Toon posts:

Asus A7V8X-X met een AMD XP2600+

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een redelijk groot probleem. Ik ben sinds gisteren al bezig om mijn nieuwe processor aan het werk te zetten, maar hij wil niet echt. Nadat ik hem erin had gezet, wilde ik winXP erop zetten. Dat ging alleen niet helemaal zoals het zou moeten. Bij het onderdeel " installing devices " gaf hij een aantal errors. maar hij ging wel verder. Aan het einde gaf nog een fout bij het installeren van het "systeem", maar ging wederom verder. Na het rebooten om de install af zou moeten maken bleef hij rebooten.
Ik heb het daarna nog twee keer geprobeerd, maar dat werkte ook niet. Bij de laaste keer kreeg ik zelfs na de reboot de melding "NTLDR missing" dat ik niet anders meer kom als CTRL+ALT+DEL

Ik heb nu mijn oude processor er weer ingestopt en die doet het gewoon. Heeft er iemand enig idee wat het probleem kan zijn???

MVG Wouter

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:47

DkF

BIOS update al geprobeerd?
Dat moederbord moet prima met die processor kunnen werken...

Zit er trouwens een extra RAID of SATA controller op waar je harde schijf aan hangt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste BIos er al opzitten (1009) als ik het goed heb.

En ik heb geen Andere controles erin zitten.

Ik heb trouwens ook een memtest gedaan, maar daar werd ook een fout gegeven. En wat ik ook al ergens anders gelezen heb, werd er bij het L2 cache: unknown gegeven. Kan dit iets betekenen??

• DkF

DkF

Je hebt niks beschadigd bij het monteren van je cooler?

Memtest met de oude processor geeft geen fouten?

Dat van die L2 cache, waar heb je dat gelezen?

Verwijderd

Topicstarter
Ergens in dit forum. Weet niet meer waar. Iemand die ook een memtest heeft gedaan met een XP2600. Hij had daar ook staan.

Nog ideeen??

• DkF

DkF

Tsja, als 'ie net nieuw is:

Terug met de processor naar de winkel, laat ze daar maar testen of 'ie goed is...
Neem evt je systeem mee zodat ze kunnen kijken wat het probleem is...

Ennuhm:
DkF schreef op 10 januari 2004 @ 17:26:
Je hebt niks beschadigd bij het monteren van je cooler?

Memtest met de oude processor geeft geen fouten?

Verwijderd

ik heb hetzelfde systeem enne in de bios moet je effe de snelheid van je CPU instellen, FSB op 166 en multi op 11.5, dan werkt ie perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, dank je. ik zal het van de week ff proberen. Ik heb maandag namelijk 2 tentamens die ik ff moet halen. Als het geliukt is zal ik het zeker melden.

Maar andere ideeen zijn altijd mogelijk!!

MVG

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 13:22
Ik heb ook een AMD XP 2600+ Thoroughbred op een Asus A7V8X-X, maar wat ik niet snap is hoe jij Bios versie 1009 kan hebben? v1007 is de laatste officiele release namelijk. Heb je een Beta bios ofzo? Kijk eens hier:
http://www.asus.com.tw/su...em.aspx?ModelName=A7V8X-X

Verwijderd

Topicstarter
ik had het indedaad fout ik heb (1007) als bios.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 20:32:
ik heb hetzelfde systeem enne in de bios moet je effe de snelheid van je CPU instellen, FSB op 166 en multi op 11.5, dan werkt ie perfect.
Ik heb het zelfde moederbord met een Thoroughbred-B 2600+
Je hoeft zelfs helemaal niets te doen want de BIOS herkent direct de processor en het geheugen en stelt zelf alles in zoals het hoort heb ik gemerkt.
Je kunt zelfs met een beetje geluk je muliplier leuk verhogen. 13x166, 13,5x166 en 14x166 is in mijn geval mogelijk.
De processor wordt slechts 55 gr. als ik de multipier op 14 heb gezet.
De juiste instelling is overigens 12,5x166 voor deze processor.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net zelf nog maar even memtest gedaan en hij loopt steeds vast op de 4de test [moving inv. 32 bit pattern, cached]. heeft iamnd enig idee wat dit kan beteken??

Het geheugen is nog geen dag oud en geeft bij de eerste tests geen fouten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 22:43:
Ik heb net zelf nog maar even memtest gedaan en hij loopt steeds vast op de 4de test [moving inv. 32 bit pattern, cached]. heeft iamnd enig idee wat dit kan beteken??

Het geheugen is nog geen dag oud en geeft bij de eerste tests geen fouten.
Geen idee. Gewoon met geheugen en processor terug naar de computerwinkel en jlaten controleren wat er nu stuk is, je processor of geheugen.
Als ik het goed begrijp werkt alles wel als je de "oude" processor gebruikt.
Zou de nieuwe processor dan niet gewoon brak kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik dus nog niet. Ik ga woensdag nog een poging wagen. Ik hoop dat het de Processor is en niet mijn mobo. ik heb namelijk geen zijn om die weer terug te sturen

Verwijderd

Topicstarter
ik word nu gek!!! Mijn computer begint nu steeds af te slaan. gewoon als ik in windows ff iets aan het doen ben. Er zit heel erg weinig in de kast op het moment.
Alleen:
asus a7v8x-x
Athlon 1000
512 MB PC2700 DDR
Westendigital 60 GB
cd-rom.

Bij deze setup heb ik dit nog nooit gehad. Maar wel met een ander moederbord, maar dat is al lang geleden.

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

Check even de temps van CPU en mobo. Misschien is het de beveiliging.
Of je voeding. Kijk gelijkertijd even hoe stabiel de voedingslijnen zijn.

In mijn geval staat bij memtest ook L2 cache unkown. Specs: A7n8x-x met Barton 2500. Om je geheugen stabiel te krijgen kun je evt. de voltages iets opschroeven (van 2.6 naar 2.7 of 2.8V). Van mijn mobo weet ik dat er problemen zijn met Kingston geheugen. Kan het ook nog aan liggen.

AdB

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het wel gevonden heb waarom mijn compu niet meer stabiel is met mijn oude processor. Heb hem net even helemaal uit elkaar gehaalt en wat blijkt, naast de gleuven van de memory banks zitten bij mij drie (ik denk) transistortjes waarvan er een kapot is (gesmolten). Ik zal proberen op wat foto's te maken en te posten.
Ik denk dat dan wel wel het probleem met de oude processor opgelost is, maar of het probleem met mijn nieuwe (XP2600) ook opgelost is weet ik niet.

En dan het volgende probleem, ik heb net een poging gedaan om de winkel te bellen waar ik mijn mobo gekocht heb, bestaat het nummer niet meer. Ik heb een beetje de angst dat ze niet meer bestaan. Weet iemand hier meer van, het gaat om Riddermedia uit Ridderkerk.
En heeft iemand een idee hoe ik nu eventuele garantie kan krijgen??
Asus nederland ofzo??
Pagina: 1