Toon posts:

PIII700@772...@#%$^&$

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PIII 700 op een Asus P3V4X en 192 MB ram, maar dat is echter nog maar 100 Mhz. Als ik de fsb boven de 110 gooi, dan loopt alles al in de soep...:(Echt geld om 133 mhz reepjes te kopen heb ik ook niet... :( :(
Dus wie heeft hier een oplossing voor zodat ik in ieder geval rond de 850 :)kom te zitten??

Verwijderd

Kijk ff welk reepje het zo snel al voor gezien houd. Trek deze eruit. pc100 geheugen haalt meestal de 120Mhz wel. Ik heb 2 reepjes die zelfs 133 aankunnen.

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Ik had begrepen dat je het I/O voltage omhoog kan schroeven om je pcbus stabieler te krijgen.
Als je mobo je daar mogelijkheden voor biedt zou je dat eens kunnen proberen.
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Kun je met die ViA chipset de zooi niet asynchroon klokken??? Dus de FSB op 133MHz en ram op100? Ik weet het niet zeker, ik ben meer een BX en een beetje KT type. Zo niet, dan heb je pech, dan zul je om verder te komen echt sneller geheugen nodig hebben. Voor 170 piek heb je al 128MB PC-133 en een gerede kans dat je PIII op 933MHz draait. Wat de I/O spanning betreft: Asus heeft dit standaard al hoger dan 3.3V, (3.5 of zo) zo veel verder zul je daar dus vast niet mee komen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

je kan het geheugen op een p3v4x inderdaad op 100 laten lopen en je processor op 133
In advanced menu staat system/Sdram frequency ratio die moet je op 4/3 zetten

Verwijderd

Dus een Asus Cu4X is een goed alternatief als je 100Mhz ram hebt en een PIII700 hebt liggen.. just like me :)
Cu4x...is daar ook goed mee over te klokken??
Kun je daar ook voltage en dergelijken mee instellen?

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:50

MetalStef

gietijzer

Heel veel PC100 geheugen is eigenlijk PC125 geheugen. Op het geheugen zelf moet staan of het 8ns of 10ns is. Als het 8ns is, trekt het minimaal 125MHz en meestal zelfs wel 133MHz. Ik heb een reepje PC100 wat prima draait op 139MHz! Oftewel een 14MHz OC...

Dus eerst even kijken of je 8ns geheugen gemixt hebt met 10ns en dan de 10ns eruit halen.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

Verwijderd

Ik heb 8ns geheugen....maar mijn systeem
PIII700 en Abit BH6 wilde niet op 133Mhz draaien...dan gaf de bios aan dat het gewoon een PIII700@700 was. Lag dit aan mijn chipset of kon mijn cpu gewoon niet hoger als 868Mhz?? Ik heb bijna alle voltages geprobeerd

Verwijderd

Topicstarter
Heeeeeeee
Heb mijn RAM nu wat langzamer laten lopen...een of andere vage bios-instelling waar ik nu ff niet op kom...beetje feel gedronke ofsooo:):) Maar nu draai ik lekker vroluk 933 Mhz...:):):):) Beter beter beter en bedankt voor de tips!

Verwijderd

Topicstarter
ooooh jaaaa weet ut alweer, inderdaad het RAM op 8 ns gezet, wel redelijk bizar voor computerland-reepjes toch??? :? maar werken doet het wel en de koe schijnt het ook wel te waarderen......:):)

Verwijderd

Topicstarter
ow..enne nova...ik ben ook nogal een zeer matig beginnertje ofso, dus weet ook niet echt antwoord op je fraguuuhh..:(:(
Pagina: 1