[Queen DVD] Geluid werkt niet op PC

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018
Ik heb net de Queen Greatest Video Hits 1 DVD gekregen (:9), maar nu doet ie nogal vaag hier. Er zitten 3 audioinstellingen op (PCM Stereo, DTS 5.1 en Audio Commentary), en ik heb het probleem dat ik bij Stero en DTS geen geluid heb. DTS lijkt me nog wel logisch, ik heb nl helemaal geen DTS, maar Stereo zou toch gewoon moeten werken? Audio Commentary doet het wel gewoon, net als ongeveer alle andere DVD's die ik heb. WinDVD of WMP maakt hierin geen verschil.

Ik heb een Liteon DVD drive en een Creative Live! geluidskaart, maar het lijkt me sterk dat de hardware het probleem is in dit geval :)

Iemand een idee waarom STEREO niet werkt?

Oh, ik heb trouwens braaf gezocht e.d., en vond verschillende "dvd geluid werkt niet topics", maar dat ging zover ik kon vinden allemaal over het feit dat geluid het helemaal niet deed. Bij mij doet het geluid het alleen niet bij 1 dvd en dan weer wel bij de commentary, en dat kon ik niet terugvinden :)

[ Voor 20% gewijzigd door DarkX op 10-01-2004 15:13 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-02 16:03

Zeddicius

Conscience do cost

Je weet echt honderd procent zeker dat je de geluidsinstellingen op de DVD ook echt geselecteerd hebt?

• DarkX
100% zeker, ik heb het via het dvd menu gedaan (enkele keren, en hij bevestigd ook), en via het programmamenu de audiotracks manueel geselecteerd. Geeft allemaal hetzelfde resultaat, in zowel Realplayer (ik was hopeless :P), PowerDVD, WinDVD en WMP9. Ook mijn laptop geeft hetzelfde resultaat.

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Tja, dan weet ik het ook niet, helemaal niet als andere DVD's dat nie hebben :?

Stel voor dat je de DVD voor een nieuw exemplaar probeert te ruilen. Ik denk (hoop voor je) dat het een drukfout is.

• DarkX
Hmm, het ligt niet helemaal aan de DVD ben ik achter. Heb ff een DVD drive in een cleane setup gehangen die ik had staan, en daar een WinDVD demo op geinstalled, en dan doet het geluid het wel. Alleen valt het beeld weg in het menu :/

Mgoe, het is dus waarsch een decoder conflict, iemand een idee wat een goede DVD decoder is? Zolang het maar geen PowerDVD is :)

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Wat is er mis met PowerDvd? :?

• DarkX
Die geeft geen geluid bij mijn Queen DVD :P

Ik heb dus wel andere programma's geprobeerd, maar waarsch roepen die allemaal de PowerDVD decoder aan. Daarom lijkt me dat de schuldige (die zit nl ook op mijn laptop, en niet op die cleane PC waar het geluid wel werkte, maar daar deed de overlay volgens mij moeilijk).

En ja, die had ik al geupgedate :)

[ Voor 84% gewijzigd door DarkX op 10-01-2004 16:11 ]

• Zeddicius

Zeddicius

Conscience do cost

Is het de nieuwste versie?

• DarkX
Okay, het is semiopgelost. WinDVD platinum slikt em nu wel. Intervideo player niet, WinDVD Gold niet, maar platinum wel. Raar maar waar, mgoe.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Dan is het waarschijnlijk een 24-bit PCM track, die werkt idd ook niet op alle software.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• DarkX
Ah kijk, daar heb ik wat aan :) Het is dan wel opgelost, maar ik heb een hekel aan prutsen tot het werkt oplossingen, het voelt een beetje als een 'kick to the case' :)

Maar het is dus geen spontane magie oid :P

Thanks man _o_

[ Voor 7% gewijzigd door DarkX op 10-01-2004 17:10 ]

Pagina: 1