I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
Ma-vrij
Allé, 't is zo'n workstation van een AS400 denk ik. Ik ken er ook niets van. Ik weet alleen wat mijn lief vertelt.
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
Verder lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze echt achter een AS/400 zit. Mogelijkheden:
- gewone PC die terminal draait van AS/400 (heb ik ook vaak zat gedaan)
- een echte (seriele) terminal die op de AS/400 aangesloten zit
- RS/6000 AIX workstation op AS/400-served netwerk
- toch stiekem achter de AS/400 zelf (herkenbaar doordat haar computer groter is dan een gemiddelde frigo)
Wat er aan keyboard gedaan kan worden hangt grotendeels van het antwoord van deze vragen af .
Oslik blyat! Oslik!
De beschrijving van mijn lief: hij lijkt op een hele oude computer. Dus geen frigo. :-) Ik gok dat het een gewone pc is die terminal draait dan. Dus de toetsenbord-aansluiting van een echte seriele terminal of een RS/6000 AIX workstation is totaal verschillend van een gewone pc?dion_b schreef op 10 januari 2004 @ 20:41:
- gewone PC die terminal draait van AS/400 (heb ik ook vaak zat gedaan)
- een echte (seriele) terminal die op de AS/400 aangesloten zit
- RS/6000 AIX workstation op AS/400-served netwerk
- toch stiekem achter de AS/400 zelf (herkenbaar doordat haar computer groter is dan een gemiddelde frigo)
En het zal wel een workstation zijn, zoals hierboven is vermeld. Mijn lief doet boekhouden en dat lijkt me dus iets wat je met een client en niet met een server moet doen.
vaak is het zo dat CTRL-F1 dan F13 wordt en zo verder. Maar het lijkt me idd ook niet echt een strak plan om zomaar keyboards te gaan vervangen.Faxe schreef op 12 januari 2004 @ 14:27:
De toetsenborden die ik vroeger gebruikte voor een AS-400 terminal had 24 functietoetsen. Als het toetsenbord wat hier gebruikt wordt ook 24 functietoetsen verwacht ik dat een gewoon toetsenbord niet zal werken.
Als je liefje gewoon de systeembeheerder even lief aankijkt en een nieuw keyboard vraagt omdat die oude stuk is.... dat zal toch geen probleem zijn.
EDIT:
Ik ben full-time AS/400 programmeur, heb gewerkt met domme terminals (en die kan je fijn programmeren), waar een toetstenbord aanzit met 24 functie-toetsen en met PC's met terminal-software (heeft ook zo zijn voordelen)
[ Voor 20% gewijzigd door Freee!! op 12-01-2004 16:30 ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Bedankt allemaal voor de info!
Ik zal m'n lief eens verder uithoren. Het aantal toetsen enzo... maar ik heb een donkerblauw vermoeden dat het gewoon een pc is met server-client software.
Van het bedrijf zelf uit geven ze geen ander toetsenbord. Maar om RSI (of hoe heet het) te vermijden/verminderen willen we toch gaan voor een ergonomisch, en ik heb er thuis nog eentje liggen.
druk je ze toch even de arbowet onder hun neus. Als ze gewoon aangeeft er last van te hebben zullen ze er toch wel wat aan moeten doen.Dries_Aendekerk schreef op 12 januari 2004 @ 17:10:
Hey,
Bedankt allemaal voor de info!
Ik zal m'n lief eens verder uithoren. Het aantal toetsen enzo... maar ik heb een donkerblauw vermoeden dat het gewoon een pc is met server-client software.
Van het bedrijf zelf uit geven ze geen ander toetsenbord. Maar om RSI (of hoe heet het) te vermijden/verminderen willen we toch gaan voor een ergonomisch, en ik heb er thuis nog eentje liggen.
In NL prima te doen (tenzij ze op proeftijd is, in welk geval ze na afloop uiteraard zonder opgaaf van reden medegedeeld gaat worden dat haar contract niet verlengd wordt), maar iets geeft mij een vermoeden dat de TS en zijn lief in BE zitten. Er is daar zeker ook wetgeving omtrent arbeidsomstandigheden, maar het zal zeker niet automatisch zo werken als in NLTerw_Dan schreef op 12 januari 2004 @ 17:26:
[...]
druk je ze toch even de arbowet onder hun neus. Als ze gewoon aangeeft er last van te hebben zullen ze er toch wel wat aan moeten doen.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Als het echter een gewone pc met terminal-emulatie is, kan het prima (ik zou het wel eerst vragen/overleggen met 't bedrijf, is wel zo net).
[ Voor 2% gewijzigd door oehoe op 12-01-2004 19:23 . Reden: typooo... ]
George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..
(ben naast mn windows helpdeskgebeuren sinds afgelopen mei ook AS/400 systeembeheerder! wel leuk om te horen dat er nog meer mensen zijn die ermee werken!)
Frieda schreef op 12 januari 2004 @ 20:22:
[...]
(ben naast mn windows helpdeskgebeuren sinds afgelopen mei ook AS/400 systeembeheerder! wel leuk om te horen dat er nog meer mensen zijn die ermee werken!)
Van mij had je het in ieder geval kunnen weten, we zijn elkaar al eerder in topics over AS/400 tegengekomen.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
offtopic:
Van mij had je het in ieder geval kunnen weten, we zijn elkaar al eerder in topics over AS/400 tegengekomen.
jep idd!