[Mobo] AMD64!!

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
Ik ben van plan te upgraden naar een amd64 3400+ maar ik heb al heel wat reviews nagegaan van moederborden maar ik geraak er niet uit!!

Ik had al zitten denken aan volgende moederborden:

Welk moederbord zouden "jullie" nemen voor een amd64?

*knip*

Ikzelf heb al heel wat reviews gelezen over deze moederborden maar ik kom er maar niet uit!! Ik heb al gehoord dat ze allemaal goed zijn. Men heeft me ook verteld dat de Abit heel makkelijk te overclocken is. Ik wil wel een moederbord die makkelijk kan overclockt worden en die tevens snel is! De reviews die ik al gelezen heb zijn vooral die van tomshardware.com en x-bit labs!!

[ Voor 29% gewijzigd door BalusC op 10-01-2004 23:23 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 18:40

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Als je vindt dat ze allemaal even goed zijn, koop dan degene die het goedkoopst is, of het board van het merk waar je de meeste goede ervaringen mee hebt.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• nvidia
Wel ja ik dacht dan aan de abit, die is heel makkelijk te overclocken!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 19:06
Ze hebben allemaal geen PCI lock, dus ligt aan je HDD etc of je ver komt of niet.
Maar de Asus & Abit zijn toch wel de beste bordjes.

[ Voor 20% gewijzigd door Intronic op 10-01-2004 12:35 ]

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

De ASUS SK8N is een socket 940 moederbord, dus die valt zoiezo al af aangezien je een Athlon 64 combo zoekt.

Voor overclocken kan je misschien beter een moederbord kiezen die beschikt over zo'n MP unlock optie. Chaintech heeft geloof ik zo'n moederbord, en dan ben je nog goedkoop uit ook. Abit en Asus zijn kwalitatief altijd zeer sterke moederborden. De Abit zit vol extra's zoals 1GBit lan, OTES en fireware, maar de Asus pakt misschien net de beste prestatie.

Gebruik voor de lol eens de Tweakers.net search: http://www.tweakers.net/search?DB=Nieuws&Query=amd

Zo kom je meteen al relevante info tegen en ik zie er ook al enkele moederborden roundups tussenstaan.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• nvidia
Wel mn keuze is eigenlijk tussen de asus en de abit! Nu is het nog moeilijk om raad te vragen aan anderen doordat weinig mensen deze borden nog ter beschikking hebben. Maar als iemand 1 van de 2 mobo's heeft mag hij altijd hier reageren!! Wat betreft de SK8N was ik verkeerd. Het is mobo voor opterons dus de socket 940!!

Wat betreft het gebruiken van de search op Tweakers.net gebruik ik regelmatig, daarom is mn keuze vooral gevallen op deze moederborden!!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Op Tom's hardwareguide.com staat een review van een aantal moederborden waar een amd64 CPU op kan. Daar viel me op dat de MSI K8T Neo goed uit de test kwam.
If activity is low, AMD's Cool & Quiet throttles back the processor, thus saving power and cutting down on noise by slowing the CPU fan. Core Cell by MSI, meanwhile, automatically overclocks by up to 10% under heavy load. Added to that, the price tag on the K8T Neo is center field and thus earns our recommendation.
Jammergenoeg is de Abit KV8-MAX3 niet meegenomen in de test

Verder heeft een vriend van me ook dit moederbordje en is er zeker tevreden over. Ik weet echter niet hoe het zit met het overklokken m.b.t. dit moederbord. :)

[ Voor 61% gewijzigd door _the_crow_ op 10-01-2004 13:03 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Icetree
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04-2022
Toch maar ff zoeken naar dat abit moederbordje dan, want uit de meeste testen die ik heb gelezen komt de MSI K8T Neo het beste uit de test.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Sommige van deze MoBo's hebben echt een lage communicatie snelheid tussen north en southbridge met de VIA triest aan top met 533Mbit. Dit kan je redelijk opbreken als zowel je mooi raid0 systeempje en je gigabit controller aan de soutbridge hangen. Als ik er op dit moment een zou moeten kiezen is het wel een met de SiS chipset deze heeft geloof ik een snelheid van 1600Mbit tussen north en south. (Dit is dus waarom veel mensen in het verleden (kt133(a) kt266(a))zeiden dat de pci bus brak is van via, nou ik kan je zeggen met een kt800 loop je tegen hetzelfde probleem op. Een leuke fileserver maken van je systeem als het over 3 jaar outdated is zit er dus niet echt in.

• nvidia
Ja is jammer dat ze de Abit KV8-MAX3 niet meegenomen de gasten van tomshardware, maar zullen ze hun redenen wel voor gehad hebben!!

ExcaliburDexter, welk mobo zou jij dan nemen??

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
ExcaliburDexter schreef op 10 januari 2004 @ 13:04:
Sommige van deze MoBo's hebben echt een lage communicatie snelheid tussen north en southbridge met de VIA triest aan top met 533Mbit. Dit kan je redelijk opbreken als zowel je mooi raid0 systeempje en je gigabit controller aan de soutbridge hangen. Als ik er op dit moment een zou moeten kiezen is het wel een met de SiS chipset deze heeft geloof ik een snelheid van 1600Mbit tussen north en south. (Dit is dus waarom veel mensen in het verleden (kt133(a) kt266(a))zeiden dat de pci bus brak is van via, nou ik kan je zeggen met een kt800 loop je tegen hetzelfde probleem op. Een leuke fileserver maken van je systeem als het over 3 jaar outdated is zit er dus niet echt in.
da AMD athlon 64 , opteron en consoorten werken toch niet meer met North bridge en southbridge?
De geheugencontroller is geïntegreerd op de cpu en de agp zit dan op de agp tunnel en andere i/o op de i/o tunnel en die tunnels zijn dan met het cpu verbonden dmv hypertransport.
Het kan natuurlijk ook gewoon een verandering van terminologie zijn?

/edit ik zou voor de MSI K8T Master 1 (VIA K8T800 - socket 940) nemen

[ Voor 4% gewijzigd door Hephaistus op 10-01-2004 13:14 ]

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
nvidia schreef op 10 januari 2004 @ 13:10:
Ja is jammer dat ze de Abit KV8-MAX3 niet meegenomen de gasten van tomshardware, maar zullen ze hun redenen wel voor gehad hebben!!

ExcaliburDexter, welk mobo zou jij dan nemen??
Eentje met de SiS chipset (kan er geen opnoemen), welke maakt me niet zoveel uit als hij maar giga ethernet heeft en sata raid.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Je leukt het zaakje dan wel op met een poll maar al met al is dit gewoon een "Wat moet ik nemen??" vraag. En daar zijn we hier tamelijk duidelijk over (zie de diverse stickies en FAQ's).

Overigens raakt zo'n poll kant noch wal want wat heb jij nu aan de mededeling dat er meer voor bord x gaan dan voor bord y; het waarom blijft uit. Jij bent degene die dit waarom het beste kan beredeneren; check de reviews en de specs van elk mobo en je moet zelf wel tot een besluit kunnen komen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.