welke 5.1 set op Loomax divx speler ??

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Weet iemand een leuk en redelijke 5.1 set die ik kan aansluiten op mijn Loomax divx speler ?

Op dit moment zit hij met de scart-kabel op de TV aangesloten en via een normale stereo aansluiting op mijn geluidsinstallatie.

Maar ik zou dus graag een 5.1 set willen aansluiten om beter geluid te krijgen.

De specificaties zeggen het volgende :

audiosysteem : AC3/digitale output/DTS digitale output
audio-output : (stereo) 2 Vpp
audio-output : (5,1 kanalen) 0,5 Vpp

Verder ben ik ontzettend tevreden over deze speler, ondanks dat het maar een goedkoop ding is. Hij speelt tot nu toe alles wat ik heb.

Bedankt alvast voor de moeite :)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Verwijderd

Ik neem aan dat hij geen ingebouwde DD/DTS decoder heeft, dus je zal een set moeten vinden die dat wel heeft. Deze sluit je dan aan via de digitale uitgang van de Loomax en op de decoder (meestal een reciever) kun je een subwoofer set / speakers op aan sluiten.

Je zult dus even een paar winkels langs moeten gaan voor een goede set, je kunt eigenlijk alle kanten op, maar dat is vooral afhankelijk van je budget. Omdat speakers heel erg smaakgevoelig zijn moet je het verdere onderzoek (luisteren!) zelf doen en heb je weinig aan ervaringen van ons. Jij zult er in de toekomst immers naar moeten luisteren.

Succes :)

Dit topic is gesloten.