[CSS/HTML] table met div mee laten rekken zonder nest

Pagina: 1
Acties:

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 22:01
Hallo ik ben bezig met een website waarin zich een tabel bevindt waarvan de achtergrond doorzichtig is. Daarom moet dus een div over die tabel plaatsen om de text niet te laten doorschijnen. deze div heb ik dus later met css op de tabel geplaats dmv positionering. hoe laat ik nu deze tabel meerekken met de div ?

de css:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
.inhoud {
    position: absolute;
    top: 200px; 
    left: 150px;
}

.div2 {
    vertical-align:top;
    padding-left: 15px;
    padding-top: 5px;
    position: absolute;
    top: 219px; 
    left: 150px;
    width: 550px;
    border-left-width: 2px;
    border-left-style: solid;
    border-right-width: 1px;
    border-right-style: solid;
    border-color: #2A2D2E;
    color: #FFFFFF;
    font-weight: bold;
    font-family: Verdana;
    font-size: 8pt;
    margin: 0;
}

De HTML:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<table class="inhoud" width="550" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
 <td height="19" width="550">[img]"images/tabel_b.gif">
[/img]
</tr>
<tr>
 <td style="Filter: alpha(opacity=40);" bgcolor="#727B7D" height="700">
 </td>
</tr>
<tr>
 <td height="15" width="550">[img]"images/tabel_o.gif">
[/img]
</tr>
</table>
<div class="div2">
......
</div>

[ Voor 32% gewijzigd door rewind. op 10-01-2004 18:02 . Reden: layout ]

Verwijderd

1. Je gebruikt tabellen op de verkeerde manier.
  2. Je gebruikt IE-only CSS zonder daarbij de W3C, Safari en Mozilla versie te gebruiken.
  3. Je hebt de DIV een aantal properties gegeven die nergens op slaan (o.a: 'vertical-align:top;', 'margin:0;'). Daarnaast heb ik het vermoeden dat je geen gebruikt maakt van de C van CSS, maar ik zie niet je gehele style sheet, dus daar zal ik geen conclusies over trekken.

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 22:01
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 18:37:
  1. Je gebruikt tabellen op de verkeerde manier.
  2. Je gebruikt IE-only CSS zonder daarbij de W3C, Safari en Mozilla versie te gebruiken.
  3. Je hebt de DIV een aantal properties gegeven die nergens op slaan (o.a: 'vertical-align:top;', 'margin:0;'). Daarnaast heb ik het vermoeden dat je geen gebruikt maakt van de C van CSS, maar ik zie niet je gehele style sheet, dus daar zal ik geen conclusies over trekken.
waarom gebruik ik de tabel op een verkeerde manier? normaal gesproken zou daar de inhoud inkomen.

dat die filter ie only is weet ik en probeer ik nog een oplossing voor te vinden.

die aantal poperties die niet kloppen staan erin doordat ik hiervoor een ander probleem had maar ben vergeten ze er weer uit te halen.

Ik weet dat dit niet de netste manier is maar ik wil gewoon wel die table doorzichtig houden. als jij daar een betere manier met daarin de oplossing voor mijn probleem hebt zou ik die graag zien.

[ Voor 12% gewijzigd door rewind. op 10-01-2004 19:14 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:29

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Stoney187 schreef op 10 januari 2004 @ 19:10:
[...]
dat die filter ie only is weet ik en probeer ik nog een oplossing voor te vinden.
CSS 3: opacity: 0.4;
Mozilla (< 1.5): -moz-opacity: 0.4;
Safari/konquerer: -khtml-opacity: 0.4;

:Y)

In browsers zoals Mozilla kun je het gewoon zo doen:

code:
1
2
3
4
5
<div style="opacity: 0.5;">
<span style="opacity: 1.0;">
Geheel zichtbare tekst in een halftransparante DIV!!!
</span>
</div>

In MSIE zul je inderdaad twee dingen over elkaar moeten zetten.

[ Voor 39% gewijzigd door Johnny op 11-01-2004 12:18 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

waarom gebruik ik de tabel op een verkeerde manier? normaal gesproken zou daar de inhoud inkomen.
Dat is dus ook fout.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:12
Niet zo overdrijven hè Anne, er mag nog steeds content in een tabel staan, het gaat er alleen om wat voor content.
CSS 3: opacity: 0.4;
Mozilla (< 1.5): -moz-opacity: 0.4;
Safari/konquerer: -khtml-opacity: 0.4;
Als je dus deze 3 defenitities naast de alpha(opacity) methode gebruikt werkt het vrijwel overal?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:29

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

djluc schreef op 11 januari 2004 @ 11:52:
Niet zo overdrijven hè Anne, er mag nog steeds content in een tabel staan, het gaat er alleen om wat voor content.

[...]

Als je dus deze 3 defenitities naast de alpha(opacity) methode gebruikt werkt het vrijwel overal?
Je, behalve Opera want die kan voor zover ik weet geen transparantie aan. In de verre toekomst (in 2008 ofzo als Microsoft met een nieuwe versie van MSIE komt) zullen alle browsers opacity: ondersteunen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1