Meest scherpe beelden met captureren

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:42
Ik ben al een paar jaar in het bezit van een Pinnacle DC10 videobewerkingskaart
en het bijbehorende software Studio 7 (met upgrade naar 7.15).

De laatste tijd vis ik van internet steeds vaker beelden in de vorm van svcd die
echt, maar dan echt haarscherp zijn.

Nu wat ik ook probeer met mijn dc10 en studio 7.15 ik kan mijn beelden niet zo
scherp krijgen als deze willekeurige svcd varianten.

Mijn vraag is nu heeft iemand tips om tot een goede 'rip' te komen, en wat de
beste manier van inpakken is.

Momenteel rip ik als volgt :

- Via een 6 koppen stereo videorecorder (scart) naar de video ingang van de dc10 en naar de line in van de geluidskaart (soundblaster live).
- In studio 7,15 rip ik dan de beelden op 3.000 kbs en een resolutie van 384x288
- Daarna bewerk ik deze beelden met Studio (toevoegen titels e.d.) en zet em om
naar een bruikbare avi.
- Daarna gooi ik virtual dub er overheen om er een DivX bestand van te maken (Divx versie 5.11 pro gain bundle).

Wie heeft suggesties?

Mijn YouTube Channel

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
DC10 = analoog.

Dus de eerste stap lijkt me toch om over te stappen op DV icm. een firewire kaartje

Verwijderd

384x288 is wel heel wat anders dan de maximum resolutie van SVCD.
Capture eens op hogere framesizes en recompress naar doelformaat: 480 x 576 @ 25fps
Zie: http://www.dvdrhelp.com/svcd / http://www.dvdrhelp.com/mjpeg.htm / Pinnacle DC10 Plus - comments
Dus de eerste stap lijkt me toch om over te stappen op DV icm. een firewire kaartje
Als jij mij dan even een videorecorder aanwijst met DV aansluiting :? Misschien wel leuk voor je toekomstige opnames, maar voor archieven digitalisatie geen oplossing.
Er wordt toch alleen maar informatie bij verzonnen door de software.
Klopt, prachtig hé, die softwarematige FSAA ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 16:26 ]

• Snowwie
o0SmOkE0o schreef op 10 januari 2004 @ 16:11:
DC10 = analoog.

Dc10 ondersteunt ook DV alleen heb ik geen DV apparatuur... :(

Mijn YouTube Channel

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Maar er wordt nog steeds van een analoog apparaat opgenomen (met alle ruis etc. van dien).
Het is zo ook wel appels met peren vergelijken: een SVCD met als bron een DVD (welke in de conversie nooit analoog wordt), of een SVCD met een (S)VHS band als bron (meerdere analoge conversieslagen)

Overigens heeft het geen zin om van een VHS band een SVCD te maken. Met een fatsoenlijk mpeg1 encoder is VCD net zo mooi. Er wordt toch alleen maar informatie bij verzonnen door de software.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Snowwie
Tv signalen zijn toch ook gewoon analoog ?

Mijn YouTube Channel

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tv signalen zijn toch ook gewoon analoog ?
Ja, maar wat heeft dat er precies mee te maken? :?

Overigens wordt maar al te vaak gedacht dat analoog gelijk staat aan k*tkwaliteit, terwijl dit natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn. Een kwalitatief goede analoge opname zou best kunnen wedijveren met bijvoorbeeld DVD. Het lastige is dat je thuis nooit over apparatuur beschikt om zulke goede analoge opnames te maken en af te spelen...
Pagina: 1