Toon posts:

Agenda's in Outlook delen zonder Exchange Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Hopelijk heb ik dit topic op de goede plek gestart.
Ik heb een vraag.

Ik heb een klein bedrijfje, waar 3 mensen werken. We werken zonder Exchange Server. Om elkaars e-mail te kunnen lezen ontvangen we gewoon elkaars mail (bij iedereen alle 3 de accounts aangemaakt). Nu zou ik graag de agenda's delen. Dat ik bv een afspraak maak en in de agenda van mijn collega kan kijken of ze al wat heeft of niet...

Nu heb ik bij organisaties gewerkt met zo'n Exchange Server en daar ging dat volgens mij gewoon via Openen: map van andere gebruiker... die moest je daar dan alleen ff voor machtigen...

Kan dit ook zonder zo'n Exchange Server en zo ja... hoe??

Ben benieuwd!

Thanks!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
als je een breedband internet verbinding hebt kun je de optie 'netwerkmappen' gebruiken in outlook 2000/xp

outlook stuurt dan updates van elkaar agenda's via de email naar elkaar toe, (daarom heb je ook een breedband verbinding nodig anders kost die klauwen vol met email/telefoontikken)

of je neemt mdeamon met groupware add-on dit is goedkoop en werkt idem als met exchange (gedeelde agenda's)

www.altn.com voor trial versie

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

zwelgje schreef op 10 januari 2004 @ 18:19:
als je een breedband internet verbinding hebt kun je de optie 'netwerkmappen' gebruiken in outlook 2000/xp
Alleen OL2000 heeft dat, XP niet meer.
of je neemt mdeamon met groupware add-on dit is goedkoop en werkt idem als met exchange (gedeelde agenda's)
is alleen niet zo snel als exchange, maar werkt wel binnen de eigen Interface, in tegenstelling tot Exchange (waar je File > Open > other users folder moet kiezen en dus een nieuw window krijgt)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
BackSlash32 schreef op 10 januari 2004 @ 18:54:
[...]

Alleen OL2000 heeft dat, XP niet meer.

[...]

is alleen niet zo snel als exchange, maar werkt wel binnen de eigen Interface, in tegenstelling tot Exchange (waar je File > Open > other users folder moet kiezen en dus een nieuw window krijgt)
dat folder openen kan je wel ondervangen door in outlook aan te geven dat je bij het opstarten van outlook graag een 2e/3e mailbox wilt openen, dan krijg je hem netjes in je mappenlijst te staan.

en ja dat van XP heb je idd gelijk in (ik gebruik die feature ook nooit meer), ik wist wel dat het niet meer in office 2003 zat.

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik verplaats je topic eventjse naar Software Algemeen, vragen over Outlook e.d. passen daar beter :)