Toon posts:

L1 gekleurd wat doe ik nu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok L1 heb ik na eerder prob toch goed gekregen de cpu temp is nu 33 graden en wil nu mijn duron 700 op KT7 Raid wat opschroeven wat is de volgende stap om hem voorzichtig naar bv 800 mhz te brengen
help me ff

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

ok..je multiplier staat nu op 7, zet die even op 8 en voila...800 mhz... waarschijnlijk hoef je dan niet eens met voltages tekloten

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

Topicstarter
ok ik brobeer het en laat het even weten

Verwijderd

Topicstarter
ik kan in bios alleen de wit gekleurde regels veranderen en de regel multiplier is blauw en daar kan ik niet opstaan wat heb ik niet door help me ff alvast bedankt afz een tweakdummy

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 19:05
dan moet je die instelling van auto naar manual zetten.......dan kan je alles aanpassen, de fsb/mp/io volt/core enz enz :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ik laat het weten

Verwijderd

Topicstarter
nou het mag voor jullie duidelijk zijn maar voor mij nog niet in wat voor menu in het bios moet ik op manual ipv auto zetten
alvast bedankt

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:40

Opa

Nu Multifocaal!

KT7RAID:

Het eerste hoofdstuk: Softmenu III.

Daar gebeurt het allemaal.
Pak ff je MoBo handleiding er bij (hoofdstuk 3 geloof ik), daar staat het allemaal in...

O ja, VERPLICHTE KOST als je vertrouwd wil raken met je mamaplankje.

(Golf TDI @ 190 km/h, Duron650 @ 850MHz) :)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
ja knal mij maar af hoor ik heb zn beetje 2 dagen zitten kijken en niets gevonden en wat die verplichte kost betreft dat wil ik ook weten en graag maar wat nu

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

...mmkay... :? :+

Wie knalt jou dan af eigenlijk?
(Of haalt jouw TDI geen 190?) >:)

Die verplichte kost is underlined en dat duidt meestal op een hyperlink. Ik heb dat opgeschreven in de vorm van [ url = http blabla[ / url ] en ook nog [ u ]. Het lan zijn dat die site ff uit de lucht is maar dat duurt nooit lang. Enniwee, de site is http://go.to/kt7faq .
..en weer verlaat een tevreden klant het pand.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Je moet in je BIOS wezen.. ik neem aan dat je toch wel weet hoe je daar moet komen? (Op DEL drukken als je PC start.. dus wanneer die je geheugen aan het tellen is.0

Daarna links boven in SOFTMENU kiezen.

Daar CPU van AUTO naar MANUAL zetten. En dan je Multiplier op 8 en je busspeed op 100Mhz (doe het ook allemaal uit mijn hoofd hier) en Hold on Error (o.i.d.. onder in) ff UIT zetten.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ohh ja, het is Softmenu III Tazzman, daar zou ie zich ook nog in kunne vergissen >:)

• Helldesker
  • Laatst online: 12-05 20:17
Op maandag 11 december 2000 14:55 schreef tazzman het volgende:
Je moet in je BIOS wezen.. ik neem aan dat je toch wel weet hoe je daar moet komen? (Op DEL drukken als je PC start.. dus wanneer die je geheugen aan het tellen is.0
Effe voor de duidelijkheid, er staat dan onder in je beeld "PRESS DEL to enter SETUP" of iets dergelijks :P

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Tazzman: je was er vergeten bij te vertellen dat je dingen in de BIOS verandert met de page-up en de page-down knop :)
Beetje sleutelloos figuur als je het mij vraagt :?

Trouwens, die rooie uitjes zijn inderdaad nog best pittig hehehe *D

En voor de originator van deze thread... RTFM!!!. Je kan me niet wijsmaken dat je geen boekje bij je mobo hebt gekregen...
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Verwijderd

Topicstarter
dat sleutellooos valt heel erg mee hoor
en dat manual heb ik al de letters uit gelezen (grapje) maar ik kan het niet vinden vandaar ik ga ff uit de lucht om het wederom te proberen tot zo

Verwijderd

Waarom begint iemand al met kleuren als ze nog niet eens weten hoe een bios werkt..?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan geen (cpu van auto naar manual) vinden iemand die weet op welke bladzijde van het manual dit staat ik kan alleen de wit gekleurde balken veranderen en niet de andere kleuren zoals multiplier wel de cpu opareting speed als ik deze verander dan gaat de multipl ook omhoog maar dat zal niet de bedoeling zijn wil iemand nog een poging wagen aub afz junior tweaker

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 15:39 schreef tdi het volgende:
ik kan geen (cpu van auto naar manual) vinden iemand die weet op welke bladzijde van het manual dit staat ik kan alleen de wit gekleurde balken veranderen en niet de andere kleuren zoals multiplier wel de cpu opareting speed als ik deze verander dan gaat de multipl ook omhoog maar dat zal niet de bedoeling zijn wil iemand nog een poging wagen aub afz junior tweaker
Hooray voor punten en komma's.. ;)

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

als ik deze verander dan gaat de multipl ook omhoog maar dat zal niet de bedoeling zijn
dat was zo'n beetje wel het plan d8 ik :?

• Cartman!
  • Niet online
Op maandag 11 december 2000 15:41 schreef Scopey het volgende:

[..]
Hooray voor punten en komma's.. ;)
ROTF >:)>:)>:)
hehe, nou het Soft Menu III uitklegje begint op pagina 3-3, ik keek er maar 5 sec. in >:) moeilijk he? Vraag je dit eens af : ben ik wel tweaker???

Verwijderd

Topicstarter
zeg beste scoopy als je niks anders weet dan te zijken ga dan ff plijte wist jij alles toen je voor het eerst begon laat anders ff weten of je mij kan helpen ik denk van niet ik kom er wel voor uit dat ik hier voor het eerst me bezig ben .en jij

• Paul
  • Nu online
Okee, het heet geen (cpu van auto naar manual), maar CPU Operating speed, endat staat uitgelegd op pagina (:?) 3-3, waarbij een van de opties "User defined" is...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Theguide
Net zolang door blijven page-uppen op die "witte regel" totdat je een "User Defined" stand tegen komt. Eenmaal op die stand aangekomen, veranderen plots de gemeen blauwe regels in mooi sereen witte regels en zijn deze dus klaar om afzonderlijk veranderd te worden.
Succes d'r mee.
Dus.

• Helldesker
Een cursusje NEDERLANDS zou voor jou ook niet verkeerd zijn. Ik bedoel dan dus LEZEN en SCHRIJVEN. :P

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 15:47 schreef tdi het volgende:
zeg beste scoopy als je niks anders weet dan te zijken ga dan ff plijte wist jij alles toen je voor het eerst begon laat anders ff weten of je mij kan helpen ik denk van niet ik kom er wel voor uit dat ik hier voor het eerst me bezig ben .en jij
Ah, nog meer fijne goed te lezen tekst. Ik ga wel ergens anders 'zijken' hoor. geez.. :)

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 11:37
Zoals pnieuwkamp al zegt, je kunt onder het kopje CPU operating speed een setting kiezen die User define heet. Wanneer je deze optie gekozen hebt kun je de multiplier, busspeed voltage enz. veranderen. :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-08 21:25
Goed taalgebruik is toch wel een eerste vereiste hier :)

Maar ja, als je je cpu wilt overclocken en je weet totaal niet hoe en wat, dan lijkt het mij toch verstandiger om eerst de FAQ door te lezen, of ergens anders zoeken naar onderwerpen die betrekking hebben op jou verhaal.

ALs je er weinig tot niks vanaf weeet, dan zou ik het toch ff anders aanpakken. :Z

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Ik weet best dat het allemaal zo leuk lijkt dat tweaken maar sommige mensen die gaan ermee bezig zonder over de gevolgen na te denken.... stel nou je had de bruggen een beetje verkeerd verbonden.. had je dan geweten wat er mis was met je pc...? of hoe je het had moeten oplossen?

Verwijderd

COmpu opstarten Del inrammen, he een blauw schermpje ..shit dit is het bios.
nou dan maak je van auto instellingen manual, en dan verhoog je de multiplier, en dan niet 8 maar meteen 9,5 ofzo..
voltage nog niet verhogen, zolang ie werk op standaard is het goed.
Nou en dan save en exit... en dan doet ie het, of doet ie het niet. Doet ie het niet, gummen en opnieuw kleuren, totdat het werkt
maar met een goed potlood moet het in 1 keer goed kunnen

• Helldesker
Op maandag 11 december 2000 16:02 schreef CB het volgende:
nou dan maak je van auto instellingen manual, en dan verhoog je de multiplier, en dan niet 8 maar meteen 9,5 ofzo..
Nou en dan save en exit... en dan doet ie het, of doet ie het niet. Doet ie het niet, gummen en opnieuw kleuren, totdat het werkt
En jij denkt dat hij dat snapt ?!?!?! >:)

Verwijderd

Die post van CB is wel lekker 'straight to the point'.
hehe lol :)

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Op maandag 11 december 2000 16:02 schreef CB het volgende:
valt het je ook op dat we al een uur bezig zijn hem uit te leggen waar de bios zit? en jij denkt dat hij dit snapt? :? djeez

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:10
Ik denk dat ie maar niet moet kleuren, behalve op kleurplaten dan :)
Koop maar een snellere als ie te langzaam is. Een TBird 1.2 kost straks nog maar $254. Niet veel, dus.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
ben ik weer. het is gelukt om de cpu op userdef te zetten .en de multipl op 8x gezet en gesaved echter als ik de pc op start zie ik 700 .7x100 staan betekend dit nu dat hij nog op 700 staat of wat

Verwijderd

MUHAHAHAHAHAAAAAA
ROFL!!!
je gaat toch niet overclocken als je geneens je bios in kan komen. Sorry hoor, maar dan moet je eerst nog maar ff een paar jaartjes wachten......

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Idd, dan heb je niet goed gekleurd, ff opnieuw doen dus :)

(Ps. zet wel eerst je PC uit voordat je je cpu eruit haalt )

• Theguide
Op maandag 11 december 2000 16:16 schreef tdi het volgende:
ben ik weer. het is gelukt om de cpu op userdef te zetten .en de multipl op 8x gezet en gesaved echter als ik de pc op start zie ik 700 .7x100 staan betekend dit nu dat hij nog op 700 staat of wat
Dat betekent dat je de streepjes niet goed genoeg (of met het juiste potlood) hebt gezet. Opnieuw streepjes zetten dus, back to the drawingboard!!!
Oh ja.... wel eens van interpunctie gehoord? Het maakt het lezen allemaal zoveel makkelijker...
Dus.

• Hielko
  • Nu online
Dat betekend dat je naast niet kan lezen en schrijven ook niet kan tekenen.....

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 15:49

duderuud

Sliden is koel

Dit gaat wel erg ver:)

hehe, als je gewoon logisch nadenkt en een BEETJE engels kan, dan snap je al dat je in het Softmenu III de CPU speed op 'User Defined' moet zetten...toch:??

Motor-Forum.nl

Verwijderd

Topicstarter
heerlijk zeg zoveel reacties.allen bedankt .leuk dat THEGUIDE in een keer kon vertellen dat hoe het zat .maar nu het volgende als ik de pc opstart zie ik 700 .7x100 ipv de verwachte 8x100 betekend dit nu dat de L1 bruggen niet gesloten zijn oid .anders probeer ik het opnieuw

Verwijderd

Dat betekent, zoals in de laatste 10 reacties ook duidelijk gezegd wordt, waarschijnlijk idd dat de bruggetjes niet goed gekleurd zijn. Dus, even voor de duidelijkheid, JE MOET EVEN DE L1 BRUGGETJES OPNIEUW VERBINDEN MET EEN POTLOOD.

• Helldesker
Nou graag gedaan zal ik maar zeggen dan. Uhm dat met die puntjes is nog niet helemaal zoals het hoort maar okay. Je moet dus weer opnieuw gaan kleuren, net zolang totdat je wel 800 ziet staan ipv 700.

Uhm ik hoop dat je je beroep ( Beroep: Bev beambte.) beter uitoefent, dan het lezen, schrijven en kleuren wat je doet.

• tspawn
  • Laatst online: 15:44
Godskolere,
Als TDI net zo schrijft als hij autorijdt mag hij, wel gearresteerd worden voor illegaal wapenbezit. >:)

Verwijderd

Topicstarter
ok. zeg ik ben nog maar een junior (tweaker)ofzo hoor.ik zit ook nog op school en probeer nu wat van jullie te leeren.kom over een paar jaar eens wat aan mij vragen en dan special over het maken van kleurplaten allen bedankt ook de positive reacties ik laat nog wat van mij horen over het verloop van mijn opvoer praktijken .maar ik volg deze post nog want dit is leuk

Verwijderd

Opnieuw kleuren...zorg dat je arm en hand, niet trillen als een rietje, want dan gaat het zeker niet goed, goede punt aan het potlood slijpen, punt een beetje afvlakken door een paar streepjes op een papiertje te zetten. En dan krassen maar, zorg dat de lijntjes elkaar niet raken, (anders doet ie het helemaal niet meer waarschijnlijk en ga je je bezorgd maken om niks, want na gummen doet ie het weer). Nou en dan weer naar het Bios (je weet nu waar het zit.)
en weer proberen..shit weer maar 7x100, terwijl je 9,5 x 100 probeerde...opnieuw..
net zolang totdat je boven die 700 zit, en niet valsspelen door 9,5 x 110 Mhz te doen en blij zijn als ie dan 7 x 110 = 770 aangeeft, want dan werkt het nog niet.
Leuk he kleuren?

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 16:26 schreef tdi het volgende:
heerlijk zeg zoveel reacties.allen bedankt .leuk dat THEGUIDE in een keer kon vertellen dat hoe het zat .maar nu het volgende als ik de pc opstart zie ik 700 .7x100 ipv de verwachte 8x100 betekend dit nu dat de L1 bruggen niet gesloten zijn oid .anders probeer ik het opnieuw
Hehe :) Okay er staan al random punten hier en daar. Nou van sommige punten nog een komma maken. Oh en hoofdletters zijn ook 'tof'.

edit:
[quote]
ik zit ook nog op school en probeer nu wat van jullie te leeren.
[/quote]

Profiel:
Geb. datum: 31 juli 1953

euh..

Verwijderd

Topicstarter
lol eh LUL

Verwijderd

/me komt niet meer bij..

Verwijderd

Topicstarter
En die Bev Beambte is me fader .dus dames.

• Helldesker
Ja vast, hij probeert zich er nu onderuit te lullen....

Verwijderd

Topicstarter
nee egt niet .stuur maar eens un cjik

Verwijderd

Topicstarter
kga ff de lugt uit .en kom dan met de snelheid van een TDI op volle vaart er weer in .als je niets meer hoort dan ben ik ff naar de CPU boer.

Verwijderd

Misschien heeft ie de L1 bruggetjes niet goed gekleurd.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of is ie buiten de lijntjes gekomen... >:)
Of z`n pappie kwam erachter dat ie aan het kleuren was. :)

edit:

Typo

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 17:11 schreef tdi het volgende:
.als je niets meer hoort dan ben ik ff naar de CPU boer.
Vergeet niet te gummen voordat je naar de 'cpu boer'gaat...

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op maandag 11 december 2000 17:11 schreef tdi het volgende:
kga ff de lugt uit .en kom dan met de snelheid van een TDI op volle vaart er weer in .als je niets meer hoort dan ben ik ff naar de CPU boer.
Zo te horen issie nog instaat om er EURO LOODVRIJ in kieperen ook..is het toch wel snel gedaan met die TD-notso-i :D

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
ja deris tie weer. en met voorlopig 700@800
alle helpers bedankt .nog reacties of .alleen hoe sluit ik mijn bios af .groetjes aan de koetjes

Verwijderd

Als je met de comp die je aan het overclocken bent hier op het forum post, heb je je bios al afgesloten..

Verwijderd

alleen hoe sluit ik mijn bios af
Loop je nou te fokken, of is het echt zo erg met je??
:?

• Helldesker
We zijn 15 reacties bezig geweest om hem IN de bios te krijgen dus we zullen ongeveer net zoiets nodig hebben om hem er weer uit te krijgen. >:)

• Theguide
Op maandag 11 december 2000 17:53 schreef tdi het volgende:
ja deris tie weer. en met voorlopig 700@800
alle helpers bedankt .nog reacties of .alleen hoe sluit ik mijn bios af .groetjes aan de koetjes
F7, document bewaren: nee, einde WP: ja
Dus.

Verwijderd

Topicstarter
whaaaaaaaaaaa whaaaaaaaaa die scopey ben jij nou een tweaker .ik leer dan iets langzamer maar jij ? (grapje) ik heb genoten van lullie allemaal

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

..volgende keer een *BIOS flash* ?
>:)

Verwijderd

Topicstarter
ja daar wil ik het nu over hebben.daar hoeft mn pc tog niet voor uit.ofwel.?

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 18:02 schreef tdi het volgende:
whaaaaaaaaaaa whaaaaaaaaa die scopey ben jij nou een tweaker .ik leer dan iets langzamer maar jij ? (grapje) ik heb genoten van lullie allemaal
WTF? Hoe meer ik zijn posts lees, hoe meer hersencellen er bij mij sterven.

Verwijderd

Gefeliciteerd, maar 800 is natuurlijk niet genoeg, probeer minstens 950Mhz...

WIl je echt een keer je Bios flashen???
Dat wordt een drama ga ik je nu al zeggen, dan wordt het systeem diskette bouwen, opstarten in dos-modus..zonder TSR's ingeladen te hebben, flash programma gebruiken en dan goed lezen wat er allemaal staat.. en dan opnieuw opstarten en terwijl je pa binnenloopt zien dat ie niet meer werkt...shit...
als ie werkt laat dan een flash maar zitten en ga eerst maar inlezen hoe dat allemaal moet

Verwijderd

Topicstarter
nee ik wil nog niet flashen.ik wil een icoontje op mijn post of hoe dat ook heet. maar wie gaat mij bijstaan. en wie niet. ik krijg er nu al zin in . en mn nederlands gaat hier ook op vooruit.denk ik o ja het moet op een kleurplaat lijken.

• D-RiSe

D-RiSe

Kick the baby

Geweldig het is em gelukt....:)

mijn duron 700 draait op 960 op 1,80 volt...

Probeer em langzaam stap voor stap over te klokken, wil ie niet dan voltage omhoog tot ie echt niet meer wil en niet te heet wordt... 950 moet minstens lukken.

Succes!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

die gozer loopt ons een partij te naaien dat wil je niet weten... dit moet gewoon fake zijn.. echt.

Pagina: 1