router als switch

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-02 14:14
Ik heb zoals ik al eerder hier heb besproken wat problemen met me sitecom dc-202 router. Het probleem zit hem in emule die te veel conecties aanlegt waardoor de router vastloopt. Nu zit ik zelf met het plan om de router alleen als switch te gebruiken als volgt :
Ik zet in mijn pc met emule mijn internet conectie weer gewoon op de netwerkkaart. Ik doe op deze pc via b.v. winroute via netwerk kaart 2 de verbinding versturen en zet de kabel van netwerk kaart 2 naar de wan van de router waarna ik de 2e pc op de lan1 aansluit. Ik weet het het een rare situatie is maar wil toch effe weten of dit mogenlijk is en zo ja hoe. Alvast bedankt !

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

in princiepe is het mogelijk.
tussen 2 poorten war gerouteerd wordt, kan ook enkel geswitched worden.

ik denk alleen dat de software van je router het niet toelaat...

kan je niet gewoon alles op het LAN segment hangen, en je WAN poort gewoon niet gebruiken?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 22:13

4POX

Everybody is wired

Als je router vaak vastloop met emule kun je ook eens proberen om je firewall te disablen in de router als die aanstaat.. Veel routers zien emule als een DDOS aanval :(

AKA Rinkel weblog

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04

job

Dirk-Jan schreef op 10 januari 2004 @ 13:55:
kan je niet gewoon alles op het LAN segment hangen, en je WAN poort gewoon niet gebruiken?
inderdaad gebruik niet de wanpoort van je router.
als je dat doet gaat die router weer routeren voor de andere pc's.
die hebben dan weer hetzelfde probleem met de vastlopende router.
alleen dus het lan gedeelte gebruiken.

Verwijderd

je kan toch het aantal connecties beperken in emule :?

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Sluit de 2 PC's aan op de LAN1 en de LAN2 van de router. Zet de DHCP en dergelijke in de router allemaal uit en laat dit door WinRoute regelen.

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-02 14:14
ik kan het nog niet echt goed begrijpen wel van hoe ik alles aan moet gaan sluiten maar de instellingen niet kan iemand me precies vertellen wat ik bij winroute en in de router moet doen ? En moet op de 2e pc ook winroute draaien dan ?

[ Voor 12% gewijzigd door clonedonkey op 10-01-2004 15:16 ]

Pagina: 1