[Nero] random branden van MP3's?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Is het mogelijk om MP3's RND op CD te branden?
Ik doel hierbij op de functie die in Winamp zit om de lijst RND weer te geven en af te spelen.
Is dit dus ook mogelijk in NERO?
Of zijn er andere mogelijkheden om een gevarieerde MP3 CD te maken?

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Meschien beetje domme opmerking hoor maar je kan toch ook willekeurige mp3's op een cd slepen met nero en fikken. Dan is hij ook random :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Naast ^^
Eeuhm, hoe zie je het random gedeelte dan terug komen? In de verkenner of in je MP3player komt het toch gewoon op alfabet te staan.

(Of bedoel je een audio CD, gebasseerd op MP3tjes?)

offtopic:
Kleine titeledit: een vraagteken is wel genoeg om aan te geven dat het een vraag is ;) En als ik toch bezig ben RND --> random, wat duidelijker :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Piet Marisael
In Nero kan ik de lijst weergeven als niet sorteren, ik heb dan al een willekeurige volgorde ipv op alfabet.
Sleep ik dan een gedeelte naar het linker gedeelte om te branden, dan staan ze ineens op alfabet en dit is niet te veranderen.
Ik wil dus een willekeurige volgorde op de CD hebben van mijn MP3's.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Ik denk dat je het principe nog eens goed moet onverdenken :)

Het maakt niet uit hoe het gebrand wordt, aangezien je afspeelprogramma de volgorde bepaald. Als die standaard op alfabet afspeelt, kan je branden hoe je wilt maar het wordt op alfabet afgespeeld.

Wat je natuurlijk wel kunt doen, is de bestandsnamen aanpassen; 002 foo.mp3, 002 blabla.mp, 003 F_J_K doet Britney spears na.mp3, etc. Maar dat heeft weer niets met je brandprogramma te maken, daar kan je een renamer of misschien een ID3 tag editor voor gebruiken (die renamed adhv de tags).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-08 21:08

vehpol

Go Go Gadget!

Is de cd om af te spelen op je mp3-cd-speler. Of voor in je/een computer? Voor de computer maakt het niet uit, kan gewoon niet anders. Voor je mp3-cd-speler is het de vraag of die geen shuffle functie heeft. Anders de raad van F_J_K opvolgen, software gaat er nou eenmaal van uit dat je begint bij het begin en eindigt aan het einde. (0 t/m Z ohw, en dan nog tekens)

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Brand op je mp3 cd een mp3 lijst er bij op als je een speler gebruikt die dat ondersteund ;-).

• Piet Marisael
Het is eigenlijk voor in de vrachtwagen, heb een gloedje nieuwe gekregen waar o.a. ook een CD-speler in aanwezig is die ook MP3 af kan spelen.

Met die shuffle-functie ga je al snel krijgen dat er een aantal nummers wellicht meerdere keren afgespeelt gaan worden.
Vandaar mijn vraag of je ook een aantal MP3's random kon branden.

Het zou wel heel makkelijk geweest zijn als WINAMP bijv. de lijst kon branden zoals je die daarin kunt maken.
Of als Nero de lijst in volgorde gemaakt door Winamp kon branden.

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
volgens mij werkt shuffle niet zo, iig ik heb nog nooit gehad dat met shuffle 2x hetzelfde nummer kwam voordat alle andere nummers geweest waren, op de één of andere manier onthoudt ie dat dus (zowel software als hardwarematige cdspelers). Maar dit zal ff iemand anders moeten confirmen :)

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 23:18

misterdjus

hoi2x

Nou idd bij mij in de auto worden met random ook vaak dezelfde nummers herhaald!! Tis idd een beetje vaag dat dat kan maar ik hoor meestal dezelfde nummers voorbij komen al staan er 120 nr's op ofzo maar lekker oftopic heb geen idee of je anders kan branden probeer een andere brandsoftware of probeer eens te branden met de ingebouwde brandsoftware van win xp! Wie weet!

hoi

• Piet Marisael
Nou heb ik al veel mensen over de brandsoftware in WINXP horen vertellen.
Tot mijn grote verbazing heb ik die tot nu toe nog nooit kunnen ontdekken in mijn WinXp-Pro.

• Godjira
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Piet Marisael schreef op 10 januari 2004 @ 14:56:
In Nero kan ik de lijst weergeven als niet sorteren, ik heb dan al een willekeurige volgorde ipv op alfabet.
Sleep ik dan een gedeelte naar het linker gedeelte om te branden, dan staan ze ineens op alfabet en dit is niet te veranderen.
Ik wil dus een willekeurige volgorde op de CD hebben van mijn MP3's.
Kun je ze niet op file size laten sorteren? Op die manier zul je zeer zeker alles door elkaar hebben staan. Alleen Nero brand ze wel zoals het programma dat zelf wilt. Voor zover ik weet kun je dat niet wijzigen en dus door elkaar laten branden. Daarnaast is het niet de manier hoe het opgeslagen wordt, maar waarop een programma of OS het sorteerd, dus volgens mij maakt het ook niets uit hoe je het fikt. Op een HD wordt alles ook niet direct achter elkaar opgeslagen. Er bestaad niet voor niets de mogelijkheid om je HD te defragmenteren. Denk dus dat je die mogelijkheid simpelweg kan vergeten.
Piet Marisael schreef op 10 januari 2004 @ 18:48:
Nou heb ik al veel mensen over de brandsoftware in WINXP horen vertellen.
Tot mijn grote verbazing heb ik die tot nu toe nog nooit kunnen ontdekken in mijn WinXp-Pro.
Het werkt heel simpel.
1) Stop een lege cd in je fikker.
2) Open een venster van je E:\ (er van uitgaand dat je E: je CD-RW is)
3) Sleep de files die je wilt branden daar naartoe
4) Klik aan de linkerkant van het venster op 'Write these files to CD'
5) Klaar!

[ Voor 22% gewijzigd door Godjira op 10-01-2004 18:55 ]

Profile

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Inderdaad is de shuffle functie niet altijd even slim in zulke apparaten - dat komt mischien ook omdat je vaak je apparaat toch weer even uit zet om de paar uur (als je een tachograaf hebt iig, maar hoe dan ook is rusten wel slim :+ )

geen idee of jouw MP3speler playlists ondersteund, maar je kan in winamp op randomize list drukken (onder misc -> sort) en dan de playlist in dezelfde directory als de MP3's opslaan (list ops -> safe). Dan kan je ipv. de MP3's, de playlist openen in je speler.
Het enige alternatief is toch je bestandsnamen aanpassen, maar dat is een rotklus met de hand (of een kwartiertje programmeerwerk - maar dan is het leren programmeren weer zo rot :P ).

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Je loopt tegen het fameuze birthday-probleem uit de statistiek aan: de kans dat iemand in een groep mensen op dezelfde dag jarig is als jij is erg klein maar de kans dat er in die groep twee mensen op dezelfde dag jarig zijn, is vrij groot. Vertaald naar mp3's: de kans dat je één bepaalde song twee keer achter mekaar hoort, is erg klein maar de kans dat in een reeks songs een song twee keer na mekaar gespeeld wordt, is behoorlijk reëel. Daar is op zich weinig tegen te doen behalve een slimme shuffle functie.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• Piet Marisael
Godjira schreef op 10 januari 2004 @ 18:53:
[...]

Het werkt heel simpel.
1) Stop een lege cd in je fikker.
2) Open een venster van je E:\ (er van uitgaand dat je E: je CD-RW is)
3) Sleep de files die je wilt branden daar naartoe
4) Klik aan de linkerkant van het venster op 'Write these files to CD'
5) Klaar!
Kijk nou eens wat er opstart als ik dit doe: Windows Media Player.

En daar zit ook een burn-functie bij die een bepaalde willekeurige volgorde hanteert.
Nog niet helemaal optimaal, maar er zit nu wel al wat variatie in.

Verwijderd

nero kan toch ook gewoon .m3u files branden? of komt dan ook alles in alfabetische volgorde?

• Piet Marisael
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 14:13:
nero kan toch ook gewoon .m3u files branden? of komt dan ook alles in alfabetische volgorde?
Nou sta ik even verstelt, volgens mij is dit niet mogelijk.
Althans zover ik weet in Nero 5.5 niet.
Weer een reden te meer om eens verder te gaan zoeken en mijn kennis eens te updaten.
In ieder geval alvast bedankt voor de tips.

Ehja de file zelf ***.m3u is gewoon op cd te branden, maar dat is niet wat ik bedoel.

Ik bedoel de files die in ***.m3u staan ook in die volgorde branden.

[ Voor 16% gewijzigd door Piet Marisael op 11-01-2004 14:32 . Reden: aanvulling ]

• Godjira
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Piet Marisael schreef op 11 januari 2004 @ 13:52:
[...]

Kijk nou eens wat er opstart als ik dit doe: Windows Media Player.

En daar zit ook een burn-functie bij die een bepaalde willekeurige volgorde hanteert.
Nog niet helemaal optimaal, maar er zit nu wel al wat variatie in.
Heb je de service "IMAPI CD-Burning COM Service" wel draaien op je systeem dan? Want anders kan dit gebeuren inderdaad.

Profile

• Piet Marisael
Huh?

Nou wil ik niet dom lijken, maar ik wil wel even vragen wat dat is en waar ik controleer ik dat?

Verwijderd

Piet Marisael schreef op 11 januari 2004 @ 14:29:
[...]

Nou sta ik even verstelt, volgens mij is dit niet mogelijk.
Althans zover ik weet in Nero 5.5 niet.
Weer een reden te meer om eens verder te gaan zoeken en mijn kennis eens te updaten.
In ieder geval alvast bedankt voor de tips.

Ehja de file zelf ***.m3u is gewoon op cd te branden, maar dat is niet wat ik bedoel.

Ik bedoel de files die in ***.m3u staan ook in die volgorde branden.
als ik een .m3u naar een audio cd sleep dan pakt nero alle mp3 bestanden die daar instaan en ook in die volgorde.

• Piet Marisael
Heb je dan een andere versie van Nero?

Verwijderd

ik heb geen nero, mn pc is daar te sloom voor.
maar net ff de nieuwste demo gedownload en daar heb ik het ff mee getest.
maar met 5 moet het ook kunnen:
Nero 5 now supports the so-called M3U playlists. These files contain lists of audio files in ascii text format. This means they can be edited using text editors such as Windows "Notepad". The playlists are read by most MP3 playback programs and can now also be read by Nero. If a M3U playlist file is dragged into a Nero audio compilation window, then Nero will add all audio files of the M3U playlist to its audio compilation automatically. A nice side effect of this strategy is that title and artist information can also be stored for those audio file formats, which would normally not support storing title and artist information. As Nero also stores this data in the M3U playlist, even title and artist of wave files remain intact if you store all tracks and then drag the generated M3U playlist file back into an audio compilation. Furthermore, M3U playlist files can be read and written by most popular MP3 playback programs, including the Nero Media Player.
bron: http://www.activewin.com/...ls/nero/advfeatures.shtml

• Piet Marisael
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 15:20:
ik heb geen nero, mn pc is daar te sloom voor.
maar net ff de nieuwste demo gedownload en daar heb ik het ff mee getest.
maar met 5 moet het ook kunnen:

[...]

bron: http://www.activewin.com/...ls/nero/advfeatures.shtml
Ik heb het geprobeert, er gebeurd van alles maar geen mp3's op de cd.
Wel staan er een aantal JPG-files op van platenhoezen.
Daar kwam ook nog bij dat Nero door een storing eruit klapte.
Weer een Cd verknalt dus.

Verwijderd

Piet Marisael schreef op 11 januari 2004 @ 15:37:
[...]

Ik heb het geprobeert, er gebeurd van alles maar geen mp3's op de cd.
Wel staan er een aantal JPG-files op van platenhoezen.
Daar kwam ook nog bij dat Nero door een storing eruit klapte.
Weer een Cd verknalt dus.
weet je cker dat je m3u klopt? dat er niet allemaal andere dingen in staan zoals covers?

• Piet Marisael
Jazeker, ik heb het nog gecontroleerd.
Er staat netjes in waar welke mp3 te vinden is.
zie het gedeelte hieronde hoe *.m3u eruit ziet.
#EXTM3U
D:\muziek\The Boston Pops - The Green Leaves Of Summer.mp3
D:\muziek\Vogue - Dancin' The Night Away.mp3
#EXTINF:220,Fay Lovsky - Alle Liedjes Op De Radio
D:\muziek\Fay Lovsky - Alle Liedjes Op De Radio.mp3
D:\muziek\Unlimited Touch - I Hear Music In The Streets.mp3
#EXTINF:221,RAY CONNIFF - ALL I ASK OF YOU
lijkt me niks mis mee.
Ik heb de jpg-file eens nagekeken en herkende daar de hoes van The Boston Pops, die dus als eerste in het lijstje staat.
Pagina: 1