Hallo,
heb thuis een server met Mandrake staan. Ik wil die server gebruiken als DHCP en FIle server. Het is ook de bedoeling dat die op kleine lan-partys gebruikt word op dezelfde manier, dus een file server en moet het netwerk regelen.
Alles bijna werkend, alleen kom er met samba niet uit. Heb het hele tweakers forum al plat gezoekt en genoeg howto gelezen, maar op een of andere manier werkt het niet bij mij.
Het probleem is wat vele andere mensen hier ook hebben gehad, dat ik met windows XP(client) geen toegang heb op de server. Krijg dan zo`n melding dat ik niet gemachtig er voor ben.(netwerk loopt wel, heb wel internet van de server.)
Heb als het goed is, tenminste volgens webmin in gesteld als gast en dat moet ook. Zodat ik geen gebruikers hoef te maken en iedereen op het netwerk toegang heeft tot de bestanden.
Heb bijna van alles geprobeerd met webmin en swat.
Hieronder staat de conf(ben daar niet zo goed is, snap het wel een beetje), maar ziet iemand hier een fout of weet iemand een rede waarom ik niet de mappen kan bereiken en hoe het vervolgens wel moet.
smb.conf(redelijk standaard gehouden, kunnen best onnodige dingen of foute dingen instaan, tenminste die vermoede heb ik)
BVD
heb thuis een server met Mandrake staan. Ik wil die server gebruiken als DHCP en FIle server. Het is ook de bedoeling dat die op kleine lan-partys gebruikt word op dezelfde manier, dus een file server en moet het netwerk regelen.
Alles bijna werkend, alleen kom er met samba niet uit. Heb het hele tweakers forum al plat gezoekt en genoeg howto gelezen, maar op een of andere manier werkt het niet bij mij.
Het probleem is wat vele andere mensen hier ook hebben gehad, dat ik met windows XP(client) geen toegang heb op de server. Krijg dan zo`n melding dat ik niet gemachtig er voor ben.(netwerk loopt wel, heb wel internet van de server.)
Heb als het goed is, tenminste volgens webmin in gesteld als gast en dat moet ook. Zodat ik geen gebruikers hoef te maken en iedereen op het netwerk toegang heeft tot de bestanden.
Heb bijna van alles geprobeerd met webmin en swat.
Hieronder staat de conf(ben daar niet zo goed is, snap het wel een beetje), maar ziet iemand hier een fout of weet iemand een rede waarom ik niet de mappen kan bereiken en hoe het vervolgens wel moet.
smb.conf(redelijk standaard gehouden, kunnen best onnodige dingen of foute dingen instaan, tenminste die vermoede heb ik)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| [global]
log file = /var/log/samba/log.%m
load printers = yes
smb passwd file = /etc/samba/smbpasswd
socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192
null passwords = yes
map to guest = bad user
encrypt passwords = yes
public = yes
printer admin = @adm
dns proxy = no
netbios name = EnigmaServ
server string = EnigmaServ
printing = cups
workgroup = @Home
os level = 20
printcap name = cups
security = share
max log size = 50
[homes]
comment = Home Directories
browseable = no
writable = yes
[printers]
comment = All Printers
path = /var/spool/samba
browseable = no
guest ok = yes
writable = no
printable = yes
create mode = 0700
print command = lpr-cups -P %p -o raw %s -r
[print$]
path = /var/lib/samba/printers
browseable = yes
read only = yes
write list = @adm root
guest ok = yes
[pdf-generator]
path = /var/tmp
guest ok = No
printable = Yes
comment = PDF Generator (only valid users)
print command = /usr/share/samba/scripts/print-pdf %s ~%u //%L/%u %m %I "%J" &
[Data]
path = /home/erik/Download |
BVD
[ Voor 6% gewijzigd door moto-moi op 10-01-2004 17:53 ]