[Windows XP] persoonlijke mappen niet meer toegankelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.433 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb iets gedaan waar ik niet meer uitkom.

het is als volgt gegaan:

Ik had een opstart partitie en een systeem partitie. Mijn OS is XP Prof met SP1 en alle mogelijke windows updates.

Mijn profiel in documents and settings was persoonlijk gemaakt, dus voor alle andere users op de comp (met admin rechten) niet benaderbaar.

Op het gegeven moment heb ik een andere disk geformateerd om deze zowel als opstart als systeempartitie te maken. Dat is prima gelukt.

Daarna heb ik de opstart partitie verwijderd van de andere disk, (inderdaad stom!), de systeempartitie bestaat nog waar de documents and settings profielen opgeslagen zijn.
Nu wil ik de bestanden uit het persoonlijke profiel van de andere disk overzetten, maar de toegang word geweigerd. Ik kan niet meer in mijn oude profiel.

Ik kan ook niet meer opstarten van de andere disk, de opstart partitie is verwijderd. Met win XP bootCD kan ik reparatie doen maar kan vervolgens ingelogd als administrator vanuit de dosbox het profiel niet benaderen. Als ik een nieuwe installatie wil doen over de systeempartitie dan krijg ik de melding dat de partitie niet herkend word door win XP, hoewel deze wel NTFS is.

Heb geprobeerd in dos box met commando CACLS ownership over te nemen, en ik ben inderdaad 1 nivo lager gekomen.

Nu zie ik wel:

-bureaublad
-mijn documenten
-favorieten
-etc...

op de andere disk.

In de overtuiging dat het nu wel zou lukken ben ik verder gegaan met CACLS om te proberen het ownership van de submappen over te nemen, maar helaas: toegang geweigerd.

Met google heb ik ook gezocht naar oplossingen (in het engels en nederlands), maar heb geen oplossing kunnen vinden.

Op dit moment zie ik geen mogelijkheid meer om bij mijn bestanden te komen welke opgeslagen zijn op de andere disk.

Heeft iemand een idee??

Alvast bedankt!

Sebastiaan

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke ik begrijp dat er in principe geen (Legale) manier is om de bestanden nog te benaderen. Is er dan desnoods een illegale manier het maakt me niet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 17:27:
Mijn profiel in documents and settings was persoonlijk gemaakt, dus voor alle andere users op de comp (met admin rechten) niet benaderbaar.
Wat bedoel je precies met "persoonlijk gemaakt"? Gewoon op NTFS niveau gezorgd dat alleen gebruiker X toegang heeft? Of heb je encryptie gebruikt? Want dan wordt het heel moeilijk.

Als je alleen rechten op NTFS niveau hebt ingesteld, dan zou "take ownership" voldoende moeten zijn. Zie ook hier: Windows Operated Systems - FAQ

Heb je encryptie gebruikt, probeer dan eens met een Knoppix cd op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie:

wat ik bedoel is als je onder xp prof bij gebruikersaccounts een wachtwoord insteld bij jezelf, dan komt daarna de vraag of je je mappen persoonlijk wilt maken. indien je dat doet dan zijn deze mappen vervolgens niet te benaderen door een andere gebruiker met Admin rechten.

Ik heb verder geen encryptie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als ik het goed begrijp, heb je dus al wel toegang tot zeg maar: "C:\Documents and Settings\Slamme" waar je "Desktop", e.d. onder ziet staan, maar in de map "Desktop" zelf kan je niet in? (en zo ook voor andere mappen?)

Als dit het probleem is - start dan eens cacls op in die specifieke map als volgt: "cacls ." (huidige directory dus), en post de output daarvan eens hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cacls heb ik al mee gespeelt en toen kwam ik 1 nivo lager (zie 1ste bericht)

maar ik heb lopen spelen met take ownership en replace ownership en het is gelukt!!

bedankt voor alle tips!!

Sebastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ook nog een oplossing had kunnen zijn is gewoon ffies converten naar fat32 mbv Partition Magic of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

'ffies' converteren naar FAT32 betekent wel dat je mogelijk een boel informatie (encryptie, case sensitive filenames, extended properties van sommige bestanden, acl's op files, e.d.) kwijt bent :)

Zou ik niet doen :)
Pagina: 1