computer valt uit bij aquamark3

Pagina: 1
Acties:

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 14:51
Hoi Allemaal, ik heb een computer waar ik eiegnlijk niet veel meer mee doe dan als server draaien, tv en films kijken en een beetje internetten en chatten. Voor de grap wilde ik toch eens een aantal benchmarks draaien. Dat ging redelijk met pcmark en 3dmark(s), maar bij aquamark3 gaat het mis, op een steeds verschillende momenten valt de computer uit en moet ik eerst de stekker uit het stopcontact halen en er weer in steken voordat de computer weer wil opstarten.
Wie kan mij vertellen hoe dat komt of waar het aan ligt. Aangezien ik 2 monitoren kan aansluiten heb ik wel kunnen zien dat het niet aan te hoge temperaturen ligt ik heb max 56 voorbij zien komen en bij 65 zou ie zich zelf uit moeten zetten).

compu specs:
ECS P6SSM moederbord met celeron 1 GHz, 640 Mb PC133 Ram, 32xCDrom, connect3d ati radeon 9200 (geen se)(128mb)(catalist 3.10), hauppauge wintvgo2, intelpro+ netwerkkaart, 1westerndigital 40GD HD(7200rpm) en een ibm travelstar 20 GB HD (4500 rpm), 1x50mm paps cpufan,1x 60mm case fan en 1x 80mm case fan dit alles zit in een no-name micro-atx kast met no-name 145 watt voeding en draait win xp pro met alle updates.

Ik dacht zelf dat het wellicht aan de voeding kan liggen aangezien die ongeveer 7,5% instabiel is (boven en onder de voltlijnen die ik wil hebben, het verschilt van keer tot keer), maar aan de ander kant denk ik ook van niet, want verder is het systeem retestabiel. Ik heb (nog) geen andere voeding geprobeerd omdat ik die ten eerste niet heb en ten tweede die meestal niet de kast past en ten derde het een enorme rotklus gaat zijn om de bekabeling te doen (micro-atx kast=weinig ruimte).
Wat mij wel is opgevallen is dat wanneer de cpu temp zakt onder de 38 mijn cpu sneller gaat draaien zonder fsb veranderingen ofzo (komt neer op 5Mhz verschil).

Alvast bedankt
Voort

Mako4444

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
ik zou eens een andere voeding halen.
en als het dan budget moet zijn, een sweex 300watt van hooguit 2 tientjes.

want 7,5% verschil is niet gezond!
en je hebt redelijk wat aan je voeding hangen die maar 145 watt is...
je zou het ook eventueel kunnen proberen door 2e hd fans en cdrom etc.. los te koppelen. alles wat niet nodig is dus.

[ Voor 39% gewijzigd door sharkzor op 10-01-2004 17:01 ]

• Zotn_Dré174
  • Laatst online: 20-04 19:18
lol tis duidelijk de voeding. In Aquamark of andere 3d-applicaties heeft vidkaart veel stroom nodig & die 145 WATT voeding kan die niet geven & dus schakelt pc uit :). Als je echt Aquamark wil draaien of games koop dan zo ne 250 of 300 WATT no-name, zoals sharkzor zegt :)

Verwijderd

ik zou niet een no-name kopen... weet je niet waar je op kan rekenen.. en een goeie voeding is wel beter want als ie stuk gaat kan ie een deel van je comp mee de dood in trekken...300W zou ik nemen...

• voort4444
  • Laatst online: 30-07 14:51
en die voeding is dus net het probleem, dat budget daar zit ik niet zo heel erg mee.
Maar ik vind dat ik nu heb wel geinig en lekker klein kastje heb om in een hoekje te stoppen. Ik kan er ook eigenlijk gewoon net alles in kwijt wat ik wil en dat gaat niet echt ten koste van warmte afvoer op dit moment.
Alleen past er in dit kastje alleen maar een afwijkende voeding. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen maar het komt hier op neer: Het is de zelfde maat als een voeding uit een shuttle, alleen dan met de aansluiting voor de netspanning aan de lange smalle zijde ipv de korte smalle zijde zoals bij een shuttle, ik zit er wel over na te denken om eventueel voor in mijn huidige shuttle een betere voeding (de 250 watt) te zetten en de "oude" 200 watt te gaan modden zodat ie in mijn micro-atx kastje past...of weet iemand waar ik wat steverige en stabielere voedingen in dit formaat vandaan kan toveren. Ik heb me op het www al rotgezocht en op beurzen vind ik ook nix.

Kom ik meteen op het volgende wellicht dat ik in de toekomst een raidcontroller in de "server" en in mijn shuttle wil gaan stoppen met een paar mooie schijven daarbij, volgens sommige reviews wordt er gefluisterd dat ik met mijn 200w voeding in die shuttle (sn41g2)best een setup met 2 schijven in raid, een redelijke videokaart met een amd (tot 3000+)cpu kwijt zou moeten kunnen, hoe denken jullie daarover, of zal ik dit maar eens in een ander hoofdstukje van Got gaan plaatsen.....

thnx

Mako4444

Verwijderd

zal idd wel de voeding zijn,.. benchmark eisen veel van voedingen,. en dat kunnen sommige voedingen nie trekken. :z
Pagina: 1