[WinXPhome] "Losse" licentie?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb al een half uur door de search gebladerd, maar ik kan nergens een echt bevredigend antwoord vinden. Ik zie wel hier en daar staan dat, als je MS in Hoofddorp belt en verteld dat je een format hebt gedaan, ze er wel intrappen en je een nieuwe code geven maar dat doe ik toch liever niet. Ook heb ik zien staan dat ze pas bij meer dan 1000 activaties van dezelfde code pas gaan zeuren. Maar omdat ik het zekere voor het onzekere wil nemen, deze vraag:

Ik heb een legale, geregistreerde versie van Windows XP home geïnstalleerd op m'n PC. Sinds gisteren heb ik ook een nieuwe laptop waarop ik deze zelfde XP-versie heb geïnstalleerd.

Uiteraard moet deze binnen 30 dagen worden geactiveerd. Omdat het niet legaal is één XP licentie op 2 PC's te gebruiken moet ik een 2e licentie aanschaffen.

Ik heb alleen geen zin om wéér € 130,- uit te geven! Is het niet mogelijk om gewoon een "losse" licentie te kopen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die losse licentie ís 130€ ....
Dat je er een gratis CD bijkrijgt is punt 2.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 14:01

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ben je geen student meer? Want dan kan je vaak voor een € of 30 een studentenlicentie krijgen. Vraag maar eens na op je hogeschool/unief of ze meedoen aan dat MS-project.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BackSlash32 schreef op 10 januari 2004 @ 16:19:
Die losse licentie ís 130€ ....
Dat je er een gratis CD bijkrijgt is punt 2.
Shit man... da's wederom een (veel te) dure grap...

* Gitarist vindt het ineens niet zo gek meer dat Dhr. Gates zó rijk is geworden. B)
Duracell schreef op 10 januari 2004 @ 16:20:
Ben je geen student meer? Want dan kan je vaak voor een € of 30 een studentenlicentie krijgen. Vraag maar eens na op je hogeschool/unief of ze meedoen aan dat MS-project.
Ja ik ben wel student en nee ik denk niet dat m'n school daaraan meedoet (hele kleine school).

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Tja, je hebt voor elke PC een licentie nodig, en die kost geld. Anders is het bijvoorbeeld bij een Office pakket, die mag je op een tweede systeem installeren zonder een licentie er bij te moeten kopen.

Echter, wanneer je die XP op je laptop activeerd zal niemand er naar kraaien, je bent geen bedrijf o.i.d. Het mag wel niet, maar ja. Maar dit heb ik niet gezegt, ik dacht enkel hard op :P

Succes :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Dit topic is gesloten.