[nero] NeroVision Recode problemen

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-03 17:42

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Met Recode (onderdeel van NeroVision Express) heb ik een dvd-film gekopieerd. Dat gaat op zich prima, en hij doet het in m'n standalone speler. Echter, met Recode kun je aangeven dat je bepaalde scenes (in mijn geval extra's) helemaal niet wilt "meenemen" in de kopie. Dan kun je voor DISABLE kiezen. Als ik dat doe heb ik 2 problemen:

1) Ondanks dat ik "fit to disc" heb aangevinkt en de dvd-size ongewijzigd laat maakt hij een dvd-kopie die te groot is (300 mb te groot zelfs) voor een dvd. In het geval ik alle extra's gewoon laat staan gaat het wel goed.

2) Weggelaten scenes worden door Nero vervangen door een still met iets van "THIS VIDEO HAS BEEN REMOVED". Op zich prima idee, het werkt ook prima in PowerDVD of andere software-pc-speler. Als ik echter in m'n standalone dvd-speler kijk zijn deze stills "fucked up" (garbage).

Iemand tips hoe ik deze problemen op kan lossen? Thanks!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
;) ^ ^ ^ ^ S C H O P ^ ^ ^ ^ ;)

Komt zelfs nog een vraag bij.

(3) Ik heb een Xvid met AC3-soundtrack. Als ik die omzet met NeroVision Express (ik heb de DVD-video plugin ook geinstalleerd) heeft de dvd als resultaat geen geluid. Als ik met PowerDVD bij "info" kijk zie ik Audio: LPCM 2.0 1536Kbps maar ik hoor nix... :(

Please, als iemand 1 of meerdere oplossingen weet: graag!!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
laatste schop
(vraag 3 is ondertussen vervallen) :)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Ik gebruikte ook Recode maar liep tegen hetzelfde probleem aan. (te veel ruimte voor een DVD).
Misschien heeft het te maken met (gebrek aan) de compressie-kwaliteiten van Recode: dat het gewoon niet lukt! Of staat er misschien een DVD-ROM track op voor je PC? (DVD-speler of een website).
Die stills vond ik ook vreselijk lelijk.

Omwille van dit alles gebruik ik nu DVD2ONE en dat gaat super: veel simpeler dan recode en vooral ideaal voor movie-only DVD's.

Houdoe