Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[T-Mobile] Nummerbehoud naar andere provider (Orange)

Pagina: 1
Acties:

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kort samengevat (omdat het toch veel tekst is)
- in november opzegbrief gestuurd. (2 maanden voor einde contract)
- in december bevestiging gekregen en mededeling gekregen dat nummerbehoud mogelijk was als ik dit op tijd aanvraag
- in januari brief gehad met mededeling dat ik pas per maart het contract kan ontbinden of een afkoopsom moet betalen

Mijn contract loopt per 20-1-2004 af. In november heb ik dus een opzegbrief gestuurd:
Geachte heer/mevrouw,

Hierbij zeg ik mijn GSM abonnement per direct op. Dit vanwege de nog steeds slechte verbinding tijdens het reizen met mijn GSM van het merk Sony Ericsson model T68i.

De gegevens zijn:

Aansluiting: x
Klantnummer: x

Naam: x
Adres: x
Postcode + plaats: x
Telefoon:x

Volgens mijn gegevens wordt ik dan per 20/01/04 afgesloten. Gaarne verzoek ik mijn gsm-nummer vast te houden t.b.v. nummerportering.
De door mij aan u verstrekte incasso-machtiging ten laste van rekeningnummer x komt per diezelfde datum te vervallen. Verder zou ik graag een bevestiging willen ontvangen van deze opzegging.

Met vriendelijke groet,
Deze brief is in december telefonisch bevestigd door t-mobile en er is toen bijgezegd dat ik op tijd mijn nummerbehoud moest regelen omdat ik anders de kans had dat mijn aansluiting langer open bleef (tot aan moment van portatie)

Begin deze maand (januari) dus een nummerbehoudformulier van Orange ingevuld en gefaxt naar afd. nummerbehoud van Orange en ik heb toevallig daar vandaag ook bevestiging van gekregen dat mijn nummer opr 19-1-2004 geporteerd wordt.

Nu krijg ik vandaag een brief van T-mobile met kort samengevat:
- Aanvraag tot nummerbehoud is aangekomen.
- Ze hanteren een opzegtermijn van 2 maanden vanaf binnenkomst van aanvraag nummerbehoud
- ik kan nu kiezen :
- uitstellen nummerbehoud tot 7-3-2004
- afkoopsom van €46 euro betalen

Nu is mijn vraag:

Mag dit van T-mobile?

Ik heb in november al opgezegd, maar klantenservice van t-mobile zegt dat dit niet in behandeling is genomen omdat ik dus nummerbehoud wil. Dit is natuurlijk onzin, zo wordt je dus gedwongen om 2 maanden dubbel abonnement te betalen als je nummerportering wilt of je moet het via een prepay-weg doen!

Dus welke stappen kan ik nu ondernemen?

[ Voor 11% gewijzigd door _Richie_ op 11-01-2004 16:18 ]

• _Richie_
  • Niet online
Hier de brief:
Geachte heer, mevrouw,
Wij hebben van Orange het verzoek ontvangen voor behoud van uw mobiele nummer xxxxxxxx per 19-01-2004. Volgens de nieuwe regels van OPTA per 01-10-2003, kunt u uw mobiele nummer inderdaad op een door u gewenste dag (minimaal 10 dagen) meenemen naar een nieuwe aanbieder.

Dit staat echter los van de overeenkomst die u destijds met ons heeft afgesloten. Daarin hebben wij onder andere met u een contractsduur en een opzegtermijn afgesproken. Het verzoek tot nummerbehoud dat wij van Orange hebben ontvangen houdt geen rekening met de duur en opzegtermijn van uw overeenkomst. Dit betekent dat u de nog resterende afgesproken belminuten verschuldigd blijft. U heeft hierbij de volgende mogelijkheden:

[ ]* U vraagt uw nieuwe provider Orange het verzoek tot nummerbehoud uit te stellen tot het einde
van uw overeenkomst en opzegtermijn bij T-Mobile, zijnde 07-03-2004.
[ ]* Wij zullen uw overeenkomst op de dag van nummerbehoud beëindigen en u de resterende
afgesproken belminuten voor het bedrag van € 46.71 exclusief BTW ineens in rekening
brengen.
* Kruis uw keuze aan

Wij verzoeken u ons uiterlijk 3 dagen voor de dag van nummerbehoud schriftelijk te laten weten wat uw keuze is. Als u ervoor kiest om nummerbehoud bij uw nieuwe service provider uit te stellen, dan adviseren wij u dit per direct door te geven aan uw nieuwe serviceprovider. Als wij geen reactie van u onvangen zullen wij uw overeenkomst bij T-Mobile voortzetten.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met T-Mobile Klantenservice: 0800 - 7111 (gratis). Wij zouden het op prijs stellen als u in de toekomst wel weer met T-Mobile wilt bellen.

• i2Paq
  • Laatst online: 14-11 11:22

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Kort; ja dat mogen ze, er staat in je AV dat ze een opzegtermijn hebben en daar mogen zij zich aan houden (en jij dus ook).
Nummerportatie kan binnen 10 werkdagen, maar hoeft dus niet.
Als je graag weg wil dan de € 46,- betalen of de 2 maanden uitzitten.

• _Richie_
  • Niet online
i2Paq schreef op 11 januari 2004 @ 12:46:
Kort; ja dat mogen ze, er staat in je AV dat ze een opzegtermijn hebben en daar mogen zij zich aan houden (en jij dus ook).
Nummerportatie kan binnen 10 werkdagen, maar hoeft dus niet.
Als je graag weg wil dan de € 46,- betalen of de 2 maanden uitzitten.
Volgens mij heb je het verkeerd begrepen, want in november heb ik dit het contract al opgezegd (en aangegeven dat ik nummerbehoud wilde)

• i2Paq
  • Laatst online: 14-11 11:22

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Nee hoor, je opzegtermijn gaat in NA einde looptijd contract.

• _Richie_
  • Niet online
i2Paq schreef op 12 januari 2004 @ 09:22:
Nee hoor, je opzegtermijn gaat in NA einde looptijd contract.
volgens mij niet hoor.., opzegtermijn houdt gewoon de tijd in tussen opzeggen en het beeindigen van het contract en dit kan ook gedurende het contract

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waarom heb je Orange het nummerbehoud niet laten regelen (waarbij Orange dus jouw T-mobile-contract opzegt) ? Dat had je volgens mij een hoop ellende gescheeld.

[ Voor 20% gewijzigd door pven op 16-01-2004 23:52 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• _Richie_
  • Niet online
Omdat ik anders 2 maanden dubbel abonnement moet betalen..

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-11 00:51
- opzegtermijn heb je altijd, maakt niet uit of je contract is afgelopen of niet
- bij nummerportering wordt ALTIJD aanbevolen je abo zelf NIET op te zeggen, omdat je dan problemen krijgt... je hebt dan de keuze:

1. meenemen binnen 10 dagen en dan de opzegtermijn afkopen
2. meenemen na einde contractdatum

in beide gevallen betaal je de laatste 2/3 maanden... dat zijn nou eenmaal de kosten van nummerportering
Pagina: 1