meer gegevens over geluidskaart, aansluitinge op versterker/speakers, enz.