Desknote adapter gesmolten

Pagina: 1
Acties:

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Wij hebben thuis een Desknote A928 waarvan het stekkertje van de power adapter gesmolten is. Waarschijnlijk door het niet helemaal goed erin drukken van het stekkertje, of speling tussen de aansluiting, waardoor kortsluiting ontstaat. Zonde is deze dus gesmolten.

Nu hebben wij de laptop in duitsland gekocht en de garrantie is inmiddels vervallen. Maar wij willen uiteraard wel een nieuwe adapter kopen en het liefst dus niet helemaal geshipped vanuit ECS Amerika.

Het gaat om het volgende type:

A928 - Power Adapter 90W 19V/4.74A

Afbeeldingslocatie: http://www.desknote.net/images/a92x_90.jpg

Zoals je op het plaatje kan zien gaat het om een drie-aderige aansluiting met verder nog de volgende informatie:

AC Adapter
Input: 100~240 V AC, 50-60Hz universal
Output: 19V DC, 4.74A, 90W

Nu heb ik me natuurlijk al rotgezocht en niks gevonden en ik hoopter dat jullie wellicht weten waar ik deze, of een soortgelijke bruikbare adapter kan vinden/kopen?

Zijn er uberhaubt (online) winkels in nederlands of omstreken die verschillende adapters of een soortgelijke aanbieden?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Hmm, die aansluiting lijkt erg veel op die van de Toshiba Satellite A20 serie. Die doen iig ook 19V...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Bernaar
Moartn schreef op 10 januari 2004 @ 14:46:
Hmm, die aansluiting lijkt erg veel op die van de Toshiba Satellite A20 serie. Die doen iig ook 19V...
En waar kan ik die kopen dan? Ik zie hem niet in de pricewatch staan.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Pic van stekkertje is niet echt duidelijk. Wat ik ervan kan zien, ljikt het iig op een stekker die Dell gebruik(te?) op een hoop laptops uit de Lattitude serie:
Afbeeldingslocatie: http://store4.yimg.com/I/laptopupgrade_1773_9620955
http://www.bixnet.com/19vacpowadfo.html

Als je stekkertje nog goed is, kun je ook een universele (laptop) voeding kopen. Kost je iets van 40-70 EUR schat ik. Snoertje zet je er zelf aan en dan ben je klaar.

www.hape.nl heeft bv kant-en-klare laptopvoedingen.

Edit:
http://www.marktplaats.nl...ware/notebooks/109487.htm

die verkoopt div laptopvoedingen, oa dus ook dell. Idd zijn die ook 19V

[ Voor 26% gewijzigd door DJSmiley op 11-01-2004 16:44 ]

• Bernaar
Het stekkertje heeft drie ronde gaatjes en is bijna vierkant (het omhulsel), maar niet helemaal (ietsjes platter).

Verder heeft die winkel ook niet de goede voedingen helaas. Het zijn er maar een paar waarvan er ook auto-voedingen tussen zitten.

[ Voor 39% gewijzigd door Bernaar op 11-01-2004 17:38 ]

Verwijderd

Je hebt een firma A.I.S. in ik meen Capelle a/d Ijssel die op maat adapters voor je kunnen maken. Ik werk voor Acer en als een model end-of-life is kunnen mensen daar terecht.

• Bernaar
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 17:36:
Je hebt een firma A.I.S. in ik meen Capelle a/d Ijssel die op maat adapters voor je kunnen maken. Ik werk voor Acer en als een model end-of-life is kunnen mensen daar terecht.
Kom maar op met die site dan! :)

Verwijderd

Ja, uehhhh, dat papier ligt op mn werk :P
Ik kijk maandag even voor je :)

• Bernaar
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 17:41:
Ja, uehhhh, dat papier ligt op mn werk :P
Ik kijk maandag even voor je :)
Het is inmiddels maandag... Vertel! ;)

Verwijderd

A.I.S. International B.V.
Fazantstraat 23
3145 CA Maassluis
T: 010-5913316
F: 010-5917311

Ik dacht er net aan ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 10:00 ]

• Bernaar
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 10:00:
Fazantstraat 23
3145 CA Maassluis

Ik dacht er net aan ;)
Hebben ze geen webwinkel? :P

Nouja, thanks in ieder geval, ik ga van het weekend maar even bellen. :)

Verwijderd

Moet nou echt alles via een webshop :P

En je zit me achterna, en dan ga je pas over 5 dagen bellen, fraai is dat :+

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Ziet er verdacht veel uit als de adapter van mijn Benq laptopje. Acer gebruikt deze adapters ook en een heleboel cloons ook. Oftewel, zo'n adaptertje moet je makkelijk bij een goede laptopboer kunnen vinden.

• Bernaar
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 10:26:
Moet nou echt alles via een webshop :P

En je zit me achterna, en dan ga je pas over 5 dagen bellen, fraai is dat :+
Hehe, tja, in het geval dat je alleen maandag de mogelijkheid had om het op te zoeken. :P

• Bernaar
wokkie15620 schreef op 12 januari 2004 @ 10:44:
Ziet er verdacht veel uit als de adapter van mijn Benq laptopje. Acer gebruikt deze adapters ook en een heleboel cloons ook. Oftewel, zo'n adaptertje moet je makkelijk bij een goede laptopboer kunnen vinden.
Welke goede laptopboer had je in gedachte? :)

• Bernaar
Verkoopt media markt losse adapters eigenlijk?

• Bernaar
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 10:00:
Fazantstraat 23
3145 CA Maassluis

Ik dacht er net aan ;)
Ok even voor het naslagwerk voor andere 'slachtoffers' van de desknote A928 serie:

Deze winkel verwees me door naar de winkel n4all. Deze gaan de adapter voor me bestellen voor een bedrag van €49.

Ik wil vwk bij deze nog even bedanken voor de tip!

• Bernaar
Goed even weer een update.

Voor mensen met deze A928 serie. Ik heb inmiddels het nieuwe stekkertje ontvangen maar deze was binnen enkele minuten weer gesmolten! :(

Het is dus gewoon een waardeloos systeem en we kunnen die laptop eigenlijk wel bij het vuilnis zetten... Wees gewaarschuwd! :/

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:55
Ik heb zelf ook een voeding gehad waar de stekker van smolt maar dat lag aan een defect in de voeding. Nadat deze binnen de garantie is vervangen doet ie het prima. Zo te zien was dit dezelfde voeding dus om het nou aan het systeem te wijten!?

Send encrypted messages - Freelance Drupal Developer

• Bernaar
FAD schreef op 02 februari 2004 @ 14:58:
Ik heb zelf ook een voeding gehad waar de stekker van smolt maar dat lag aan een defect in de voeding. Nadat deze binnen de garantie is vervangen doet ie het prima. Zo te zien was dit dezelfde voeding dus om het nou aan het systeem te wijten!?
Ik heb een nieuwe voeding besteld, maar het is een bekend probleem bij deze laptops dat het stekkertje te warm wordt. De drie voedingpinnetjes waar het stekkertje op hoort worden te warm en hierdoor smelt het plastic.

Moederbord vervangen is ook een dure grap en bij een laptop zeer moeilijk.

• Bernaar
Iemand nog een idee of ik nog wat met de onderdelen van deze laptop kan doen? Want de laptop zelf kunnen we niet meer bruikbaar krijgen iig...

Verwijderd

Bernaar schreef op 08 februari 2004 @ 10:50:
Iemand nog een idee of ik nog wat met de onderdelen van deze laptop kan doen? Want de laptop zelf kunnen we niet meer bruikbaar krijgen iig...
lees net je topic door. balen zeg.
hard disk is universeel, geheugen meestal ook wel. mini-pci (indien aanwezig) ook.
floppy en/of cd/dvd zijn meestal geschikt voor hele series laptops, haal die er ook maar uit.

als je de proc onbeschadigd los krijgt moet die er ook uit :)

video-controller+scherm is leuk voor een mod ofzo.
toetsenbord idemdito.

maar bewaar iig alle model-specifieke onderdelen, je weet nooit of je nog iemand gelukkig kan maken met een bios batterij ofzo (is mij wel eens gebeurd).

//edit was: cpu + mini-pci

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 11:16 ]

• Bernaar
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 11:04:
[...]

lees net je topic door. balen zeg.
hard disk is universeel, geheugen meestal ook wel
floppy en/of cd/dvd zijn meestal geschikt voor hele series laptops, haal die er ook maar uit.

video-controller+scherm is leuk voor een mod ofzo.
toetsenbord idemdito.

maar bewaar iig alle model-specifieke onderdelen, je weet nooit of je nog iemand gelukkig kan maken met een bios batterij ofzo (is mij wel eens gebeurd).
Ah ok bedankt. :)

Nou mensen bieden maar!!! :+

Verwijderd

Bernaar schreef op 08 februari 2004 @ 11:08:
[...]

Ah ok bedankt. :)

Nou mensen bieden maar!!! :+
schroef eerst dat ding uit elkaar om te kijken of alles heel blijft (mn de cpu, zit vaak gelijmd), maak dan een mooi lijstje met netjes stuk voor stuk alle specs, en zet dat in V&A

• Bernaar
Nog even hierop terug komen:

Weet iemand waar ik een document kan vinden over de "bouwplaat" van deze laptop. Dus echt een technisch document waarin staat hoe je hem uit elkaar schroeft tot op alle onderdelen aan toe?

• Bernaar
Schoppertje!

• Bernaar
Hmmm misschien anders dan;

Heeft iemand enig idee waarop ik moet zoeken bij google als ik de bouwplaat van mijn laptop zoek?

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 20:11
het vinden van technische bouwtekeningen kun je vergeten, deze kun je van laptops bijna niet krijgen. Je zult gewoon met de schroevendraaier aan de gang moeten en goed kijken.. (en voorzichtig doen, zie je niet hoe iets vast zit, kijk dan nog eens, draai eens om, kijk ergens anders...) Die laptops zitten meestal behoorlijk sneaky in elkaar, je moet ze pellen als een ui.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Pagina: 1