[xhtml] Frames zonder tussenruimte

Pagina: 1
Acties:

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-05 02:23
Ik heb de volgende frameset in mekaar gezet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<!DOCTYPE html
PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Frameset//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-frameset.dtd"> 

<html>

<head>

<title>Welkom bij Mous!</title>

</head>

<frameset cols="200,590,*">

<frame src="html/navigatie.htm" frameborder="0" noresize="noresize" scrolling="no" />
  <frameset rows="100,415,*">

<frame src="html/top.htm" frameborder="0" noresize="noresize" scrolling="no" />
    <frame name ="pagina" src="html/welkom.htm" frameborder="0" noresize="noresize" />

</frameset>
  <frame frameborder="0" noresize="noresize" scrolling="no" />

</frameset>

</html>

Die komt goed door de validator, maar er blijven steeds 2 pixels ruimte tussen de frames zitten. Als ik bij "frameset" border="0" er bij zet werkt het wel, maar dan komt de pagina niet meer door de validator heen. 8)7

Kan ik dit misschien oplossen met CSS, of is er een xhtml oplossing voor?

Of is het gewoon niet op te lossen? >:)

[ Voor 81% gewijzigd door -Mous- op 10-01-2004 18:10 . Reden: typo ]

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Je gebruikt frameborder in je gepaste code en border in je uitleg, dus daar scheelt al sowieso iets.

En de attributes die bij een bepaald element horen kan je nalezen in de reference.

Skat! Skat! Skat!

• -Mous-
coubertin119 schreef op 10 januari 2004 @ 17:04:
Je gebruikt frameborder in je gepaste code en border in je uitleg, dus daar scheelt al sowieso iets.

En de attributes die bij een bepaald element horen kan je nalezen in de reference.
De attribute die bij "frame" hoort heet: frameborder.
De attribute die bij "frameset" hoort heet: border. <-- deze wordt dus niet ondersteund in xhtml 1.0, maar is wel de enigste die werkt.
edit:

Ik dacht dus dat ik het met CSS op kon lossen, maar ik kan niks vinden over frame borders bij CSS.

[ Voor 17% gewijzigd door -Mous- op 10-01-2004 17:08 ]

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
Zolang frameset of frame een class, id of style atribuut hebben kun je gewoon
code:
1
border: 0px solid;
doen.

Verwijderd

Zelfs CSS3 doet niks aan frames: http://www.w3.org/TR/2003/WD-css3-ui-20030703/#scope

Beste manier:
code:
1
2
3
<frameset frameborder="0" framespacing="0" border="0">
 <!-- FRAME en FRAMESET elementen hier -->
</framset>
Ben je van alle margins, paddings, borders af in elke browser en hoef je die attributen maar 1 keer te gebruiken.

Maar ik vraag me af waarom je uberhaupt frames zou gebruiken?

• -Mous-
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 17:14:
Zelfs CSS3 doet niks aan frames: http://www.w3.org/TR/2003/WD-css3-ui-20030703/#scope

Beste manier:
code:
1
2
3
<frameset frameborder="0" framespacing="0" border="0">
 <!-- FRAME en FRAMESET elementen hier -->
</framset>
Ben je van alle margins, paddings, borders af in elke browser en hoef je die attributen maar 1 keer te gebruiken.

Maar ik vraag me af waarom je uberhaupt frames zou gebruiken?
Dit:
code:
1
<frameset frameborder="0" framespacing="0"
Komt al niet door de xhtml validator heen.

Als ik dat doe werkt het echter wel (in zowel Mozilla als IE), maar er zou toch een oplossing moeten zijn die door de validator heen komt?

Frames vind ik wel zo handig bij een navigatiebalkje. Dan hoef je niet voor elke pagina weer die balk er in te zetten.

[ Voor 35% gewijzigd door -Mous- op 10-01-2004 17:57 ]

Verwijderd

Frames vind ik wel zo handig bij een navigatiebalkje. Dan hoef je niet voor elke pagina weer die balk er in te zetten.
Non-argument, en als je dat niet begrijpt laat het dan maar even zitten. Het komt vanzelf ;-).

Er is geen oplossing die door de validator heenkomt. Het is een keuze. BTW: http://limpid.nl/lab/css/fixed/

• -Mous-
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 18:34:
[...]
Non-argument, en als je dat niet begrijpt laat het dan maar even zitten. Het komt vanzelf ;-).

Er is geen oplossing die door de validator heenkomt. Het is een keuze. BTW: http://limpid.nl/lab/css/fixed/
Hmm, bedankt, ik ben het op die manier gaan doen, maar toch raar dat die 2 pixels er tussen blijven zitten :? .

Naja hier is het resultaat. Let wel: er moet nog een hoop aan gebeuren ;).

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

-Mous- schreef op 10 januari 2004 @ 19:39:
[...]

Naja hier is het resultaat. Let wel: er moet nog een hoop aan gebeuren ;).
offtopic:
domein!

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Hmm, bedankt, ik ben het op die manier gaan doen, maar toch raar dat die 2 pixels er tussen blijven zitten :?.
Wat dacht je van _exact_ overnemen. Dus ook
code:
1
2
3
4
body{
 margin:0;
 padding:0;
}
Ik ga er vanuit dat dat het probleem is. Het 'frames effect' ben je nu wel kwijt, aangezien je het maar gedeeltelijk hebt overgenomen, maar ik neem aan dat dat geen probleem is?

• -Mous-
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 19:53:
[...]
Wat dacht je van _exact_ overnemen. Dus ook
code:
1
2
3
4
body{
 margin:0;
 padding:0;
}
Ik ga er vanuit dat dat het probleem is. Het 'frames effect' ben je nu wel kwijt, aangezien je het maar gedeeltelijk hebt overgenomen, maar ik neem aan dat dat geen probleem is?
Zoals het er nu staat werkt het, dus ik laat het lekker zo.
OMG :X
Pagina: 1