[ASP] Application variabele maar bij 1 pagina muteren

Pagina: 1
Acties:

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik ben bezig met het maken van een veilingsite.
Nu zijn er verschillende onderdelen in de website, maar 1 ervan is "Veiling per afslag".
Nu wil ik het aantal gebruikers bijhouden die zich op deze afdeling bevinden.
Ik had aan het begin van de dag het idee dat dit piece of cake is, maar kom er echt niet uit. Gezocht, maar niets bruikbaars gevonden. Rest van inet gesurft, zoals w3schools en google, maar net niet het goeie.

Dit is op dit moment alles wat ik heb:
global.asa:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<script language="vbscript" runat="server">
sub Application_OnStart
  Application("HK_afkav_gebruikers") = 0
end sub

sub Application_OnEnd
end sub

sub Session_OnStart
  Session.Timeout = 1
  Application.Lock
  Application("HK_afkav_gebruikers") = Application("HK_afkav_gebruikers") + 1
  Application.UnLock
end sub

sub Session_OnEnd
  Application.Lock
  Application("HK_afkav_gebruikers") = Application("HK_afkav_gebruikers") - 1
  Application.UnLock
end sub
</script>

HK_afkav_gebruikers heeft dus de waarde van het aantal active gebruikers de afgelopen 1 minuut.
In m'n afslag kavels pagina heb ik vervolgens dit staan:
ASP:
1
<% Response.Write("Deelnemers: " & Application("HK_afkav_gebruikers")) %>

Nu geeft hij netjes aan hoeveel gebruikers er zijn, maar dit is over de hele website, dus ze kunnen ook bij veiling per opbod rondzwerken. Maar dit wil ik niet, wil echt alleen van de gebruikers die in afgelopen minuut op de afslag kavels pagina actief zijn geweest.

Kan ik een check in global.asa bouwen die checked welke pagina opgevraagd wordt? Of moet ik hier juist geen global.asa gebruiken en zal ik het aantal deelnemers maar in de database op moeten slaan, door in de afslagkavels pagina te gaan SQL'en?
Kan iemand me verder helpen?

Systeemspecs

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Speed_Sheep schreef op 10 januari 2004 @ 17:11:
Kan ik een check in global.asa bouwen die checked welke pagina opgevraagd wordt? Of moet ik hier juist geen global.asa gebruiken en zal ik het aantal deelnemers maar in de database op moeten slaan, door in de afslagkavels pagina te gaan SQL'en?
Kan iemand me verder helpen?
ASP:
1
Request.servervariables("SCRIPT_NAME")
Om te bepalen op welke pagina de bezoeker zich bevind. (Eventueel kan je ook querystring variabelen opvragen. Zoek hiervoor even met google naar een lijst van beschikbare server variabelen).

Je hoeft trouwens niet perse gebruik te maken van een db, alleen maakt dit het wel een stuk flexibeler, naar mijn mening. :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones