DiV3 ---> DivX

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb de search gebruikt, daar stond niks in. Ook heb ik gekeken op www.doom9.org, maar ook daar werd ik niet veel wijzer van.

Ik heb een paar filmpjes die DiV3 zijn gecodeerd. Ik heb een Kiss DP-500 en daarop werken die films niet, dus ik dacht dan zet ik ze om van DiV3 naar DivX.

Ok, dus ik daar aan begonnen, met de film bad boys. Dit deed ik met het programma virtual dub mod. Maar bij frame nummer ??102203?? (zoiets), zei virtual dub: bad frame bla bla bla... Dus ik wilde dat stukje eruit knippen, maar dan moesten er 15 seconden uit de film, zonde.
Daarna heb ik het geprobeerd met virtual dub optimized voor P4, maar ook hier hetzelfde verhaal. De stukjes die ik omgezet met beide programma's kon ik daarna bekijken (niet de hele film dus). De kwaliteit was (bijna) hetzelfde als van de orginele DiV3-film.
Ook heb ik het geprobeerd met canopus procoder... Dat schijnt heel goed te zijn, maar dit viel me erg tegen. Ik had veel kwaliteitsverlies, vlekkerig etc. Het omzetten werkte wel goed en hij had geen last van 'bad frames'.

Mijn vraag nu: Met welk programma kan ik goede kwaliteit behalen en heb ik geen last van 'bad frames'?

Verwijderd

Probeer eens EOvideo

heb ik goede ervaringen mee. Er is een 30 - dagen trial versie beschikbaar :)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Bad frame duidt op een bad frame, niet op een brak conversieprogramma.

Je Div3 is dus stuk.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Zet de badframes eens om met Canopes - en zet de rest om met VirtualDub.
(Voor zover dat er dan nog iets te maken valt van die bad frames)

• Double J
dat snap ik dat ie stuk is... Maar waarom doe canopus het wel en vdub niet?
Ik zal eens proberen om de bad frames om te zetten met canopus.

• Double J
Yes! Het werkt met eovideo, bedankt!

Verwijderd

Je zou het ook eens met DivFix kunnen proberen. Dat kan foute stukken in films over het algemeen prima herstellen.

Verwijderd

De film opnieuw downloaden is ook een idee. De betere bronnen leverern prima kwaliteit, zeker met de intrede van Xvid tegenwoordig ;)
Pagina: 1