Toon posts:

802.11g router en 802.11b pc card

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers,

mijn eerste question op tweakers. :)
mijn vader heeft een 802.11g router en 802.11g pc card gekocht om overal in ons huisje te kunnen internetten. ik had voor school (Uvt) al een pc-card, maar dit is dus een iets oudere (802.11b 3com kaartje). nou zou het dus eigenlijk wel mogelijk moeten zijn om met mijn draadloze netwerkkaart ook op het draadloze netwerk thuis te moeten komen. dus niet. erg frustrerend, want mijn vader loopt vrolijk met zijn laptoppie het huis rond omdat hij wel kan internetten.

met mijn kaart kan ik het draadloze netwerk "linksys" wel vinden, maar connecten wil niet lukken. we hebben een Linksys wireless -G broadband router WRT54G en die zou ook compatible moeten zijn met 802.11b.

enig idee hoe ik dit op moet gaan lossen?

alvast bedankt!

p.s. sorry als ik iets verkeerd doe op dit forum maar ik ben nog een tweaker new-b, dus vergeef me alstublieft.

Verwijderd

Heel simpel. Inloggen op je router, daar kan je instellen dat hij beide protocollen 'spreekt'

By the way, dat staat gewoon in de handleiding (RTFM) ;)

Verwijderd

Topicstarter
nou, de instelling staat al:
Wireless Network Mode: Mixed (andere opties zijn B-only en G-only)
dit zou dan toch al goed moeten zijn?

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:16
WEP encryptie aan of uitstaan? en welk os gebruik je op je laptop

Verwijderd

Topicstarter
WEP staat niet aan, en ik heb Win XP (engels) op mijn laptop.
zijn er nog meer dingen die ik moet vermelden?

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 18:57
staat in Xp de firewall aan? Die zou ik uit doen als ik jou was. Verder geef je aan dat hij het wireless network 'linksys' kan vinden. Neem aan dat het de SSID is ofzo. Het kan helpen om die hard op te geven in je instellingen van je wifi kaart.

Verwijderd

Topicstarter
"linksys" is inderdaad de SSID.
de xp firewall staat niet aan, daar ligt het ook niet aan denk ik.
ik kan het wireless network wel vinden, maar niet connecten.
wat bedoel je met hard opgeven in de instellingen van mijn wifi kaart?

ik denk eerder dat er wat instellingen aan de kant van de router veranderd moeten worden. de kaart werkt op school wel uitstekend.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 19:29 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
WEP encryptie ff checken idd,

en anders: staat mac-verificatie aan? (Ik mag hopen van wel, of je moet m bewust voor iedereen hebben opengezet)

In dat geval dus mac van je kaartje toevoegen in de router

Verwijderd

Topicstarter
WEP staat niet aan. Ik heb mijn mac adres ingevoerd bij de router, maar of ik mac-verificatie nou aan of uit heb staan, het doet het niet.
het fraaie van het verhaal is dat het met mijn vader zijn kaart op mijn laptop wel werkt.
(kweet niet of jullie er iets aan hebben, maar bij mijn wireless netwerk kaart in mijn laptop brand het lampje van data transfer nooit, maar het lampje van dat ie netwerk vind wel)

[ Voor 165% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 20:40 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dan lijkt het me dat mac-verificatie aanstaat.

Ga eens naar tabblad wireless in je router
Klik daar op tabblad Wireless Mac filter
Zet dat op disable.

Kijk nu eens of je verbinding kan maken.

Lukt dit niet, dan ligt het niet aan je mac-filter. Lukt het wel, dan moet je de MAC filter list aanpassen met je eigen mac-adres.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

probeer het eens door WEP wel aan te zetten en dan de juiste waardes op je pc in te stellen. (channel, key en ssid naam)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit al geprobeerd, zou het kunnen dat mijn 3com wireless netwerk kaartje gewoon niet competitable is met onze router?

Verwijderd

als hij het netwerk kan zien dan zou het compatible moeten zijn, dan is het echt puur een instellingen probleem.. Het is wel belangrijk dat je in je client op je pc precies dezelfde waardes instelt als op je router. Probeer het anders eens van voor af aan, router resetten naar fac defaults, netwerkkaart onder safe mode verwijderen, en alles opnieuw installeren.

suc6

Ron
Pagina: 1