Toon posts:

Versterker defect ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello Peepz ik heb vorige week in Rotterdam de volgende speakertjes en versterker gekocht:

Sony TA FB940R QS http://www.kieskeurig.nl/...1/Sony%20TA%20FB940QS.htm
Infinity REFERENCE MK2 (kzal er nog wat info over zoeken maar ze zijn 125 Watt geloof ik)

Als ik nu muziek of een film gewoon hard zet dan vliegt de versterker bij een bepaalde hoge toon op protection(klinkt niet als een piek in de muziek ofzow). In het boekje staat dat de draden dan niet goed zijn aangesloten. Dit heb ik al een aantal gecontroleerd en dat is volgens mij prima in orde. Om langs het betreffende geluid te komen moet ik het geluid aardig zacht zettten (25% ofzow)

Nou zou ik aan jullie willen vragen of jullie weten waar het defect zit ????

Thx Allot

Verwijderd

probeer eens andere speakers aan te sluiten, dan kan je kijken of het aan de speakers ligt of aan de versterker.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Denk dat de versterker defect is. Gewoon terugbrengen...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Mhh beetje raar defect dan.... Probleem is dat ik van Enschede weer helemaal naar Roterdam moet. Kheb Correct ook even een mailtje gestuurd kijken wat zei er van zeggen, kheb geen zin om dat hele stuk voor noppes te reizen

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 11:56
Protect duidt vaak op overbelasting. Allereerst mag je dan blij zijn dat je deze optie hebt, anders had je de versterker ECHT kaduuk terug mogen brengen.
Ik lees ergens dat de versterker erg warm kan worden, dus misschien heb je hem in een kastje staan ofzo, zodat ie z'n warmte niet kwijt kan.

Maar eigenlijk is de enige aanwijsbare reden voor "protect" de impedantie. Als je Sony 4 ohm is en je speakers 8 ohm is er niets aan de hand. Als echter je speakers 4 ohm zijn en je amp 8 ohm, dan heb je een probleem. Dit betekent dat je Sony bij een bepaald volume veel vermogen moet leveren. Dit kan die niet, zodat ie op protect springt. (het is echt niet zo dat je amp te weinig vermogen in huis heeft hoor, maar bij een gehalveerde impedantie wordt het dubbele vermogen gevraagd)

Controleer de impedantie dus heel goed. Als dit laatste het geval is heb je behoorlijk pech, want dan mag je je amp niet meer zo hard zetten. >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Rick_S. op 10-01-2004 17:49 ]

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

Verwijderd

Topicstarter
M'n versterker is inderdaag 120 Watt bij 4 ohm en m'n boxen 125 watt bij 8 ohm.

Als je het omrekend is m'n versterker 80 Watt bij 8 ohm, maar is het dan niet strange dat hij bij bepaalde hoge tonen er uit klapt ? 8)7

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 11:56
De frequentie van hoge en lage tonen loopt samen met de hoogte van de impedantie. Ik weet alleen niet hoe het zit, maar het zou kunnen dat de versterker de impedantie te laag of juist te hoog maakt om je 8 ohm speakers aan te sturen, om op die manier toch nog de gewenste toonhoogte te krijgen.

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

Verwijderd

Topicstarter
Mhh okey ... maar hoe hard is nou hard bij 80 Watt.. Beetje moeilijk om te defineren, m'n muren staan nu nog overeind en heb nog geen politie op de stoep.. zo hard is het dus niet, gewoon irritant dat ie er bij sommige pieken al uitbonjourt. Kan ik het niet op 1 of andere manier meten hoeveel power hij nu levert ?
Pagina: 1