Netwerkprobleem Linksys BEFW11S4

Pagina: 1
Acties:

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien zijn er al honderden topics van, maar ik kon niet de juiste query vinden om in de search te gebruiken... Ook wordt ik geen wijs uit de FAQ... ik ben niet zo'n advanced computeruser zoals de gemiddelde Tweaker ('k ben maar een simpele Fok!ker, of mag ik dat hier niet zeggen)

Het probleem zit zo:
Alcatel Speedtouch ADSL modem;
Daaraan verbonden zit een Linksys BEFW11S4 wireless router;
Aan deze router zitten verbonden: 3 PC's (waaronder één laptop) d.m.v. een kabel en één PC wireless.

Ik ben zó ver dat ik op alle PC's kan internetten. Het probleem is echter dat ik geen datatransfers kan doen tussen de PC's onderling. Ondanks dat alle instellingen identiek zijn kan ik bij "Mijn netwerklocaties" de PC'ss niet zien. Dit terwijl er wel bestanden geshared zijn e.d.

Waarschijnlijk is een reactie van jullie al snel dat ik elke PC bij de TCP/IP instellingen z'n eigen IP-adres moet geven (bijv. 10.0.0.1 en verder). Dit heb ik al geprobeerd. Op die manier kan ik wel de PC's onderling aanroepen, maar werkt het internet niet meer :(.

De vraag is dus... hoe kan ik het zó fixen dat ik èn internet kan gebruiken op alle PC's, èn de netwerkfunctie kan uitvoeren?

Bij voorbaat dank!

[ Voor 11% gewijzigd door Gitarist op 10-01-2004 13:20 ]

EV: Leapmotor B10 67,1kWh 2026

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 22:13

4POX

Everybody is wired

Heb je ook wat in gevuld in he vakje domain naam in de router .. Dat probleem had ik ook met de sweex router en dat kwam omdat ik de domain naam vakje niet had ingevuld..

Als je dan ipconfig /all doet (uitgaande dat je NT draait)

moet je het volgende krijgen :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . : domeintje
        Description . . . . . . . . . . . : 3Com 3C905TX-based Ethernet Adapter(Generic)
        Physical Address. . . . . . . . . : 00-60-97-26-66-34
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
        Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.2.108
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.2.10
        DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.10
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.10
        Lease Obtained. . . . . . . . . . : Thursday, January 08, 2004 9:55:04 PM
        Lease Expires . . . . . . . . . . : Thursday, January 15, 2004 9:55:04 PM

Achter Connection-specific DNS Suffix moet dan je domain zichtbaar zijn en moet het nu wel werken dat je systemen elkaar onderling wel kunnen zien..

Succes

AKA Rinkel weblog

• Gitarist
  • Niet online
4POX schreef op 10 januari 2004 @ 14:34:
Heb je ook wat in gevuld in he vakje domain naam in de router .. Dat probleem had ik ook met de sweex router en dat kwam omdat ik de domain naam vakje niet had ingevuld..

moet je het volgende krijgen :

[... code ...]

Achter Connection-specific DNS Suffix moet dan je domain zichtbaar zijn en moet het nu wel werken dat je systemen elkaar onderling wel kunnen zien..

Succes
Ik ben niet zo'n techneut, maar is domain naam hetzelfde als SSID? Of geldt die alleen voor de wireless PC's in het netwerk?
Of moet in het vakje Domain name hetzelfde staan als de naam van de werkgroep? Of heeft dat niks met elkaar te maken???

Ja sorry ik weet er niet echt veel van...

• Gitarist
  • Niet online
4POX schreef op 10 januari 2004 @ 14:34:
...

...
Ik draai trouwens Xp

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 23:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Gitarist schreef op 10 januari 2004 @ 13:10:
[..]
('k ben maar een simpele Fok!ker, of mag ik dat hier niet zeggen)

ban! :+

[..]

Ik ben zó ver dat ik op alle PC's kan internetten. Het probleem is echter dat ik geen datatransfers kan doen tussen de PC's onderling. Ondanks dat alle instellingen identiek zijn kan ik bij "Mijn netwerklocaties" de PC'ss niet zien. Dit terwijl er wel bestanden geshared zijn e.d.

Waarschijnlijk is een reactie van jullie al snel dat ik elke PC bij de TCP/IP instellingen z'n eigen IP-adres moet geven (bijv. 10.0.0.1 en verder). Dit heb ik al geprobeerd. Op die manier kan ik wel de PC's onderling aanroepen, maar werkt het internet niet meer :(.
Je zegt dat je pc's kunnen internetten. Mijn vraag is welk IP nummer de verschillende computers krijgen. Voor een thuis-netwerk kun je de 192.168.x.x range gebruiken, de meeste routers voor thuis gebruik zullen deze range ook gebruiken (linksys in ieder geval wel)

Het IP nummer kun je opvragen door in XP via start / uitvoeren / cmd.exe te starten en op de dos-prompt IPCONFIG te tikken.

Als je vervolgens van alle pc's het IP nummer weet kun je gaan kijken of je de andere pc's kunt pingen via PING 192.168.x.x (het IP nummer van een andere PC) als je een reactie krijgt zit dat wel goed, krijg je geen reactie dan zit er ergens iets fout.

Let bovendien op dat je iets geshared hebt, anders wil het ook nog wel eens gebeuren dat de pc's elkaar niet kunnen zien.

Draai je een firewall ? (kan ook de in XP ingebouwde firewall zijn) zet die dan even uit, dan weet je zeker dat op dat vlak er niets geblokkeerd wordt.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Gitarist
  • Niet online
Ik heb het geprobeerd, ik krijg inderdaad door ipconfig in te tikken het IP-adres van de pc te zien. Dit lukt bij alle PC's. Maar zodra ik een andere PC probeer te pingen, ontstaat er een time-out.

Waar kan dit aan liggen?

Pagina: 1