Toon posts:

verkeerde kleuren tv-out

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik al een tijdje tv-out en altijd zoder problemen, maar sindskort, geeft m'n tv de kleuren niet meer goed weer. Ik heb de tv-out FAQ al door gelezen en ook in andere topics gezocht, maar kon niks vinden. het zit namelijk zo:
als ik gewoon m'n tv aangooi en op de tv-out zet, zit het scherm gewoon netjes op zijn plaats zoals ik het heb ingesteld, alleen zie ik de kleur wit of geel(ben ik no niet achter) niet goed. gele balken, worden hierdoor op m'n tv rood/oranje, en rood wordt echt FEL rood, en blauw echt FEL blauw... wit geeft hij weer als donkergrijs...ik heb gekeken bij m'n instellingen en heb alles geprobeerd, maar kon nix vinden, om de kleur instellingen mee te veranderen. M'n monitor geeft verder wel alles goed weer. En m'n TV werkt op de kabel ook gewoon. Ik heb een ati radeon 9600 pro.

Verwijderd

Gamma factor ingesteld op default?

Verwijderd

Topicstarter
voor de tv apart kan ik die niet instelen, maar bij de gewone beeldscherm opties, staat deze op default

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat voor kabeltje gebruik je; s-vhs of gewoon vhs? In s-vhs komen nogal eens faseverschuivingen in het signaal voor, waardoor de kleuren heftig verstoord raken. Het klinkt iig als een fase-probleempje.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik een s-video kabeltje, met op het eind een verloopstukje naar tulp, als ik deze op de tv eigen tulp aansluit heeft hij het probleem, en ook als ik hem op de scartbox aansluit

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

als je een nvidia kaart hebt. ga eens bij de kleurinstellingen kijken bij de TV out.
en controleer dat je digital vibrance niet te hoog staat.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
ik ging toch maar weer een beetje kloten, en kwam erachter als ik de kleurverzadiging hele ver naar beneden gooide het steeds beter werd. Maar hij kan nu niet meer lager en is nog net niet helemaal goed. daarnaast moet ik het contrast heel erg omhoog gooien om het wat lichter te maken....maar hij is nog steeds heel grauw, weten jullie misschien hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 22:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-03 16:40

Nss

The Dude Abides

Ik heb sinds een paar dagen precies hetzelfde probleem met mn radeon 9600pro. Het enige wat ik veranderd heb ik de plek van mn tv, waardoor het 'tussen kabeltje' van de tvout aansluiting naar tulp eruit geschoten is. Heb andere tulp kabel geprobeerd, tussen kabeltje ergens anders uitgetest en zelfs andere tv. Hieruit blijkt dat het wel aan de kaart moet liggen. Drivers ook opnieuw geinstalleerd. Snap er niks van, hoop dat iemand oplossing weet....

Verwijderd

Schakel even tussen 16 bit en 32bit kleuren en weer terug ;-).

Dat helpt wel bij nvidia kaarten en anders moet je andere drivers er op zetten.

• Nss

Nss

The Dude Abides

dat werkt (helaas) ook niet.
het lijkt me niet aan de drivers te liggen aangezien het voorheen altijd werkte. heb nu de laatste drivers geprobeerd maar dat werkt ook niet...

YOZ: van welk merk is jouw kaart? Mijne is van Club3D...

[ Voor 15% gewijzigd door Nss op 12-01-2004 21:54 ]

• Nss

Nss

The Dude Abides

schopje

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Hmm, ik kan me niet helemaal vinden in de kleuren van de topicstart...

Mijn probleem is het volgende:
De kleuren worden heel donker..., beetje grijs, zwart, donkerblauw. Rood en groen zijn een soort lichtjes in de duisternis.
Het probleem is dat het in het begin wel goed was.
Als ik een tulp kabeltje gebruik in de scart of in de front aansluiting dan heb ik dit probleem, gebruik ik een s-video kabel dan is de kleur wel oke, maar zie je het hele beeld trillen en die je van die "scanlijnen":? over het beeld lopen. Alles wat wit is is dan regenboogkleur met storing.
Maar goed, tulp kabels werken niet. Ik heb ook een ATI 9600 Pro kaart...

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik geef dit topic toch nog maar even een schop... het is een irritant probleem...

Verwijderd

Hee mensen ik heb nu precies hetzelfde probleem!! Nergens last van en van de week me pc verplaatst en ineens ook zomaar uit het niets vreemde kleuren op me TV , heb al vele dingen geprobeerd om te wijzigen. Ik baal hier toch wel dik van net 2 weken nieuwe pc en nu werkt de pc al niet meer goed.. Niemand een idee hoe het komt?

Verwijderd

Je hebt je Pc verplaatst zei je?
probeer dan eens een andere plek of als het mogelijk is dezelfde plek? :?
Dat lijkt mij toch wel de gemakkelijkste oplossing toch? 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 15:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 13:03:
Je hebt je Pc verplaatst zei je?
probeer dan eens een andere plek of als het mogelijk is dezelfde plek? :?
Dat lijkt mij toch wel de gemakkelijkste oplossing toch? 8)7
Nee werkt ook niet heb andere tv erop aangesloten en daar werkt hij wel gewoon goed op.. Hoe kan het nou ineens dat het beeld eerst wel goed was en nu ineens felle kleuren geeft:S

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 16:12:
[...]

Nee werkt ook niet heb andere tv erop aangesloten en daar werkt hij wel gewoon goed op.. Hoe kan het nou ineens dat het beeld eerst wel goed was en nu ineens felle kleuren geeft:S
Is er nou niemand die een oplossing weet? Of iemand die het probleem ook gehad heeft en heeft verholpen?

• Nss

Nss

The Dude Abides

van welk merk is jouw kaart? vraag me namelijk af of dit nou een probleem is bij club3d radeon kaarten....

Verwijderd

tomnuss schreef op 23 februari 2004 @ 18:46:
van welk merk is jouw kaart? vraag me namelijk af of dit nou een probleem is bij club3d radeon kaarten....
Mijn merk is van Madview

• wjv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-04 12:33

wjv

Ik heb laatst hetzelfde probleem ondervonden nadat ik mijn TV heb ge-upgrade naar een breedbeeld (was een oude philips bak). Sommige kleuren waren veel te sterk, en sommige waren veel te flets. Was met geen mogelijkheid goed te krijgen, door contrast etc... aan te passen.

Wat uiteindelijk hielp was de kabel te vervangen tussen de grafische kaart en de TV. Ik had een video (tulp) kabel naar een scart, deze heb ik vervangen door s-video (7 pins ?) kabel naar scart, wat een perfect beeld opleverde.

Een workaround is om je video-scart kabel in de vcr te stoppen ipv rechtstreeks in de TV. Dit leverde bij mij qua kleur een mooi beeld op, alleen wat trillerig.

Succes.

[edit] Oja, grafische kaart is ATI 9600.

[ Voor 4% gewijzigd door wjv op 27-07-2004 15:52 ]

Verwijderd

Nog maar een keer een dikke schop geven ;)

Ik heb nu dus hetzelfde probleem. Ik heb een 9800np van Sapphire en tot gisteren deed de TV-out het prima. De TV-out is bij mij doorverbonden naar een AV-receiver, die het beeld weer doorstuurt naar de TV.

Het probleem is ontstaan nadat ik het kabeltje even achter uit de receiver heb gehaald, terwijl de TV-out nog actief was. Na het inpluggen waren de kleuren van de TV-out ineens heel brak. Alleen felle kleuren komen nog een beetje door. Het lijkt erop dat er iets mis is met het luminance signaal. Ik heb van alles geprobeerd, tv-out direct op de TV, zowel composite als S-video, maar geen verandering qua kleuren. Laptop op dezelfde kabel geeft wel goed beeld op de TV. Ligt dus zeker weten aan de videokaart, of de software.

Nu hoop ik nog stiekem dat het een softwarematig probleem is, maar ik vrees voor het ergste. Zijn er mensen in dit topic die het probleem hebben kunnen oplossen? Of zal ik toch naar de hardware moeten gaan kijken?

Verwijderd

Het kan prima dat door de ontladingen je TVout nu kapot is (vooral als je geen coax-scheidingsfilter hebt - en nog eens extra als je PC'tje niet geaard is). Check het eens met de Tvout ingeschakeld in de bios of hij tijdens het opstarten (dus zonder Windows) ook verkleuring geeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 16:39 ]

• MaSk3d
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2025

MaSk3d

why?

Dat probleem heb ik dus ook met m'n Sapphire Atlantis Radeon 9200se 129Mb PCI kaartje...
Maar ik kan niet alles hebben voor die centen :-p
Het viel mij op dat ik geen kleuren kreeg op PAL-C en wel met NTSC-M maar dan waren de kleuren niet goed.. :-(

MaSk3d

Verwijderd

In de Bios heb ik hetzelfde probleem. De witte letters zijn dan nauwlijks zichtbaar, wat logisch is als het luminance signaal niet meer werkt. Ik heb dus ook sterk het idee dat ik de TV-out echt om zeep heb geholpen.

NTSC heb ik ook geprobeerd, maar daarbij kreeg ik geen verandering in de helderheid van de kleuren.

• Fox da Vis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08-2025
zelfde probleem hier, ook nadat iemand m'n tv verzet had. Heb een 9600SE van Asus...Hopelijk wil asus reageren maar vrees er beetje voor...

[edit] Enkele weken verder, Asus heeft heel snel, vriendelijk en correct gereageerd, vroeg om andere tv te proberen, andere kabel en andere agp-kaart in andere computer te steken. Hielp allemaal niet. Daarna antwoorden ze niet meer. Volgens mij kennen ze het probleem daar :(

[ Voor 51% gewijzigd door Fox da Vis op 10-03-2005 14:54 ]

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:48

greatgonzo

schit-te-rend!

skup..

zelfde problemen als iedereen in dit topic grijze, grauw beeld op tv. Plus strepen over het scherm. Dit is dus bij s-vhs. Bij composiet (s-vhs-composiet converter) krijg ik geen signaal, dat zal mijn radeon 9600 pro wel niet ondersteunen ofzo.

Software matig is er, zo te lees ik hier, is er niet veel aan te doen. Helpt een nieuwe tv- kabel (bijvoorbeeld die rechtstreeks van s-vhs naar scart gaat), of is waarschijnlijk de tv-out fucked up? Dat wordt me nog niet echt duidelijk

btw, ik gebruik nu dus een s-vhs kabel ism een scart-blok

[ Voor 37% gewijzigd door greatgonzo op 13-03-2005 22:53 ]

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:48

greatgonzo

schit-te-rend!

btw, composiet geeft wel beeld als laptop op tv wordt aangesloten, dus aan composietkabel/ cq tv ligt het niet
Pagina: 1