Toon posts:

[Access] Werkbalken wegkrijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een individuele opdracht gekregen in informatica die inhoudt dat ik een Access database moet maken voor een videotheek. Als ik Access opstart mag je niet meer kunnen zien dat het over Access gaat maar in de screenshot zie je dat ik nog enkele werkbalken moet wegkrijgen (zie rode rechthoek). Iemand een idee hoe ik dit kan doen?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/killerboy/databasestartup.jpg*klik*

Het gaat hier niet echt om een huiswerkvraag, mijn leraar heeft zelf gezegd dat ik heel wa research zal moeten doen om de volledige opdracht te kunnen maken.

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Begin eens te kijken naar de opties die staan onder: [Extra] -> [Opstarten] en eventueel [Extra] -> [Beveiliging]

Verwijderd

Topicstarter
Bij Extra -> Opstarten heb ik alles al juist gezet en bij extra beveiliging staat er nergens iets van werkbalken. Enkele beheren dat je kan uitzetten maar dan blijven die werkbalken er staan. Thx anyway

• Sgt_Pepper
  • Niet online
Ik heb even snel een database gemaakt (om het toch nog even te testen) met een forumulier dat bij het starten wordt getoond. Dit allemaal ingesteld bij [Opstarten]. Daar dus alle vinkjes uitzetten. Om nu nog de laatste menu balk met enkel opties als Access sluiten etc. weg te krijgen kan je zelf bijvoorbeeld een lege menubalk maken en die opgeven bij opstarten i.p.v. de standaard menu balk. Alles zou nu moeten verdwijnen. Vergeet niet dat de instellingen pas plaats vinden als je je access file opnieuw opent.

[ Voor 1% gewijzigd door Sgt_Pepper op 10-01-2004 19:50 . Reden: d->t ]

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wellicht ten overvloede maar... Vergeet ook niet om een reservekopie te maken voordat je alle werkbalken weghaalt. Ik heb mezelf wel eens per ongelijk uit mijn eigen database gesloten omdat het niet meer mogelijk was om de Access menu's te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt nu eindelijk :) Je kan er uren naar zoeken. Bedankt voor de tip om de database te backuppen :) of ik kon opnieuw beginnen

• Sgt_Pepper
  • Niet online
Nog een tip om de menu's, na jezelf te hebben buitengesloten :), weer tevoorschijn te halen: Open de file met de linker shift toets ingedrukt. De menu's zullen dan weer komen.
Pagina: 1