asus a7n8x doet niks meer na overklok

Pagina: 1
Acties:

• mbuts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:42
Ik heb een a7n8x overgeklokt tot 210 mhz bus frequintie. Dit was zonder problemen. Toen zette ik dit om naar 213 mhz. Hierna bootte hij niet meer op. Het was al laat dus ik dacht ik haal de batterij en de 220 stekker eruit en dat doet ie het de volgende dag wel weer. Dit is niet het geval. Ook heb ik geprobeert met een jumper de bios te wissen

Ik heb een amd xp 2600@2630 met waterchiller op -4 graden.
Het geheugen is twinmos 200mhz cas2
De voeding is een enermax 465 Watt

[ Voor 6% gewijzigd door mbuts op 10-01-2004 12:05 ]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:31
Doet ie echt echt niks meer? geen piepjes e.d.? geen ledjes die branden? fans die aangaan?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als je het geheugen uithaalt, krijg je dan nog een melding of doet je bord totaal niks meer? Heb je misschien last van condens?

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Dus deze procedure heb je al geprobeerd?
220 afkoppellen > Battery eruit > jumper omzetten > jumper weer terug zetten > battery terug erin > 220 aansluiten > powerknop indrukken.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:13
Misschien stomme vraag, maar heb je al geprobeerd te booten met de insert-knop ingedrukt, dan zou'ie op standaard instellingen moeten booten.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Wormaap schreef op 10 januari 2004 @ 17:19:
Misschien stomme vraag, maar heb je al geprobeerd te booten met de insert-knop ingedrukt, dan zou'ie op standaard instellingen moeten booten.
Dat is het idd.. Ik heb zo'n plankje hier om ff te testen..na een OC-fail boot het kreng niet meer en moet je ff de stroom eraf..stroom erop..insert ingedrukt houden terwijl je de powerknop een mep geeft :)

Ik heb het plankje overigens tot nu toe op 252Mhz gehad..met een MP van 9. Met MP 10 en 250MHz wil het nog niet helemaal omdat de cpu dat niet genoeg juice krijgt. Waarschijnlijk door de 2 fasen voeding van de plank ipv 3 fasen van mn Abit..beetje jammer :/ 10 x 248 is goed stabiel iig en 9 x 252 is ook pifast en superPI stabiel.
Ik ben zwaar onder de indruk van deze plank..echt een kogel :) OC'ed veel lekkerder dan een Abit NF7 iig..veel makkelijker.

• mbuts
Moet ik gewoon de insert knop op mijn toetsenbord in drukken? Mijn moederbord krijgt gewoon stroom want mijn raid controller gaat gewoon aan.

Verwijderd

mbuts schreef op 11 januari 2004 @ 11:42:
Moet ik gewoon de insert knop op mijn toetsenbord in drukken? Mijn moederbord krijgt gewoon stroom want mijn raid controller gaat gewoon aan.
Ik heb een post boven je gezegd wat je moet doen..veel duidelijker kan niet denk ik..

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik had ook eens mijn mb overgeklokt maar insert bood toen ook geen soelaas.

Verwijderd

REDFISH schreef op 11 januari 2004 @ 16:09:
Ik had ook eens mijn mb overgeklokt maar insert bood toen ook geen soelaas.
bij een klein aantal borden is er nog steeds het probleem met save&exit-> bios dood. ik heb het ook gehad bij mijn huidige bordje en heb een nieuwe bioschip gekregen :) (is een rev. 2.0 bord)

• mbuts
Ik heb alles geprobeerd en niks deed het. Ik heb werkelijk geen idee wat het was. Ik heb een nacht de bios baterij eruit gehad en insert knop ingedrukt, zonder 220 volt op de voeding en met 220 volt op de voeding. Ander geheugen, met vold mod zonder voldmod. Dus ik denk terug naar de winkel. Alles uitgebouwd en opnieuw getest en alles doet het weer zonder problemen.

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Dus hetzelfde moederbord doet het weer, nadat je hem uit hebt gebouwd?

Helaas werkt dat met de insert button hier ook nie.

[ Voor 29% gewijzigd door datkanveelbeter op 15-01-2004 04:46 ]

• mbuts
heb het probleem gevonden, als ik hem op 113 mhz zet blokkeerd het hele systeem. Op 111 heb ik totaal geen problemen, ik moet nog even kijken wat het is
Pagina: 1