Grafische kaart probleem (bekende 3 piepjes)

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik heb laatst bij een maat van mij een netwerkkaart in de computer gezet. Dat ging allemaal goed totdat ik opeens geen beeld meer krijg. Ik vanalles proberen, maar het werkte allemaal niks.

Toen ben ik naar huis gegaan en heb wat oude grafische kaarten opgehaald (pci) en die deden het wel. Dus ik een nieuwe grafische kaart besteld (dezelfde als die erin zat) en vandaag is hij binnen gekomen. Ik haal die pci kaart eruit en stop de nieuwe AGP kaart erin. Bij het opstarten heb ik geen beeld. Toen heb ik die pci er weer in gezet en in de bios de optie van welke kaart hij eerst moet pakken (pci/agp) heb ik op agp gezet. Opnieuw booten en ja hoor 1 lange piep en 3 korte (wat duidt op de grafische kaart).

De pci kaart zit nog in de computer en wanneer ik de monitor daar op aansluit dan hoor ik geen piepjes (terwijl de agp er ook gewoon in zit).

Ik heb de bios al naar failure instellingen teruggezet, dat hielp niet. Ik heb gekeken of er stof in de agp sleuf zit en er zit geen stof in.

het moederbord is een Elitegroup moederbord (k7s5a)

Wie kan me helpen?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:36
Haal die netwerkkaart er weer eens uit en kijk of de AGP het dan wel weer doet.
netwerkkaart ook al in andere PCI sloten geprobeerd?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Netwerkkaart ook in ander slot gedaan, maar dat hielp niet...

Kan het ook wezen dat de agp poort van het moederbord stuk is?

[ Voor 36% gewijzigd door Binnetie op 10-01-2004 16:26 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb de bios al naar failure instellingen teruggezet
Sorry, kon het niet laten...maar je bedoelt dus 'fail-safe' settings :)
Kan het ook wezen dat de agp poort van het moederbord stuk is?
Dat kan zeker ja. Maar wat ik ook even zou proberen is een andere AGP-kaart (liefst een sterk verouderd model dat maar heel weinig stroom vreet) en een andere voeding. Succes!

Verwijderd

Mischien je AGP kaart eruit gehad of aangestoten bij het inzetten van de netwerkkaart? Bij mij ging de AGP poort vorige week ook zomaar stuk nadat de nieuwe PC slechts 3 uur had gedraait.

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
AGP sloten zijn aardig gevoelig, je kaart moet er dus echt goed in zitten, als ik mijn Radeon er niet in schroef krijg ik wel eens een error. Het kan zijn dat je kaart verschoven is toen je je Netwerk kaart er in deed?

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 23:25

DSK

boeiend...

Probeer de kaart er eens goed in te duwen of even blazen in het AGP slot wil ook wel helpen. Probeer die oude (zogezegd) kapotte kaart ook eens in een andere PC.

Blog (Linux-related)

Pagina: 1