Waarom ECC goedkoper ?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 15:38
Hallo Tweakers,

Ik doe onderzoek naar geheugen voor een moederbord met de volgende specs:
- FSB 200 MHz
- PC3200 geheugen ( 8 * 2 * 200)

Nu zie ik op de site van Alternate de volgende prijzen:
- Kingston (Valueram, ECC) 512 MB CAS-latency 2,5 voor EUR 95,00
- Corsair (geen ECC en niet registered) CAS-latency 2 TWINX512-3200 2x256MB voor EUR 199

Kan iemand mij uitleggen waarom het geheugen van Corsair zonder ECC ongeveer twee keer zo duur is als dezelfde hoeveelheid geheugen van Kingston met ECC. Even afgezien van het feit dat ik ECC helemaal niet nodig heb.

Verwijderd

Omdat je Kingston met Corsair vergelijkt..

Verwijderd

ow je bedoelde CAS 2 en niet 2 reepjes. leesfoutje...

nou, sommige fabrikanten verkopen 2 reepjes voor een hogere prijs omdat ze exact hetzelfde zijn en dus in theorie perfekt spul is voor dual ddr. het is eigenlijk marketing onzin. als je 2 afzonderlijke reepjes haalt bij de pcboer en op de merk en tijpe let heb je voor veel minder net zo goede spul.

lagere CAS is ook duurder. omdat dat sneller geheugen is....

dat van kingston met corsair vergelijken is onzin. kingston verkoopt ook dual ddr setjes "Kingston hyperX" of zoiets en dat is ook rond de 199 euro. eigenlijk doen alle merken dit. maar geloof me, tis marketingtruuk.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 15:08 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 13:23
Ander merk, 2x 256 MB en 1x 512 MB, verschillende CAS-latency, ene is TWINX andere niet. Je vergelijkt nu dus gewoon appels met peren ;)

The devil is in the details.

• themodfather
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:38

themodfather

J.C.B.

amdere CAS-laency, geen dual-chanel, minder goed merk

The ModFather

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:40
themodfather schreef op 10 januari 2004 @ 14:58:
En nu in het nederlands of correct engels.. :?

Minder goed merk :?
Kingston en Corsair zijn beide prima.. En vallen onder A-merk dacht ik zo :).

Abbadon, welk merk dimm is hier de Opel en welke de Mercedes ?

[ Voor 16% gewijzigd door Hoyden op 10-01-2004 15:06 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Je vergelijkt appels met peren. Ja, beide zijn PC3200 DIMM's maar een Opel en een Mercedes zijn beide ook auto's if you catch my drift. Voornaamste reden van dit prijsverschil is plain marketing.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:54
hmmm, dat corsair spul is wel erg duur, ik heb 2x512 Kingston HyperX PC3500 cas2 voor zo'n 200 euro
themodfather schreef op 10 januari 2004 @ 14:58:
beide goeie merken, en dat dual-channel is bullshit,
ze worden alleen samen verkocht, zijn echt niet geoptimaliseerd voor dual channel hoor

[ Voor 63% gewijzigd door Bramster op 10-01-2004 15:11 ]

Verwijderd

Skuzz schreef op 10 januari 2004 @ 15:09:
hmmm, dat corsair spul is wel erg duur, ik heb 2x512 Kingston HyperX PC3500 cas2 voor zo'n 200 euro inkoop prijs
kijk dat is idd veel betere aankoop geweest.

kon je niet iemand anders quoten die behoorlijk nederlands schrijft:?

@abbadon onzin. het zijn beide A merkjes. en beiden net zo goed. met 1 verschilletje, kingston geeft levenslang garantie....

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 15:14 ]

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 15:38
Ik begrijp dat ik gewoon twee identieke strips van 512MB als Dual Channel in het moederbord kan stoppen en dat ik hiervoor net zo goed geheugen van Kingston als geheugen van Corsair kan gebruiken.

De vergelijking van appels met peren was een beetje bewust om reacties uit te lokken ;)

Als het 'TWIN-gebeuren' een marketing-truc is dan trap ik daar liever niet in 8)7

Twee keer EUR 95,00 (Kingston Valueram ECC) komt dan op EUR 190,00 voor 1 GB RAM in Dual Channel mode :+

Overigens denk ik dat de dubbele prijs voornamelijk heeft te maken met het feit dat ik twee strips vergelijk met één strip (twee keer materiaal-prijs).

[ Voor 19% gewijzigd door One_Gandalf op 10-01-2004 15:30 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 15:11:

@abbadon onzin. het zijn beide A merkjes. en beiden net zo goed. met 1 verschilletje, kingston geeft levenslang garantie....
Onzin :? Wat verzin je nu dat ik gezegd zou hebben? Ik laat me helemaal niet uit over kwaliteit, alleen over marketing en marketing zegt _niks_ over kwaliteit. Even goed lezen eer je zelf teveel onzin uit gaat kramen ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Abbadon schreef op 10 januari 2004 @ 15:05:
Je vergelijkt appels met peren. Ja, beide zijn PC3200 DIMM's maar een Opel en een Mercedes zijn beide ook auto's if you catch my drift. Voornaamste reden van dit prijsverschil is plain marketing.
Abbadon schreef op 10 januari 2004 @ 16:02:
Onzin :? Wat verzin je nu dat ik gezegd zou hebben? Ik laat me helemaal niet uit over kwaliteit, alleen over marketing en marketing zegt _niks_ over kwaliteit. Even goed lezen eer je zelf teveel onzin uit gaat kramen ;)
herlees jij je eigen post maar, er staat duidelijk dat de een opel is en de andere mercedes. en jij zou je niet uitlaten over kwaliteit? misschien moet jij ff zelf je eigen tekst goed herlezen en nadenken voordat je mij op onzin uitkramen aanspreekt. :Z ;)

offtopic:
whehehe zijn appels beter dan peren? 8)7 daar zegt euss wat.... ik begreep die vergelijking anders dan bedoelt werd, maar mercedes en opels??

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 16:59 ]

Verwijderd

met 1 verschilletje, kingston geeft levenslang garantie....
Corsair toch ook :?
http://www.corsairmicro.com/corsair/warranty.html > "Full lifetime warranty"
het ene merk appels vind en de andere peren.
En appels zijn beter :? Ik denk niet dat het vergelijken van Appels© en Peren® een zinvolle discussie oplevert. Smaken verschillen nu eenmaal.

Dat de ValueRam goedkoper is, is ook logisch, daarvoor heet het ook ValueRam, net als Corsair een vergelijkend budgetsegment hebben wat hun ValueSelect noemen...

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 16:41 ]

Verwijderd

ik wist niet dat corsair ook levenslange garantie bood. zijn er nog meer merken die dat ook doen?

wat appels en peren betreft, wat wordt er met mercedessen en opels gespeculeerd?

valueram goedkope budgetspul van kingston :? op hyperX na heet alles wat ze hebben toch valueram? en als je 2 reepjes van beide merken naast mekaar legt dan zijn ze ongeveer even duur toch? 1 reepje 3200 512 mb kingston -/+ 100 euro. 1 reepje corsair 3200 512 mb ook -/+ 100 euro toch?

wilt dit budgetspul overigens zeggen dat ze kwalitatief minder goed zijn dan hun niet-budgetbroertjes van hetzelfde merk? of is het alweer marketingtrukage?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 17:00 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat ondertussen werkelijk nergens over...

Kingston:
- budgetlijn
- niet speciaal voor dual channel
- CAS 2.5 (=relatief traag)
+ wel ECC

Corsair:
+ toplijn
+ wel speciaal voor dualchannel (99% marketinggeblaat overigens)
+ CAS2 (snel)
- niet ECC

Beiden:
+ levenslange garantie
- geen brand on brand (dus je weet niet welke chips je koopt)

Als je Mercedes vs. Opel geen goede vergelijking vindt, neem dan Mercedes vs. BMW, maar wel een grote maar wat 'kale' Mercedes tegenover een iets kleinere BMW maar wel eentje met alle toeters, bellen en leren bekleding...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.