Beste mensen, ik zit nou al de hele tijd met een vraag waar ik op Google geen antwoord kan vinden, dan maar hier vragen; ik brand (nu nog) dvd-rs met Princo 1x spreed dvd's, maar ik ben niet tevreden met de kwaliteit. Het wil vaak voorkomen dat dvd's na 2 keer kijken het loodje leggen, althans als ik ze op m'n xbox kijk, hij weigert dan gewoon de dvd-r af te spelen, maar als ik ze op m'n andere standalone speler bekijk (Medion MD 4560 dvd speler) pakt ie 'm wel. Mijn vraag; komt dit nou omdat de princo's steeds afnemen in kwaliteit? (Ik behandel mijn dvd's altijd zeer netjes, altijd in doosje, kras-en-vuilloos) Ik heb wel van mensen gehoord dat net zoals bij cd-rs de kwaliteit steeds meer afneemt in de loop der tijd van de datadrager. Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit?
Ik heb er ook last van, en ik heb gebruik gemaakt van Nashua 1x en MMore, eerste paar keer speelt ie netjes de film af, en daarna herkend die hem steeds moeilijker (6 keer erin gooien voordat hij hem herkend, en daarna helemaal niet meer)
Nu schijnen de DVD spelers van V1.0 xboxen bagger te zijn, maar er moet toch wel een normale andere oplossing hiervoor zijn? (ga geen garantie verknoeien)
Nu schijnen de DVD spelers van V1.0 xboxen bagger te zijn, maar er moet toch wel een normale andere oplossing hiervoor zijn? (ga geen garantie verknoeien)
ja het gaat mij niet echt om de xbox dvd speler, ik denk gewoon dat die lezer wat kieskeuriger is.. ik vind het alleen raar dat ie na een paar keer afspelen 'm opeens niet meer wil pakken.. duidt toch op slijtage van de dvd-r.. denk ik?
Daar probeer ik ieder geval achter te komen.
Princo staat er nou niet echt om bekend dat ze van super kwaliteit zijn. Lees maar in de vele GOT topics die er over gaan. IK zou zeggen, probeer eens een beter merk bijv. Philips.
Powered by KPN
Ja ik weet inderdaad dat Princo een kwalitatief slecht merk is maar m'n budget laat helaas niet meer toe (ik zit er nu wel over te denken om TraxData dvd's aan te schaffen, die gebruik ik nu sindskort en bevalt me zeer goed, zit ook ongeveer in dezelfde prijsklasse) maar mijn vraag blijft nog steeds; "slijt" die dvd nou af elke keer als ik 'm afspeel?
Ja een DVD slijt elke keer als je hem afspeelt. Want hij beweegt tijdens het af spelen, dus hij slijt zo wie zo iets.
En er kan tijdens het afspelen, tijdens het plaatsen of tijdens het wegnemen van de DVD bijv. krassen ontstaan. Hoe vaker je de DVD gebruikt, hoe meer kans je daar op hebt natuurlijk
En er kan tijdens het afspelen, tijdens het plaatsen of tijdens het wegnemen van de DVD bijv. krassen ontstaan. Hoe vaker je de DVD gebruikt, hoe meer kans je daar op hebt natuurlijk
Powered by KPN
Verwijderd
Tsja, dan moet je mij toch eens uitleggen hoe een DVD of een CD kan slijten terwijl tijdens het afspelen geen enkele contact met het leesgedeelte gemaakt wordt.Packardhell schreef op 10 januari 2004 @ 16:52:
Ja een DVD slijt elke keer als je hem afspeelt. Want hij beweegt tijdens het af spelen, dus hij slijt zo wie zo iets.
Door wrijving met luchtmoleculenVerwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 21:48:
[...]
Tsja, dan moet je mij toch eens uitleggen hoe een DVD of een CD kan slijten terwijl tijdens het afspelen geen enkele contact met het leesgedeelte gemaakt wordt.
Slijtage van recordables (zowel cdr/w als dvd+/-r/w) ontstaat vooral door de invloeden van hitte en licht. Dit komt doordat voor de schijfjes een organische dye gebruikt wordt, die afbreekt onder invloed van warmte en licht. IS ergens ook wel logisch, want hoe brandt je zo'n schijfje? Juist, met intens licht! Dus je kan je wel voorstellen dat licht in mindere intensiteit (op den duur) ook schadelijk is.Tsja, dan moet je mij toch eens uitleggen hoe een DVD of een CD kan slijten terwijl tijdens het afspelen geen enkele contact met het leesgedeelte gemaakt wordt.
Slijtage door wrijving met luchtmoleculen lijkt me nogal verwaarloosbaar
Maar in een speler (xbox, pc, stand-alone, whatever) kan het schijfje natuurlijk best wel warm worden, wat de levensduur aanmerkelijk zal verkorten.
Verwijderd
Packardhell had het over slijtage doordat een DVD of een CD beweegt dus met andere woorden mechanische slijtage.koraks schreef op 10 januari 2004 @ 22:06:
[...]
Slijtage van recordables (zowel cdr/w als dvd+/-r/w) ontstaat vooral door de invloeden van hitte en licht. Dit komt doordat voor de schijfjes een organische dye gebruikt wordt, die afbreekt onder invloed van warmte en licht. IS ergens ook wel logisch, want hoe brandt je zo'n schijfje? Juist, met intens licht! Dus je kan je wel voorstellen dat licht in mindere intensiteit (op den duur) ook schadelijk is.
Slijtage door wrijving met luchtmoleculen lijkt me nogal verwaarloosbaar
Maar in een speler (xbox, pc, stand-alone, whatever) kan het schijfje natuurlijk best wel warm worden, wat de levensduur aanmerkelijk zal verkorten.
Waar jij het over hebt is iets heel anders.
Ik heb CDtjes van 20 jaar oud die ik nog heel veel afspeel en die werken nog perfect.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 22:50 ]
Hij moet toch snel rond gedraaid wordenVerwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 21:48:
[...]
Tsja, dan moet je mij toch eens uitleggen hoe een DVD of een CD kan slijten terwijl tijdens het afspelen geen enkele contact met het leesgedeelte gemaakt wordt.