Uitleg over Camera + Lenzen ( Nikon F-601 )

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:06
Hallo , een paar jaar geleden zijn we aan een tweedehands camera gekomen ( Erfenis ). Het probleem is , we weten niet echt wat voor iets het is . Het komt van een fanatieke fotograaf dus we nemen aan dat het goede spullen zijn, maar kan iemand meer uitleg geven wat het allemaal is , waarvoor je het best kunt gebruiken ? Ik weet ook wel dat er boeken zijn om het te leren maar het gaat om de hardware .

Body : Nikon F-601
Lenzen : Deze zit op de body : Nikon AF Nikkor 35-70 1:3.3-4.5
In de tas : Sigma Super-Wide II 1:2.8 f=24mm
Nikon AF Nikkor 70-210mm 1:4

Afbeeldingslocatie: http://www.imagestation.com/picture/sraid98/pe29cbb85ef470d7affd7c35f9ec1c487/f9ffb947.jpg

Op de filter van de 35-70 staat : Toshiba 52mm SL-1A

Afbeeldingslocatie: http://www.imagestation.com/picture/sraid98/pf85d4261213140d7a5fc661c808fb5aa/f9ffb946.jpg

Op de filter staat : Haza (UV) 62mm

Afbeeldingslocatie: http://www.imagestation.com/picture/sraid98/pe947915c12602a3a642c6a81a62ac72c/f9ffb943.jpg

Er staat op de Filter : B W 52E 010 1X

Alvast bedankt voor jullie hulp , mijn vader zal het zeer waarderen .

Edit : Foto's toegevoegd op aanvraag

[ Voor 35% gewijzigd door Theebag op 10-01-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 16:20

Zeddicius

Conscience do cost

Theebag schreef op 10 januari 2004 @ 15:24:

Op elke lens zit ook een filter geschoeft , zijn dat UV - filters ?

Alvast bedankt voor jullie hulp .
Zou kunnen, maar daar zou je toch een foto van moeten posten of minsten een beschrijving geven.

Misschien heb je hier iets aan:
http://www.nikon.go.ro/

Ok tis niet helemaal hardwarematig, maar dan weet je in ieder geval hoe het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Je wil nu dus weten wat je met een camera kan doen?

Maar goed, de bovenste is een soft-filter, de middelste is idd een UV-filter, en de onderste is een Close up-filter (diopter 1).

[ Voor 76% gewijzigd door Jur op 10-01-2004 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Ja , wat voor camera en lensen het zijn, kwaliteit (ik neem aan dat Nikon goed is), Niveau (beginner, amateur, prof) en of het een leuke set is om mee te beginnen .

Alvast bedankt .

[ Voor 8% gewijzigd door Theebag op 10-01-2004 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 16:20

Zeddicius

Conscience do cost

In princiepe is elke camera leuk om mee te beginnen (ok er zijn grenzen) het hangt er helemaal vanaf hoe je begint/ wil beginnen.
Maar met deze camera kan je zeker leuke foto's maken, ook als beginneling: gewoon in het begin niet te veel willen.

PS
had je nog wat aan de link in mijn bovenstaande reply?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Zeddicius schreef op 10 januari 2004 @ 16:08:
PS
had je nog wat aan de link in mijn bovenstaande reply?
Jazeker , in ieder geval kan ik weer zeer veel gaan lezen . Bedankt !

[ Voor 3% gewijzigd door Theebag op 10-01-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Ik heb deze camera ook. Op die 70-210 zit een UV filter. Het is trouwens Haze, niet Haza. Dat staat er ook al op :) B+W filters zijn goed. De "B+W 52E 010 1X" betekend dat je een 52mm doorsnede lens hebt met 1x magnificatie (oftwel neutraal geen vergroting). Het is een UV filter.

Je hebt hiermee best een leuke set in handen. Het enige minpunt is die Sigma lens. Niet echt slecht, maar die Nikon lenzen zijn beter.

Heb je de boekjes er ook bij, daar staat namelijk in wat al die programma's zijn (P, Pm, A, S, M) etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Acid_Burn op 11-01-2004 00:40 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Verkoop je toevallig ook? :)
In die 24mm f/2.8 heb ik namelijk best interesse....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 11:45

zAo

GPLv2 Fanboy

willem169 schreef op 11 januari 2004 @ 02:42:
Verkoop je toevallig ook? :)
In die 24mm f/2.8 heb ik namelijk best interesse....
En hier nog een.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50519

Acid_Burn schreef op 11 januari 2004 @ 00:39:
B+W filters zijn goed. De "B+W 52E 010 1X" betekend dat je een 52mm doorsnede lens hebt met 1x magnificatie (oftwel neutraal geen vergroting). Het is een UV filter.
B+W filters zijn zeker goed, maar die 1x heeft helemaal niets te maken met de vergroting van je beeld. Echter die 1x is een verlengingsfactor. Die heeft te maken met je belichtingstijd. Er staat dat je UV filter geen invloed heeft op je belichtingstijd. Zou er een getal staan dat groter dan 1 was, dan zou je een langere belichtingstijd hebben, omdat je filter een bepaalde hoeveelheid licht wegneemt/tegenhoudt.

Deze verlenging van de belichtingstijd kan natuurlijk gecorrigeerd worden door je diafragma een slagje open te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Anoniem: 50519 schreef op 11 januari 2004 @ 11:45:
[...]

B+W filters zijn zeker goed, maar die 1x heeft helemaal niets te maken met de vergroting van je beeld. Echter die 1x is een verlengingsfactor. Die heeft te maken met je belichtingstijd.
Ah, my bad. Weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acid_Burn schreef op 11 januari 2004 @ 16:19:
[...]

Ah, my bad. Weer wat geleerd :)
En daar gaat het hier toch om ;)

Verder als ik de TS was, en lichtelijk geinteresseerd in fotografie, dan zou ik niets van die set wegdoen, en er zelf gewoon eens mee aan de slag gaan. Het is een prachtige set waar je nog jaren plezier van kan hebben. Paar testrolletjes volschieten, en als je wat meer wilt leren een boek aanschaffen of eventueel een keer langs de plaatselijke fotoclub voor een basiscursus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 13:33

Pelle

🚴‍♂️

Acid_Burn schreef op 11 januari 2004 @ 00:39:
Je hebt hiermee best een leuke set in handen. Het enige minpunt is die Sigma lens. Niet echt slecht, maar die Nikon lenzen zijn beter.
Die Sigma is echt geen vervelend lensje hoor.. veel groothoek in combinatie met een groot diafragma.. voor zoiets leg je nu minimaal 300 euro neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Bedankt allemaal , ben al een stuk wijzer geworden .

Maar ik heb een vraagje , sommigen zijn geintresseerd in de Sigma Lens .
Wat is er speciaal aan , of anders gezegt wat doet het , de functie ....
Zoals je ziet , ik ben nogal een beginneling en moet nog veel leren . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Theebag schreef op 11 januari 2004 @ 17:55:
Bedankt allemaal , ben al een stuk wijzer geworden .

Maar ik heb een vraagje , sommigen zijn geintresseerd in de Sigma Lens .
Wat is er speciaal aan , of anders gezegt wat doet het , de functie ....
Zoals je ziet , ik ben nogal een beginneling en moet nog veel leren . :)
De meesten hopen op een goed prijsje, aangezien het een groothoek (24mm) is met een groot diafragma (2.8). Nieuwwaarde van zo'n objectiefje is al gauw 300+ euro. Als je zelf wilt gaan fotograferen, dan zou ik deze er zeker gewoon bijhouden!
Deze objectieven worden vaak gebruikt bij landschapsfotografie, omdat ze een erg grote kijkhoek geven. Voor portretten zijn ze wat minder gebruikelijk, alhoewel soms voor het effect juist goed bruikbaar. Groepsfoto's zijn wel weer goed te doen met zo'n objectief als je een klein beetje afstand neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Pelle schreef op 11 januari 2004 @ 17:06:
[...]

Die Sigma is echt geen vervelend lensje hoor.. veel groothoek in combinatie met een groot diafragma.. voor zoiets leg je nu minimaal 300 euro neer.
Het is ook niet slecht, alleen iets minder zeg maar. Ik heb zelf een 28-200 van Sigma en das best een leuke lens voor het geld :) Wat ik minder vind is dat ie zelf in-/uitschuift als je je camera onhoog/omlaag richt door zijn eigen gewicht. Er zijn veel slechtere lenzen op de markt dat is zeker. Wat Hieronymus zegt is zeker waar. Gewoon houden en gebruiken, ze zal er zeker plezier van hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Acid_Burn op 11-01-2004 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Mja Theebag, laat maar weten als je er vanaf wilt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Nee, ik heb voor mezelf besloten om het setje te houden en eens te kijken wat het wordt. Een leerkracht op school is bereid om me te helpen en alles uit te leggen .
Pagina: 1