Toon posts:

DNS Server en multiple IIS-sites

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi luitjes,

Ik heb IIS server met verschillende subsites eronder (http://localhost/site1, http://localhost/site2, etc...)
Ik probeer het volgende te doen.
Een verwijzing in de DNS te maken die naar elke subsite appart gaat.

dus site1.domein.net moet verwijzen naar localhost/site1
site2.domein.net > localhost/site2

met A kan ik alleen naar ipadressen verwijzen. CName naar andere domeinen.

Wie kan me hier helpen?
Thanxxx

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 23:39

Rmg

Op mijn domain word het gewoon met een A record geregeld

cstrike A 213.247.*.* bijv

Verwijderd

Op DNS niveau is dit niet mogelijk, wat je wel kan doen is alle sites naar 1 website laten verwijzen, op die website een index.html file maken met een javascript

code:
1
2
3
4
5
if(document.location == "www.domein1.com")
 document.location = "www.domein1.com/site1"

if(document.location == "www.domein2.com")
 document.location = "www.domein2.com/site2"

(Niet getest of deze code werkt, maar het idee erachter werkt wel.)

Houdt er wel rekening mee dat www.domein2.com/site1 je de website van site1 laat zien en niet die van site 2.

Verwijderd

Topicstarter
Wacht ik denk dat ik het verkeerd uitgelegd heb.
Wat ik wil is om niet de hoofdroot van de IIS gebruiken maar een subdir (http://localhost/subdir/~user) en die koppelen aan mijn domein.

Hierdoor kan ik de andere dirs gebruiken voor andere domeinen.
Of ben ik nu fout aan ut denken?
;-)

Thanxxx

Verwijderd

Topicstarter
Raz- schreef op 10 januari 2004 @ 16:17:
Op mijn domain word het gewoon met een A record geregeld

cstrike A 213.247.*.* bijv
Dat is een simpele alias verwijzing. Maar kan alleen naar ipadressen verwijzen.
Ik wil juist naar een een url verwijzen.
Cloaking noemen ze dat volgens mij.

Verwijderd

Als je geen IIS op een server-family product (win2k3 server of win2k server) kun je maximaal 1 site aanmaken op je machine. Je kunt dus niet site1.domain.com en site2.domain.com aanmaken als verschillende sites. Aangezien je maar 1 site kan aanmaken zullen site1 & site2 aliassen van elkaar worden.

De oplossing daarvoor is om in de hoofdroute een index.html file te zetten met een javascript dat aan de hand van de ingetikte domein naam hem doorstuurt naar een subdir.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
wat is er mis met het gebruik van meerdere ip adressen (max=254 stuks) op elke IIS site? dan kan je wel netjes een DNS verwijzing maken naar die sites

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 10 januari 2004 @ 16:36:
wat is er mis met het gebruik van meerdere ip adressen (max=254 stuks) op elke IIS site? dan kan je wel netjes een DNS verwijzing maken naar die sites
Die ipadressen moeten toch ergens vandaan komen? IUk kan toch niet zelf een adres opgeven?

Verwijderd

zwelgje schreef op 10 januari 2004 @ 16:36:
Omdat TS waarschijnlijk maar 1 ipadres krijgt van zijn ADSL toko

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 16:50:
[...]
En meerdere krijg ik niet... :-(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 16:50:
[...]

dan neem je maar een professioneel pakketje waar je wel meerdere ip adressen krijgt, uberhaubt is dat noodzakelijk als je wat website's professioneel wilt hosten dat doe je niet op een adsl abbotje van xs4all (tenminste ik niet)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 10 januari 2004 @ 17:01:
[...]

dan neem je maar een professioneel pakketje waar je wel meerdere ip adressen krijgt, uberhaubt is dat noodzakelijk als je wat website's professioneel wilt hosten dat doe je niet op een adsl abbotje van xs4all (tenminste ik niet)
Ik wil niets professioneel hosten, maar een testomgeving
En heb geen abbo van xs4all! :r

Nounou, zo kan-ie wel weer. We houden het wel een beetje gezellig, hè.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 18:19 ]

Verwijderd

ik doe dat met de isa server, maar zoek het eens in de richting van de host headers, daar kun je vlg mij ook dat soort dingen mee doen

Verwijderd

PNS > NT

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 17:11:
ik doe dat met de isa server, maar zoek het eens in de richting van de host headers, daar kun je vlg mij ook dat soort dingen mee doen
inderdaad.
maak verschillende sites. maak vervolgens verschillende host header names aan.
nu kan je meerdere domeinen naar 1 ip adres laten wijzen.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Dirk-Jan schreef op 10 januari 2004 @ 22:06:
[...]

inderdaad.
maak verschillende sites. maak vervolgens verschillende host header names aan.
nu kan je meerdere domeinen naar 1 ip adres laten wijzen.
Dat is allemaal leuk, maar TS heeft geen Win2k3 Server maar XP Pro of Windows 2000 daar kun je maar 1 site aanmaken

Verwijderd

Zoals ik het heb in mijn DNS server:

code:
1
2
3
4
  thomas.lan     -> 192.168.123.100
*.thomas.lan     -> 192.168.123.100

192.168.123.100  -> thomas.lan

En vervolgens maak ik voor elke website in mijn testomgeving een nieuwe site aan onder IIS. Bijvoorbeeld test.thomas.lan, zodra ik de site toevoeg kan ik een host header invullen, daar zet ik dan test.thomas.lan in :)

edit:
ik lees net dat dit helaas geen mogelijkheid is voor de TS

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 11:57 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Wil je perse met iis testen ?

Gebruik dan een iis versie die virtualhosts ondersteund. je vult dan voor elke site ook de dns naam in zodat er meerdere sites op 1 ip draaien. Lukt dit niet met jouw versie van iis dan snap ik niet waarom dat is want volgens mij kunnen ze het allemaal. Dan kan je dit oplossen door apache te gebruiken in combinatie met vhosts.

Heb je internet geen dns server gebruik dan je host files als dns server.

Ik zelf heb 17 websites draaien op 1 ip adres in combinatie met apache maar daarvoor had ik het ook met iis5 dit alles op een windows 2000 AV server.

Dus wat zijn precies de eisen ?

p.s. www is bij mij een arecord en alle andere site zijn een cname of een a record als ze van een ander domein zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door raymonvdm op 11-01-2004 20:43 ]

Verwijderd

Lukt dit niet met jouw versie van iis dan snap ik niet waarom dat is want volgens mij kunnen ze het allemaal
Nee dat kunnen ze niet allemaal, IIS op een workstation 98,nt workstation, win 2000 Prof, Xp Prof kunnen maximaal 1 site aan. Meer kan je er gewoon niet aanmaken
Pagina: 1